Ga naar inhoud


Heb ik nu echt maar 1 zender?


Bimmerken

Aanbevolen berichten

Dat is klinkklare bs.

Op de site van TV Vlaanderen vind je nergens dat je slechts 1 transponder tegelijkertijd kan bekijken en opnemen.

Een goed geïnformeerde consument, zoals ik mezelf toch wel zie, hoort van zijn leverancier de mogelijkheden te horen en ook op de beperkingen te worden gewezen.

 

Het moeten raadplegen van fora is niet iets dat een consument normaal gesproken hoeft te doen. 

En ik zou graag willen dat jij stopt met mij een klager te noemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik noem jou geen klager, ik noemde het klagen in het algemeen

 

-er is een speciale interactieve receiver van TVV (met omschrijving twee opnames tegelijk mogelijk op hun website)

-er is een CI+ cam voor televisie apparaten ( dus zonder decoder speciaal voor gecertificeerde TV's )

ik heb het nogmaals bekeken op die website om er zeker van te zijn dat ik het juist op schrijf.

 

Nu kun je stellen dat jij ervan uitging dat je meerdere opnames had kunnen maken met hun CI+ in je TV-toestel

dat is echter ook één aanname die nergens staat vermeld op hun website

 

Er is over de CI+ in enigma2 receivers genoeg te vinden op sat4all.

Mede staat hier op sat4all dat je geen twee opnames tegelijk kunt maken met de standaard CI+ receivers, behoudens enkele uitzonderingen.

 

dus middels jou vraag plaats ik nogmaals een verhaal voor andere geïnteresseerden die voor aankoop zich kunnen informeren.

mijn advies is reeds in eerdere reacties geschreven, meer dan dat kan ik je niet geven

 

verkoop die box en koop een andere t.b.v. je CI+

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ton, "Je raakte een zenuw" :)

 

En ik zal je uitleggen hoe dat komt:

Ik begon volledig blanco aan het avontuur van satelliet tv. Ik ben recent verhuisd naar Wallonië en daar kan ik voor tv kiezen voor Voo, met alleen de openbare Vlaamse zenders, of Belgadom (tegenwoordig Proximus) met een aansluiting waar ik maximaal 1 tv op kan zetten....

Ik zocht op de site van TVV (TV Vlaanderen, dan is het tenminste ook een hit als iemand daarnaar zoekt) en zag daar inderdaad jouw omschrijvingen. Ik heb helaas de verkeerde conclusie getrokken en gedacht ah, met een kaart (wist ik veel van CI / CI+, voor mij was het een smartcard) kan ik 2 opnames tegelijk bekijken.

Vervolgens heb ik met Gigablue contact gehad en daar gevraagd of ik meerdere tuners tegelijkertijd vanaf  1 satelliet kon ontvangen. Ja hoor, als je maar een Unicable LNB neemt, dan kan je 8 kanalen tegelijk ontvangen... 

Hiermee naar de schotelshop gegaan en een Gigablue UHD Quad 4K (het paradepaardje) een Inverto Unicable LNB en een schotel van Triax aangeschaft. (zij bevalen me overigens een VU+ aan, maar helaas zonder echt steekhoudende argumenten...)

 

Na veel gedoe kwamen we erachter dat de kop kapot was, hij ontving alleen horizontaal, of verticaal, maar daar ben ik dus een week of 2 mee bezig geweest. Meter gekocht ondertussen, want die had ik nodig om goed te kunnen uitrichten. Die meter mag ik overigens wel retourneren, dus voor de schotelshop niets dan hulde.

Na enkele weken en tijdens het tweede bezoek aan de schotelshop, dus eindelijk het spul aan de praat... Ja, met behulp van openatv 6.0 en ciplushelper werkte het. Ik vraag aan de man van de schotelshop of hij nu ook kan opnemen terwijl ik weergeef (kwestie van de tuners direct goed in te stellen dacht ik)... Hij vertelt me, tot mijn grote verbazing, dat dit nooit zal kunnen met een CI+ kaart.

Terug contact opgenomen met Gigablue. Die vertelde me natuurlijk dat ik nooit had gezegd dat ik er gescrambelde kanalen mee wilde ontvangen... 

Contact opgenomen met TVV, die reactie ken je, want die staat een paar posts eerder...

 

Ondertussen heb ik natuurlijk mijn Gigablue langer dan de tijd dat ik hem mag omruilen en ook mijn TVV abonnement is redelijk definitief. Dit heb ik nog wel kunnen omzetten naar een maandelijks abonnement, want dan kan ik er na een half jaar vanaf (ik had een jaarabonnement genomen).

Ik denk dus dat ik meer dan een gemiddelde consument heb onderzocht wat ik kon verwachten.. 

Helaas krijg ik niet wat ik dacht... Ik vind het belachelijk dat je een abonnement hebt waarbij je, als je naar een programma zit te kijken en een opname start, je ineens naar een stilstaand beeld zit te kijken... 

De goedkoopste Telenet bak (mijn provider in Vlaanderen) doet meer dan dat (1 x kijken, 2 x opnemen). Ik klaag niet, maar vind het wel heel jammer dat ik een paar honderd euro heb uitgegeven voor deze meuk.

 

Nu ga ik erover ophouden, anders wordt het wel klagen. 

In februari kan ik onder mijn abonnement uit, dat zal ik dan doen en ondertussen een Belgadom aansluiting nemen... Dan kan ik net zoveel als nu...

Mijn Gigablue kan ik niet meer omruilen, want daarvoor is het te laat... 

Als iemand een andere oplossing weet, dan hoor ik het graag in een pm... 

 

 

Groet en aan iedereen die dit leest WEES GEWAARSCHUWD!!,

 

 

Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je raakt bij mij nu ook een zenuw:
De Gigablue is geen meuk, de CI+ module is dat.

En natuurlijk zal de ontvanger van Telenet dat wel kunnen, en zoals gezegd kan de officiële ontvanger van TV Vlaanderen dat ook. Dat is juist wat al die providers willen dat je hun apparatuur koopt en gebruikt zodat zij de controle en macht hebben over jouw kijkgedrag.
Je aankoopkeuze voor een ontvanger die niet providergebonden is, is daarmee juist een hele goede keus geweest.

 

Je kan ook nog proberen (ev. na afloop huidige half jaar) tweedehands een TV Vlaanderen smartcard over te nemen middels smartcardovernameformulier.

 

Maar als je dan toch niet de CI+ module kan/wilt omruilen voor een smartcard bij TV Vlaanderen, dan kan je nog eens proberen of je gecodeerd kan opnemen, wat dan gedecodeerd wordt zodra je ontvanger op standby staat.
Vergeef me dat ik geen OpenATV heb, dus kan je alleen laten zien waar dit in te stellen op OpenPLi (die geen image voor Gigablue heeft), gaat om de onderste drie opties bij Instellingen>Systeem>Opname:

Lees ook even de uitleg linksonder.

 

Opnameinstellingen-1.jpg.6e656f2b26ae70f4a2263d6cdcb796d8.jpg

 

Opnameinstellingen-2.jpg.69acf0bccfc50d9f64f9cf45b2306bd5.jpg

 

Opnameinstellingen-3.jpg.36996969d1f54593d43e16c9e3ca7ce3.jpg

 

 

Je kan dit ook per timer instellen:

 

5a09aa4e0a91d_Timer-nietdecoderen.jpg.cdc1ca585f40ad664acbf8060d3454f5.jpg

 

Ik heb het zelf nooit getest omdat ik zo'n CI-module-prul niet heb.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

kijk dat is toch weer leuk voor de onwetenden....

er is OpenPli 6.0 voor ET9500 met decoderen tijdens standby

 

Zolang die waarschuwing erboven staat begin ik niet aan 6.0...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 uur geleden zei Alex1970:

De Gigablue is geen meuk, de CI+ module is dat.

I stand corrected :)

Goede tip, ik ga ermee stoeien.. ik heb tenslotte nog tot februari de tijd...

Inderdaad GB werkt nog niet met OpenPli, of andersom.. Best jammer, want in OpenATV ziet het er helemaal anders uit :(

image.png.7ad0e82f9d50883ed636cd34fc78e119.png

 

Ik ga even een en ander uittesten...

 

Thanks

 

Ruud

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Bimmerken
het zag er toch anders uit dan dat ik dacht :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, gisteren aan het stoeien geweest met de ongedecodeerde opname.

Het lukt mij niet om op te nemen en tegelijkertijd naar iets anders te kijken. Als je dat doet, neemt hij niets op. Zodra je dan een keer zapt, ben je de CI+ kwijt en krijg je zwart beeld. Vanaf dat moment wordt wel het kanaal dat je aan het opnemen was opgenomen... 

Ik geef het op.

 

bedankt voor de tips,

 

Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Tonskidutch:

kijk dat is toch weer leuk voor de onwetenden....

er is OpenPli 6.0 RC voor ET9500 met decoderen tijdens standby

 

maar bimmerken schreef reeds dat hij wel tegelijk wil kijken en niet een na afloop ;)

En de ET9500 kan niet achteraf decoderen via de CI module, alleen via de interne kaartlezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Alex1970:

dus kan je alleen laten zien waar dit in te stellen op OpenPLi

zeeteef je

het gaat ook niet over de ET9500 maar het Topic betreft een Gigablue UHD en daarvoor is helaas geen passend image van Openpli met optioneel decoderen achteraf

je hebt gelijk dat betreffende een ET9500 dat enkel gaat met ingebouwde kaartlezer in gebruik, hetgeen voor de CI+ van TVVlaanderen er helemaal niet toe doet

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/12/2017 om 15:37 zei Bimmerken:

Ik ga het natuurlijk niet doen, want het is illegaal. De verleiding wordt echter wel heel groot om wel illegaal naar de feed te gaan, want legaal blijkt niet mogelijk. Ik had TVV een mailtje gestuurd met de vraag waarom ik maar 1 kanaal kan ontvangen.. kreeg doodleuk terug dat dat inderdaad normaal is. Vervolgens vroeg ik hoe het dan zit met de oude smartcards, want die zouden wel meerdere kanalen doorgeven. Antwoord: "Die kan je nog verkrijgen als wij een serienummer mogen ontvangen van een gecertificeerde decoder. Een kaart bedraagt 79 euro en éénmalige activeringskosten van 49.95 euro."

Die gasten zijn echt op hun achterhoofd gevallen zeker?

 

Ik ga me nog een beetje zitten ergeren aan TVV en heb mij voorgenomen om mijn abonnement op te zeggen bij de eerste gelegenheid. Hoe het dan verder moet weet ik nog niet, waarschijnlijk overstappen op Belgadom en 1 tv aan kunnen sluiten.. 

Als ik inderdaad gewoon 4 streams zou kunnen krijgen zou ik gewoon een tevreden klant geweest zijn.. maar nu zal ik wel weer teveel klagen...

 

Groet en hartelijk dank voor het meedenken!

 

Ruud

Hey Bimmerken; bedankt om dit te melden! En nu een tweedehandse decoder op de kop tikken.... (nooit gedacht dat ik er nog eentje wou hebben :))

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telt de 'oude' CI module (zonder de plus) niet als gecertificeerd apparaat?

 

Dus, de zwarte of witte die ze voor de omschakeling naar de geïntegreerde oplossing hadden.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het bezit van GigaBlue ontvangen en draai daar nu de nieuwe image op van TeamBlue 6.1

Heb een losse TVV smartkaart (heb ook CI module maar gebruikt deze niet) en kan perfect 4 kanalen ter zelfde tijd bekijken of opnemen.

Gewoon met losse smartkaart werken als je deze hebt, indien niet vind je deze wel op het net 2dehands en kan deze overnemen van vorige eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...