Spring naar bijdragen
joop001

ET8500 display et8500 blijft zwart

Aanbevolen berichten

Sinds donderdag blijft het display van de et8500 zwart (geeft dus niets weer) dit zowel als de ontvanger beeld op de tv geeft als in standby stand. De activeer knop op het front is in standby keurig rood en in actieve stand blauw.

De ontvanger draait Open Pli. (de laatste versie schaakbord maar ook de voorganger was dit zover, heb zojuist Open Pli opgewaardeerd). Heb de verschillende instellingen voor het display in het menu nagelopen.

Heeft iemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn? 

Alvast bedankt voor suggestie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei joop001:

Sinds donderdag blijft het display van de et8500 zwart (geeft dus niets weer) dit zowel als de ontvanger beeld op de tv geeft als in standby stand. De activeer knop op het front is in standby keurig rood en in actieve stand blauw.

De ontvanger draait Open Pli. (de laatste versie schaakbord maar ook de voorganger was dit zover, heb zojuist Open Pli opgewaardeerd). Heb de verschillende instellingen voor het display in het menu nagelopen.

Heeft iemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn? 

Alvast bedankt voor suggestie.

Ik zou nog een keer geheel opnieuw flashen,  ik bewaar altijd een ouder image voor het geval als er dan iets niet meer werkt, dan heb je altijd nog een werkende image achter de hand.

En als je de auto backup plugin (een must) hebt geïnstalleerd, heb je ook al je instellingen weer terug dan heb je na een herstart binnen een paar minuten weer beeld.

bewerkt door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb het denk ik niet juist verwoord. 

Het display was al zwart voordat ik Open Pli opwaardeerde. Het zwarte display was juist de reden om op te waarderen. 

Het zwarte display was er ineens toen de ontvanger werd gebruikt. Eerder was het display ok. (Dus zonder dat er van versie van Open Pli werd gewisseld bij gewoon tv kijken bleef het display in 1keer zwart).

Daarom denk ik niet dat er iets in Open Pli fout is gegaan. 

Maar niet geschoten is altijd mis flashen kan altijd. Echter hoe dit te doen? Image op USB stick en dan?

(Geen vraag uit luiheid maar ben eigenlijk vandaag en morgenochtend nog hier en mag dan weer weg. En thuisfront wil zekerheid dat het geen kwaad kan. Vandaar de vraag om het simpel en effectief te houden voor mijzelf).

bewerkt door joop001
Zin aanvulling ivm duidelijkheid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei joop001:

(Geen vraag uit luiheid maar ben eigenlijk vandaag en morgenochtend nog hier en mag dan weer weg. En thuisfront wil zekerheid dat het geen kwaad kan. Vandaar de vraag om het simpel en effectief te houden voor mijzelf).

Ik zou dan op zeker spelen, zonder display kunnen ze toch ook nog kijken, als je weer terug bent uit den vreemde (;)) zou ik hem pas flashen.

bewerkt door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doen we dat. Dan wordt er ergens half december begin januari. Voordat het in de planning past.

Als er tussentijds suggesties zijn lees ik die graag.

Had zelf idee gezien plotse wegvallen display dat het in de 8500 technisch hw probleem is. Maar gezien reacties toch inzetten op de sw. Maar andere geluiden altijd welkom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei joop001:

Doen we dat. Dan wordt er ergens half december begin januari. Voordat het in de planning past.

Als er tussentijds suggesties zijn lees ik die graag.

Had zelf idee gezien plotse wegvallen display dat het in de 8500 technisch hw probleem is. Maar gezien reacties toch inzetten op de sw. Maar andere geluiden altijd welkom.

Hallo Joop, ik heb even voor je gezocht wat jij nodig hebt is de lcd4linux plugin om beeld op je display te krijgen, je hoeft dus niet verder opnieuw te flashen.

Zelf gebruik ik ook lcd4linux op mijn ET8000 maar dan bekijk ik dat op een Samsung SPF87H fotolijstje, perfect werkt dat en je kunt dat naar eigen voorkeur aanpassen wat je op het display wil zien. lees hieronder hoe je dat moet doen 

https://forums.openpli.org/topic/38209-display-xtrend-8500/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Sjaak bedankt voor je meedenken en zoeken.

Heb eea gelezen en uitgeprobeerd tussen bedrijven door. Echter tot nu toe zonder gewenst resultaat. 

Zal morgen in iets meer rust het nogmaals proberen.

Nogmaals bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In OPENATV zit ergens in de instellingen een functie om het LCD Display aan/uit te zetten, alsmede verschillende instellingen te maken,  bij andere images is ook iets in die aard voorzien, je kan er even mee testen.

bewerkt door Tripleboy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites