Ga naar inhoud


Radio Caroline test AM 648


jellesbode

Aanbevolen berichten

Ik hoor nu nog steeds , wel zwak , maar stabiel , non-stop muziek

niet dezelfde als de caroline stream en ook niet murskival.si

knock knock knockin' on heaven's door

=> caroline test nog steeds on air

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op een vraag wanneer ze gaan uitzenden vanaf de Ross las ik een maand geleden het volgende.

 

Het is een nieuwe situatie voor Caroline om zaken te overwegen zoals brandverzekering, gezondheid en veiligheid, openbare aansprakelijkheid en alle voorschriften en certificeringen die nodig zijn voor het hanteren van zware voorwerpen, werken op hoogte en de gevaren van RF en hoge voltages.
In eenvoudige bewoordingen weten we precies wat we doen, maar we hebben gewoon veel papierwerk nodig om het te bewijzen.

 

aangepast door jellesbode

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig het NOS bericht maar klopt voor geen meter , Caroline zat vaker legaal in de lucht via een RSL frequentie .

Dus een bepaalde periode en met bepaald vermogen .

Ooit zond men uit via Merlin network one via astra 1 middengolf en korte golf in tijdblokken met andere stations ( 1998 ) .

De Media Zoo was daar ook op te horen ( alles over de hobby ) .

Dus als je in de loop der jaren vaak in England was dan had je ze gewoon met je radio in de regio op kunnen pakken .

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Eduard07:

De ontvangst van Caroline was allerminst "local" of "regional"  en daarom houd ik mijn hart vast in deze.

Begrijp je, maar de locatie dicht bij zee en de 1KW zender op een relatief lege frequentie kan ver dragen hoor, vooral ook boven zee. Ik heb hier vandaag en gisteren de ontvangststerkte even bekeken. De zender van Smooth Radio uit Eastbourne zendt uit met een vermogen van 700 W, de afstand is net dezelfde als de afstand van Caroline in Orfordness uitzendend met een vermogen van 1 KW. Caroline kwam overdag iets sterker door, maar 's avonds en 's nachts had Smooth dezelfde sterkte. De afstand over zee en over land is identiek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was zeer verheugd om afgelopen zaterdag te vernemen dat Caroline begonnen was met testuitzendingen.

Jammer dat het zo een laag vermogen is.

Hier in west-limburg was de ontvangst niet denderend.

Tegen de avond aan komt het Sloveense radiostation hier redelijk goed binnen.

Draaien met de radio in de juiste richting helpt dan wel iets.

Ik ontvang het signaal hier via een Sangean ATS-909. Mogelijk kan een specifieke AM buitenantenne helpen.

 

Ik was in de jaren 80 een fervent luisteraar van Caroline vanaf de testuitzendingen op de Ross Revenge tot het einde begin jaren 90 .

Toen kwam het signaal hier heel sterk binnen!

Eind jaren 90 (vermoed ergens in 97 of 98) ben ik het schip gaan bezoeken. Een heel spannende en nog altijd sterk bijblijvende trip!

 

Ik wil hierbij ook een lans steken voor "digitale radio".

Men heeft het steeds over DAB, maar er bestaat nog zoiets als DRM.

Deze techiniek biedt mijn inziens veel meer mogeljjkheden. DRM / DRM+  dekt een veel breder spectrum van de frequentiebanden (LW, MW, KG, FM, UHF, VHF) en ideaal voor digitale radio voor lange afstanden. Tevens kan het DRM signaal meegestuurd worden met het analoge signaal. Daarbovenop kunnen bestaande zendinstallties hiervoor relatief eenvoudig aagepast worden zonder een volledig nieuwe zendinstalltie te moeten aanschaffen.
Mogelijk kan Caroline in de toekomst iets betekenen voor DRM. Dat zou mooi zijn.

Probleem is (net zoals bij DAB) de schaarsheid van het aanbod en de hardware voor ontvangst. Dat blijft zo'n "kip of ei" verhaal.

Heel binnenkort  zou er alvast een heel interessant allesdekkend Analoog/DAB/DRM toestel met zeer indrukwekkende specificaties op de markt komen voor amper $100: de TITUS II

Een radio volgens het SDR principe gebouwd rond een Android tablet. Hoopgevend!

Ik heb alvast mijn voorbestelling gedaan.

 

 

aangepast door w8andc

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...