Ga naar inhoud


Radio Caroline test AM 648


jellesbode

Aanbevolen berichten


Hier in Turkije natuurlijk niet te beluisteren, dus doe ik het via hun app of Tune in.

 

Ondanks het verdwijnen van alle zeezenders, gingen zij nog jaren door via de Ross Revenge aan de  NL kust.

 

Middels steun van de luisteraars houden ze het nog goed uit na al die jaren.

 

Hopelijk houden ze het nog jaren vol, want is sinds de start, altijd mijn favoriet geweest, samen met Big L.

 

Na het debacle, ruzie tussen NRI en Veronica, met zelfs brandstichting er bij, luisterde ik al niet meer naar hen.

 

In de avonduren had je op Caroline de zender Sea Gull, met de slogan "Loving awareness".

 

Ik woonde destijds iets meer dan vijf jaar in Londen en de ontvangst was daar miserabel en toch luisterde ik, kon niet meer zonder.

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier deze voormiddag aan 't luisteren, op mijn portable radio een goed signaal, is maar 1 zender sterker op de AM hier en dat is RTBF radio. Caroline komt stukken beter door dan bijvoorbeeld Smooth en Gold. Op mijn autoradio nog een sterker signaal, rijd ik richting kust zelfs heel sterk signaal, is dit echt maar 1 KW zender?

Voor al degenen die de laatste jaren zeiden AM is passé, wel kijk maar eens op sociale media hoe populair de terugkomst op AM is van Radio Caroline.

 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Beetle:

In Zwolle  goede ontvangst op een portable radio en via de loop antenne helemaal goed, net een lokale zender.

Gisteravond ook te ontvangen, maar toen kwam er een ander station doorheen.

Hier een video van Caroline op mijn portable radio met de loop antenne: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Mediamagazine is de locatie van de zender Orfordness, dus de oude locatie van BBC WS 648.

Ik hoop niet dat dit een tijdelijke opstelling is van Caroline, zodat we op termijn de zender weer kwijtraken door een slechtere locatie met minder zendrendement.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei astro iris:

Hier deze voormiddag aan 't luisteren, op mijn portable radio een goed signaal, is maar 1 zender sterker op de AM hier en dat is RTBF radio. Caroline komt stukken beter door dan bijvoorbeeld Smooth en Gold. Op mijn autoradio nog een sterker signaal, rijd ik richting kust zelfs heel sterk signaal, is dit echt maar 1 KW zender?

Voor al degenen die de laatste jaren zeiden AM is passé, wel kijk maar eens op sociale media hoe populair de terugkomst op AM is van Radio Caroline.

 

hoi,

op een duitse site het volgende gevonden:

 

Weiter geraunt wird von einem gebrauchten, vom europäischen Festland stammenden Sendegerät mit 3 kW Leistung. Es könne eingesetzt werden, da sich die in der Lizenz verankerte Leistungsbeschränkung auf 1 kW auf die effektive Strahlungsleistung beziehe.
 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...