Ga naar inhoud


TV Vlaanderen test via DVB-T2


Satfeeds-DX

Aanbevolen berichten

ja als je vergelijkt met 52 zenders voor 14,95/maand lijkt dat mank te lopen

 

de lijst is van vandaag

als je die van TVVlaanderen per sat er naast zet valt wel wat op

 

maar het is wel makkelijk voor de bejaarde met enkel een LCD/LED toestel en DVB-T2 tuner ingebouwd

en weer een doelstelling bereikt betreffende je CO2 footprint :)

Zenderlijst_TV_VLAANDEREN_AntenneTV.pdf

Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is natuurlijk vooral gericht op de kampeerder/caravan bewoner/2de woning bezitter die nu zijn schotel kan opbergen en voor iets minder geld dezelfde (nationale) zenders krijgt (want bij TVV sat moet je extra betalen voor de Waalse zenders), terwijl hij bovendien zijn hardware kan meenemen naar elke andere plek waar hij graag vertoeft, zonder dat hij of zij zich zorgen moet maken over uitval door regen/sneeuw or whatever.

 

Ik vind het een fatsoenlijk alternatief voor mensen die niet zo verknocht zijn aan hun 4K tv of dergelijke.

 

Dus niet meteen voor mezelf ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD zou de norm mogen zijn vind ik, maar vooral de zenderkeuze. NPO en de waalse commerciëlen is zeer raar in mijn ogen. zou het een must carry regel zijn? als dat nog bestaat of van toepassing zou zijn?

grappig dat in een artikel van op datanews de CEO zegt dat ze mikken op de jeugd. volgens mij hebben ze dan toch de trein gemist. 

cord cutters en youtube generatie gaat niet meer terug naar lineaire tv keren.

ikzelf kijk ook zelden lineair, enkel (sport) live uitzendingen en FTA vooral voor de fun van het ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Waalse en de RTL zenders mogen er velen vergeten vrees ik, alleen wie een degelijke richtantenne heeft zal die ontvangen. Als DVB-T2 dezelfde ontvangst heeft als DVB-T dan komen die hier binnen. Voor de NPO zenders waarschijnlijk hetzelfde verhaal , van hieruit zijn die niet te ontvangen.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei astro iris:

De Waalse en de RTL zenders mogen er velen vergeten vrees ik, alleen wie een degelijke richtantenne heeft zal die ontvangen. Als DVB-T2 dezelfde ontvangst heeft als DVB-T dan komen die hier binnen. Voor de NPO zenders waarschijnlijk hetzelfde verhaal , van hieruit zijn die niet te ontvangen.

 

 

Die zenders die in het pakket zitten kan iedereen ontvangen , zitten in de 2 nordkring muxen van TVV . De prijs is redelijk , de instap kosten ook , als je bij telenet enkel tv met een kaartje wil , betaal je voorde ci module al 99 € , komt nog eens 17 € p/m kabel abonnement bij . Hier op straat alleen al ken ik en paar mensen die  enkel analoog nog via de kabel kijken aan die prijs .

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei bartjep:

 

 

als je bij telenet enkel tv met een kaartje wil , betaal je voorde ci module al 99 € , komt nog eens 17 € p/m kabel abonnement bij .

zeg maar 69euro ;) en maandelijks bijna 17 euro, maar wel veel zenders in HD en je kan het ook overal meenemen waar je telenet kabel hebt, waar analoog is zit digitaal automatisch ook op.

 

vind het Tv Vlaanderen prijs te duur voor wat je krijgt aan zenders en dan nog in SD, ze mochten toch enkele zenders in HD toevoegen met het DVB-T2 aanbod.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei bartjep:

Je hebt gelijk , is idd 69 € voor de module bij telenet .

 

Voor vele zal dit toch een lkeuke , en goedkopere oplossing zijn da

 

is te zien wat ze willen aan zender aanbod, mits je kabel hebt heb je meer zenders en veel in HD, hoop dat ze niet het telenet fiasco achter lopen,

voor wie op een klein tv scherm kijkt is dat een klein mooi aanbod.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk , is idd 69 € voor de module bij telenet .

 

Voor vele zal dit toch een leuke , en goedkopere oplossing zijn dan telenet analoge tv . De instap is goedkoper , de maandprijs ook , bijna de helft . Ik had ook graag HD erbij gezien , maart dan zou  het aantal zenders lager liggen vrees ik . Want , hoeveel kanalen mag nordkring gebruiken in belgie ? .

Wat je ook nog hebt zijn de vele mensen die nog voor analoog 17 € p/m betalen bij telenet . Vaak de gepensioneerden bv , die kijken naar de beurs , het leven is al duur genoeg  en met 1200 € in de maand is de kost prijs een grote factor . Aangezien de vergrijzing als maar toeneemt , heeft TVV in mijn ogen een goudhaantje in huis ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei bartjep:

Je hebt gelijk , is idd 69 € voor de module bij telenet .

 

Voor vele zal dit toch een leuke , en goedkopere oplossing zijn dan telenet analoge tv . De instap is goedkoper , de maandprijs ook , bijna de helft . Ik had ook graag HD erbij gezien , maart dan zou  het aantal zenders lager liggen vrees ik . Want , hoeveel kanalen mag nordkring gebruiken in belgie ? .

Wat je ook nog hebt zijn de vele mensen die nog voor analoog 17 € p/m betalen bij telenet . Vaak de gepensioneerden bv , die kijken naar de beurs , het leven is al duur genoeg  en met 1200 € in de maand is de kost prijs een grote factor . Aangezien de vergrijzing als maar toeneemt , heeft TVV in mijn ogen een goudhaantje in huis ;) .

 

zijn al veel ouderen die ook al zo een LCD of Plasma of platte tv hebben staan en digitaal kijken, 

in rusthuizen kijken ze allemaal al digitaal, 

moest paar maanden geleden allemaal aangepast worden naar digitaal de analoge aansluitingen in hotels, rusthuizen enz.

en vergeet ook niet dat ouderen ook korting kunnen genieten als ze met pensioen zijn bij telenet.

velen weten dat niet ;)

en dan betalen ze ook veel minder maandelijks.

en wie kabel kijkt gaat niet snel die kabel weg doen, belgen blijven graag bij wat ze zijn van provider, 

hoor dat genoeg van mensen die in pensioen zijn dat ze geen zin hebben om altijd te veranderen van provider en heel die rompslomp dat erbij komt en ze moeten een hele dag voor thuis blijven enz.

ik heb mijn twijfels bij het Tv Vlaanderen aanbod, hoor al mensen zeggen dat ze het niet willen omdat er zo weinig aan zenders in zit en het 10 euro kost maandelijks.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen met een zeer laag pensioen kunnen dat ja , ook voor gas en elektriciteit enz krijg je dan een sociaal tarief , maar als je wat hoger zit is het noppes , de volle smak betaal je dan . Maar wie kabel kijkt blijft , hmmmm , ben ik alvast niet zo zeker van , mits goede reclame kan dat voor duopolist telenet eens vies gaan tegenslaan hoor . Als je op tv alleen al ijna 100 € p/j kan besparen in deze dure tijden  , kunnen ze HD , hun vle zenders , die nooit bekeken worden steken waar de zon niet schijnt .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎22‎/‎11‎/‎2017 om 23:20 zei cookie monster:

Wat de prijs van Antenne TV betreft .... geen idee , ik pas toch sowieso !!

ivm de 15 zenders van ATV , ik spreek hier voor mezelf:

Op mijn bankrekening wordt alvast +/- 10€ per maand niet overgeschreven !!

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...