Ga naar inhoud


Gaat het basispakket vervallen?


Sprietje

Aanbevolen berichten

kan interessant zijn.

wel HD,maar zonder voetbal...

 

Denk eerder dat het een pakket is wat ietsjes duurder is dan zou moeten,om de misgelopen inkomsten als gevolg van de deal met Fox te compenseren.

zo komen ze de ontevreden klanten tegemoet die niet voor voetbal willen dokken,en kunnen ze een deel van de omzetdaling compenseren.

 

hele slimme zet van CD!


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na ruim 20 jaar gaat Canal Digitaal hier de deur uit.....ben er nu wel klaar mee.:eek:

Schotel blijft thuis wel hangen voor FTA ontvangst,.:)

En voor de evt. vakantie,

Toch maar eens bij Joyne kijken ...daar kan je gewoon voor 1 maand betalen (travel light), ipv een jaarabonnement bij CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-11-2017 om 09:51 zei Gerard 76:

>>kan interessant zijn.wel HD,maar zonder voetbal...

 

Dat heb ik dus al jaren, naast het STB pakket, schijnt/scheen? dus HDonly-Ero te heten, 5 euro/maand, naast het STB pakket. Maar aangezien ik zo'n blijkbaar zeldzame gek ben die wel voetbal wil zien heb ik dus ook eredivisie en ziggo sport er bij. Vind dat een uitstekende oplossing  (op al die zenders na waar ik nooit naar kijk dan). 

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2017 om 22:39 zei Sprietje:

Het Basis-pakket HD kost nu €19,95/maand.
Daar zal waarschijnlijk met als bij het Familie-pakket een tijd geleden per 1 januari €3,-/maand bijkomen. Dat is dus €22,95/maand.
De mensen die nu €10,-/maand betalen gaan dat waarschijnlijk ook betalen per 1 jan. maar die zullen wel een tijdelijke korting krijgen van €2,-/maand.
Dan gaan ze dus ruim het dubbele betalen dan nu.
Er zullen flink wat mensen hun abonnement opzeggen denk ik.

 

 

Zoals ik eigenlijk wel verwacht had, geldt voor deze groep klanten een andere regeling. 

Terecht, want wij hebben andere afspraken met Canal Digitaal staan dan de klanten die bewust voor een Basis (HD)-pakket gekozen hebben in het verleden.  

 

 

Ik ontving vandaag deze e-mail: 

 

Bij Canal Digitaal vinden we dat al onze klanten iets bijzonders moeten kunnen ontdekken. FOX Sports is een zender die daarbij past. Want van eredivisievoetbal gaan toch alle sportieve harten sneller kloppen.
trans.gif
trans.gif
trans.gif
Tijdelijk FOX Sports cadeau
trans.gif
Je kijkt vanaf 1 januari tot en met 28 februari 2018 naar FOX Sports Eredivisie 1. Dat betekent dat je alle doelpunten in de eredivisie ziet en geniet van vele andere sportieve hoogtepunten.
trans.gif
trans.gif
trans.gif
Heb je nog vragen?
trans.gif
Bel ons dan op 088-003 85 55 (lokaal tarief). We zijn van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 21.00 uur bereikbaar.
trans.gif
trans.gif
trans.gif
Veel kijkplezier,
Andrei Noppe

 

 

 

 

Kortom: Wij behouden gewoon ons eigen uitgeklede pakket en krijgen Fox Sports kennelijk wel twee maanden cadeau. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niet terrecht want er zijn maar 3 pakketten en deze hebben allemaal een vaste prijs, het zou Canal Digitaal dus sieren als iedereen het zelfde gaat betalen want nu zeggen mensen die de volle prijs betalen juist op omdat sommigen de helft (of soms zelfs meer) minder betalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik begrijp dat het oneerlijk lijkt.
Maar die tientjes-abonnees hadden jarenlang een klein pakket waar ze dik tevreden mee waren en werden verplicht over te stappen op het Basispakket.
Ten eerste is die regel in de mediawet dat er minimaal 30 zenders in een pakket moeten zitten al belachelijk, maar dan nog zou Canal Digitaal dat ook kunnen doen: Een basispakket waar slechts 30 zenders inzitten, dat zouden voor velen net zo goed SD-zenders mogen zijn (dus bijv. wel Discovery Channel maar geen Discovery HD Showcase).

Maar in plaats daarvan zitten er twee keer zoveel zenders in dat pakket.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Helemaal niet terrecht want er zijn maar 3 pakketten en deze hebben allemaal een vaste prijs, het zou Canal Digitaal dus sieren als iedereen het zelfde gaat betalen want nu zeggen mensen die de volle prijs betalen juist op omdat sommigen de helft (of soms zelfs meer) minder betalen.

 

Je zit al vaker te mopperen op het feit dat mensen die volledig tevreden waren met een pakket van 80 € per jaar (ook al is het in de loop der jaren met 300% verhoogd) , geen enkele behoefte hadden aan iets anders, en die in een jaar een verhoging van 50% voor de kiezen kregen, want je vindt dat ze meteen een verhoging van 200% hadden moeten accepteren voor dingen die ze helemaal niet willen.

Wat zou je er zelf van vinden als jouw abo in een jaar 3x zo duur werd zonder dat er iets bij kwam waar je behoefte aan hebt, incl. evt. een sportzender waar je ook geen enkele behoefte aan hebt en die het nog wat procentjes duurder maakt?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu precies waarom ik zeik, ik betaal de volle pond en ben al kijker sinds het jaar 2000, bij mij is het dus 4x zo duur geworden door die zogenaamde goedkopere kijkers, echt tijd dat hier snel een einde aan gaat komen.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Penthe:

Dat is nu precies waarom ik zeik, ik betaal de volle pond en ben al kijker sinds het jaar 2000, bij mij is het dus 4x zo duur geworden door die zogenaamde goedkopere kijkers, echt tijd dat hier snel een einde aan gaat komen.

 

 

Dan kunnen er 3 dingen gebeuren:

 

1. Men zegt hun abonnement op.

 

2. Men gaat 2 extra kaarten/modules aanschaffen en delen de kosten tussen 3 huishoudens.

 

3. Men slikt het.

 

Punt 1 is een reële optie, het gebeurd nu al en dus kan het abonnement nog duurder worden, op naar een faillietsegment van CDS.

 

Punt 2 is voor de creatievelingen die goed contact met elkaar hebben, dat scheelt in de kosten.

 

Punt 3 is iets wat ik alleen mensen die het echt willen ontvangen, maar geen alternatief hebben, dat is een heel klein deel.

 

Als de prijzen te hoog worden, dan kunnen mensen net zo goed ADSL of glasvezel nemen.

 

Er is al een omslag gaande dat men geen TV en telefonie meer afneemt, maar zelf bepaald wat ze via het internet willen zien, bellen kost steeds minder via de mobiele telefoon, als dat al nodig is.

 

Ik zie straks 2 bedrijven hard onderuit gaan, de één heet Canal Digitaal en de ander Joyne.

 

Ze moeten wel verdomd veel abonnees overhouden willen ze nog winst maken, die transponders worden gehuurd, of er naar gekeken wordt doet niet ter zake, want de transponders kosten geld. Hoe meer abonnees, hoe minder de kosten voor het huren van de transponders. Hoe hoger de kosten die doorberekend worden, hoe sneller de goedkope abonnementhouders het er uit gooien, want er zijn voor het grootste deel abonnementhouders goede goedkopere alternatieven.

 

Een andere optie is dat de transponders goedkoper worden, want voor kleine landen zoals Nederland zijn ze overbodig, het is dan alleen nog voor grote landen waar het interessant voor is. DVB-T2 is in aantocht, dat kan wel eens een flinke overstap die Canal Digitaal in het verleden Digitenne kijkers naar de satelliet trok, het kan zo andersom slaan voor de mensen die dat nog willen hebben, KPN heeft niet voor niets DVB-T verlengd, er is wel een eis dat het in ieder geval voor de publieke zenders het naar DVB-T2 over zal moeten, maar ik verwacht dat de rest ook in DVB-T2 overgaat, anders heeft het hele verhaal van KPN de vergunning te verlengen totaal geen zin.

 

Voor 2020 zal het bekend zijn wat er met DVB-T gaat gebeuren, want dan moet de 800MHz. vrij gemaakt zijn om een data frequentie te veilen dat eerder gebeurd dan de frequentie vrij gegeven wordt, zo lang duurt het allemaal niet meer.

 

Ik zie straks de eerste commercieel Nederlands gerichte zenders ten onder gaan, dat is nu al op satelliet gebeurd, dus wat hebben de Nederlandstalige zenders straks nog op satelliet te bieden?!

 

Het is een feit dat zoveel Nederlands gerichte zenders het niet vol gaan houden, er zijn mensen die alleen nog naar de vrij te ontvangen zenders van de Astra2 kijken, de kwaliteit van veel programma's waar in Nederland niet aan te tippen valt.

 

En hoe belangrijk zijn televisiezenders nog eigenlijk? Ook Fox Sports zal straks via het internet aangeboden worden, dan kan men daar een abonnement op nemen, maar hoeveel mensen willen daar geld voor betalen? Dan zal duidelijk worden hoeveel Fox Sports werkelijk waard is, ik vrees dat het aandeel ter pletter slaat.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ilseonline:

Punt 3 is iets wat ik alleen mensen die het echt willen ontvangen, maar geen alternatief hebben, dat is een heel klein deel.

 

Hoe kom je daar bij? Zeker de helft van de abonnees van Canal Digitaal kijkt is het buitenland en die hebben dus maar weinig alternatief, alleen Joyne.

Internet is voor de meesten in het buitenland nog geen echte optie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

 

Hoe kom je daar bij? Zeker de helft van de abonnees van Canal Digitaal kijkt is het buitenland en die hebben dus maar weinig alternatief, alleen Joyne.

Internet is voor de meesten in het buitenland nog geen echte optie.

 

Maar ze hebben wel 1 alternatief. Als je het dus niet kan verkroppen dat er abonnees zijn die veel minder betalen dan trek je of je scheur open of je zegt de boel op en kiest voor het alternatief!

 

Voor de duidelijkheid. Ik heb 10 euro korting bedongen op het Familie HD pakket voor 2 jaar want ik heb mijn scheur wel geopend.

Succes met het zeiken hierover.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Penthe:

Dat is nu precies waarom ik zeik, ik betaal de volle pond en ben al kijker sinds het jaar 2000, bij mij is het dus 4x zo duur geworden door die zogenaamde goedkopere kijkers, echt tijd dat hier snel een einde aan gaat komen.

 

 

 

Als je alles voor zoete koek slikt betaal je dus de hoofdprijs.

Heb ik dus ook jaren gedaan echter zoals ik al gesteld heb hebben ze nu dus de grens van het acceptabele overschreden dus weg CD.

Alternatieven genoeg, heb zelfs al divere aanbiedingen voor sharing van hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Mojo:

Maar ze hebben wel 1 alternatief. Als je het dus niet kan verkroppen dat er abonnees zijn die veel minder betalen dan trek je of je scheur open of je zegt de boel op en kiest voor het alternatief!

 

Voor de duidelijkheid. Ik heb 10 euro korting bedongen op het Familie HD pakket voor 2 jaar want ik heb mijn scheur wel geopend.

Succes met het zeiken hierover.

 

Dat heb ik hier goed geleerd, dat houdt ik ook goed in de gaten. ;)

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag eindelijk de bewuste E-mail binnen

 

QUOTE

Bij Canal Digitaal vinden we dat al onze klanten iets bijzonders moeten ontdekken. FOX Sports is een zender die daarbij past. Want van eredivisievoetbal gaan toch alle sportieve harten sneller kloppen.
Ontdek FOX Sports
Tot nu toe was FOX Sports Eredivisie 1 geen onderdeel van je pakket. Per 1 januari 2018 wordt het dat wel. Dat betekent dat je alle doelpunten in de eredivisie ziet en geniet van vele andere sportieve hoogtepunten. Alle sportmomenten kijk je uiteraard ook via onze Canal Digitaal TV App!
Dit is waarom
FOX Sports heeft ons voor de keuze gesteld: óf FOX voor al onze klanten gaan betalen, ook al hebben ze geen interesse in sport, óf helemaal afscheid nemen van deze sportzender. Wij hebben er voor gekozen om FOX Sports voor al onze klanten te betalen en vervolgens te combineren met een aantal pakketten.
Maar je kunt ook kiezen
De prijs van je Basis HD-pakket wordt per 1 januari met € 3,- verhoogd. Het pakket en de prijs van je eventuele extra kaart blijven ongewijzigd. Wil je toch liever overstappen op een pakket zonder FOX Sports Eredivisie 1? Dat kan. Begin 2018 komt er een pakket beschikbaar zonder FOX Sports.

Heb je nog vragen? Kijk op actie.canaldigitaal.nl/foxsports.
UNQUOTE

 

Ik heb dus meteen gebeld naar CDS.

Ik zei meteen dat ik dat Fox Sports niet wilde ivm de prijsverhoging van €3 p/m omdat ik niet van voetbal hou (behalve als Oranje in de halve- en/of in de finale speelt).

 

Ik kreeg 2 voorstellen:

1. Of een pakket zonder Fox Sports1, en zonder Brava, History, 192TV en Film Europe.

2. Of een korting van €2 p/m geldende voor 1 of 2 jaar.

 

Ik heb gekozen voor optie 2 voor 1 jaar.

 

Ik hang dus weer aan een jaarcontract.

 

Toen zei die man: "je kunt ook bellen na een jaar of we weer gunstige aanbiedingen voor je hebben".

 

Kortom, ik geef @Penthe gelijk, het lijkt wel Handjeklap op de veemarkt in Hilversum op de Groest.

Vreemd, vreemd vreemd allemaal.

 

Maar @aan iedereen die deze mail ook hebben gekregen: gewoon even bellen met dat nieuwe nummer van CDS en sluit een deal af, anders ben je een dief uit je eigen zak.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...