Ga naar inhoud


Joyne CAM op VU+ UNO 4K met VTI 11 image


Zeerob

Aanbevolen berichten

Natuurlijk is dat niet juist, geen professioneel antwoord van de leverancier. Cccam is een softcam en  heeft niets met een cam module te maken!

 

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

heb je ook de commeninterfaceassignment plugin erop

bij VTI 9.x en lager

plugin_voor CIassignment.jpg

bij VTI 11.02 en hoger

Citaat

Eine weitere Neuerung ist die automatische CI Zuweisung.
Aktuell ist es nicht notwendig Sender einem CI Modul zuzuweisen. Selbstverstädnlich kann jedoch die aktuelle Zuweisung beibehalten werden oder die automatische Zuweisung durch manuelle Zuweisung wie bisher ergänzt werden.
Einstellung ist zu finden unter:
Menü>VTi>Einstellungen - TV/Radio
Sollten Sender bei der automatischen Zuweisung fehlen, benötigen wir die Information (Senderreferenz, Sendername, Senderpaket).
ACHTUNG: Sollte z.B. HD+ auf die Sky-Karte aufgeschaltet sein müssen die HD+ Sender manuell zugewiesen werden.



Zur Entschlüsselung von Sendern mit Hilfe eines CI-Moduls können jetzt bei den Boxen Ultimo 4K, Uno 4K, Solo 4K, Duo², Solo², Solo SE auch USB-Tuner (oder andere virtuelle Tuner wie z.B. SAT>IP Streams) verwendet werden.

 

CI Einstellungen_1.jpg

Einstellungen CI_2.jpg

aangepast door Tonskidutch

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap nu weer waarom ik hier bijna nooit meer ben te vinden......

 

Ik heb tot nu toe alleen maar onzin voorbij zien komen, jammer dat een nieuwe gebruiker op deze manier de verkeerde kant wordt opgestuurd door allerlei onzinnige zaken als common interface assignment in te stellen, dat heeft nogal zin als er maar één CI in komt, er kan overigens maar één CI in de Uno4k.

 

Ik heb sinds kort ook een Joyne CI, en heb deze gewoon netjes werkend in de VuUno4kSE, maar heb de CI ook werkend in de VuUno4k, de VuSolo4k en de VuUltimo4k en nog een aantal andere e2 dozen met CI slot.

 

Aangezien ze op dit forum nogal Pli minded zijn (not dus) kan ik je verder helaas geen advies geven, maar daar werkt het wel in.

aangepast door Tech

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het VTI image werkt het CI+module van Joyne gewoon

met een aanwijzing voor mensen met VTI 9.x betreffende de CI assigment

en helemaal automatisch in VTI 11.02

zoals ik boven ook geschreven heb...

 

dat de nieuwe OpenPli 6.0 nu er ook mee werkt is fijn voor Tech

 

maar de vraagsteller gebruikt VTI zoals hij in zijn eerste bericht aangeeft

en in de TV doet ie het wel

en in de UNO4K werkt ie niet

rara

 

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 18/11/2017 om 14:36 zei Tech:

Ik snap nu weer waarom ik hier bijna nooit meer ben te vinden......

 

Ik heb tot nu toe alleen maar onzin voorbij zien komen, jammer dat een nieuwe gebruiker op deze manier de verkeerde kant wordt opgestuurd door allerlei onzinnige zaken als common interface assignment in te stellen, dat heeft nogal zin als er maar één CI in komt, er kan overigens maar één CI in de Uno4k.

 

Ik heb sinds kort ook een Joyne CI, en heb deze gewoon netjes werkend in de VuUno4kSE, maar heb de CI ook werkend in de VuUno4k, de VuSolo4k en de VuUltimo4k en nog een aantal andere e2 dozen met CI slot.

 

Aangezien ze op dit forum nogal Pli minded zijn (not dus) kan ik je verder helaas geen advies geven, maar daar werkt het wel in.

 

Fijn dat jij als ultiem expert nog even onze leden de les komt lezen. Jouw opbouwende kritiek is hartverwarmend....

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, allemaal bedankt voor de reacties. Hier weer even een update.

Ik heb geprobeerd de twee bestanden die Tonskidutch noemde te wissen (ci0.xml en ci1.xml), maar die waren er niet. Ook niet in een andere map. Waarschijnlijk doordat ik een factory reset had gedaan.

Ik had trouwens ook een software update gedaan, maar dat had ook geen effect.

Toen heb ik het vti-image nogmaals geflashed (vti-image-vuuno4k-20170615094032_vti_11-0-2_usb.zip).

Inmiddels staat de receiver niet meer bij de TV, maar op mijn bureau. De schotel is dus niet meer aangesloten, maar wel een internetkabel.

Na de flash heb ik verder geen instellingen gedaan, alleen de paar instellingen waar je verplicht doorheen moet (taal en resolutie). Daarna gekeken of de receiver de Joyne CI module ziet (Main menu / Setup / Common Interface). Helaas niet.

De software update nog gedaan, maar de CAM is nog steeds niet te zien.

Daarna heb ik het originele image geprobeerd (vuplus-image-vuuno4k-20171121181606_usb.zip). Daar ook naar 'Main menu / Setup / Common Interface' gegaan, en dan is de module wel te zien (SC5 ERT)!

Daarna nog een keer het VTI image geflashed, CAM niet te zien.

En weer het originele image geflashed, en CAM wel te zien.

Ik heb het nog niet op de TV geprobeerd, en weet dus nog niet zeker of de CAM het ook echt doet, maar hij is in ieder geval te zien.

Ik vroeg me eerst af of dit nu een defect van mijn receiver was, of een software probleem. Het laatste lijkt dus het geval, en het zal geen zin hebben om de receiver om te wisselen voor een andere. De volgende stap is om te kijken hoe e.e.a. het op de TV met de schotel doet. En ik kan ook nog eens naar andere images kijken.

Ik ken de verschillen tussen de images niet goed, maar ik had voor VTI gekozen omdat er dan achteraf gedecodeerd kan worden, waardoor ik in principe meerdere kanalen tegelijk op kan nemen. Als de CAM meteen in de TV zit, kan je maar 1 kanaal kijken OF opnemen. Bovendien vind ik de opname functies van de (LG Oled) TV niet handig. In iedergeval een stuk minder handig dan bij de Ziggo box die ik voorheen in Nederland had.

Vragen:

  • Dit is dus kennelijk een probleem in het VTI image. Hoe en waar kan ik dat het beste rapporteren?
  • Ik heb de receiver gekocht om meerdere kanalen tegelijk te kunnen kijken en opnemen, het liefst zoveel mogelijk tegelijk. Als VTI afvalt, welk image adviseren jullie me dan? Ik heb nu dus het originele image, en ik heb ook PLi horen noemen, en wellicht zijn er nog meer.
  • Misschien is het handig om een topic te starten 'Op welke receivers doet de Joyne module het', waar dan gemeld kan worden op welke receivers (en software) de Joyne module het wel of niet doet, en wat je eventueel moet doen om het werkend te krijgen. Wat vinden jullie?

Ik kwam trouwens ook nog deze link tegen waarin ook genoemd wordt dat de Joyne CAM het niet op elke receiver doet:
https://www.satellitemagazine.com/plugins/lists/downloadfile.php?id=8&id2=233&column=attachment

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel al op verschillende plekken hier de vraag of de module werkt of niet en er komen alleen maar uitwijkende antwoorden. 

Ben ook terug gegaan naar orginele vuplus software. 

Als ik een testmodule zou hebben wil ik het testen en evt software aanpassen. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeerob,

er zijn één paar gevallen bekend van een CI die niet herkent wordt/werd door de VU+ en wel in een andere receiver of TV

men heeft die CI-module geretourneerd en door de desbetreffende provider zijn die uitgewisseld

de uitgewisselde CI werkte wel meteen.

 

een CI van UnityMedia

een CI van Cablecom

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei luisteraar:

Het gaat hier enkel over joyne. 

Heeft iemand een joyne module werkend op een e2 ontvanger? 

Kan je inderdaad twee kanalen tegelijk decoderen op een e2 ontvanger. 

Daar gaat het wel om, namelijk dat er slechte CI-modules bestaan.

 

 citaat van Joyne Leverancier :

Citaat

De module is geschikt voor zowel CI als ook CI+ ontvangers, flexibel in te zetten door flexibele abonnementsvormen én flexibele periode!

- dual decoding (twee kanalen tegelijk decoderen mogelijk)

ergo

de CI-module is niet in orde, daar zij in het Internet stellen dat deze zou werken in iedere CI als ook CI+ ontvanger moet men een vervanging vragen

 

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...