Ga naar inhoud


Nieuwe 4K ontvanger een verbetering?


waterpas

Aanbevolen berichten

Wat is jullie ervaring met een 4K ontvanger die is aangesloten op een HD-TV,  even los gezien van de nieuwe techniek, maar is er in zo'n situatie echt sprake van een essentiële verbetering van de beeld kwaliteit? Ik overweeg een nieuwe tuner aan te schaffen maar ik houd de oude achter de hand als "reserve" tuner voor het geval dat, een echte verbetering is wel een voorwaarde om over te stappen.        

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik ben tevreden met mijn 4K ontvanger, aangesloten op mijn 65" HD Plasma.

Zelfs de 4K uitzendingen zien er schitterend uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet wat die vraagt Cees.

 

Ik denk dat het weinig zin heeft,  als je toe bent aan een nieuwe ontvanger moet je die gewoon kopen maar speciaal een 4K ontvanger kopen om de beeldkwaliteit van HD zenders op een HD TV op te krikken. Ik denk niet dat je veel verschil gaat zien behalve dat je beeld hebt op bepaalde 4K zenders.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik bedoel, dat ik van mening ben, dat de HD zenders met een 4K ontvanger er beter uitzien, zeker bij grootbeeld schermen.

 

Bij digitale overdracht bepaalt de gebruikte chipset in de ontvanger de beeldkwaliteit die je op je scherm ervaart.

Zelfs tussen de verschillende HD ontvangers is er beeld kwaliteitsverschil.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei ceesv:

Ik ben tevreden met mijn 4K ontvanger, aangesloten op mijn 65" HD Plasma.

Zelfs de 4K uitzendingen zien er schitterend uit.

 

Ceesv, en alle andere leden die gereageerd hebben bedankt, mijn eventuele keuze voor een 4K-ontvanger heeft er vooral mee te maken dat ik voorlopig weer "bij" ben. Ik ben een selectieve kijker en voor het geringe aanbod UHD-uitzendingen waar ik ook nog weinig belangstelling voor heb, vind ik een nieuwe UHD-TV overkill en laat het dus enkel bij een 4K-ontvanger. 
  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat geen beter beeld maar ook geen slechter beeld krijgen, het enige voordeel is dat je UHD uitzendingen (codec H.265 )zal kunnen bekijken op een HD scherm, de 4K ontvanger zal je dan op 1080 p uit moeten instellen i.p.v 2160p .

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht niet aan jou besteed maar met een UHD TV hoef je niet naar het beperkte aantal UHD TV uitzendingen te kijken.

Wij stonden één jaar geleden voor dezelfde keuze maar hebben toen ook een Samsung UHD 55” TV gekocht en daar hebben wij geen spijt van gehad.

Wij zijn enthousiaste Netflix kijkers en die hebben in hun keuze een groot aantal UHD series en daar kun je het verschil in beeldkwaliteit goed zien.

Dus het is een keuze.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 minuten geleden zei Tripleboy:

Je gaat geen beter beeld maar ook geen slechter beeld krijgen

De ervaring leert, dat je ontvanger wel degelijk bepaalt hoe je beeld op het scherm eruit ziet.

 

De chipset in een UHD satelliet ontvanger geeft doorgaans het HD beeld op een HD ontvanger weer in een zichtbaar betere kwaliteit.

Het hangt een beetje af van wat voor ontvanger je nu hebt en of je HD beeldscherm en dan vooral de video verwerking in de processor die kwaliteit kan weergeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus bij u geeft een HD ontvanger het HD beeld weer op een HD ontvanger, dan heb je geen beeldscherm meer nodig, de vooruitgang staat niet stil.

 

Als ik hier het beeld van de duo2 en de  GIGABLUE UHD QUAD 4K vergelijk op dezelfde televisie is het beeld even goed wat betreft HD zenders.

 

 

 

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een solo 4k zijn de hd zenders weergegeven op een 65 " hd plasma beter als wanneer ik er een HD satelliet ontvanger op aansluit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vervang een bijna 9 jaar oude DB-8000 en heb een Samsung-TV en zoals ik al eerder vermeldde ik kijk selectief en ben tevreden met een eenvoudig abonnement. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dewelke mag dat zijn die HD ontvanger, misschien is ie uit de prehistorie, heb hier nog een Technomate HD5402 liggen en die geeft slecht beeld op een een groot scherm is dan ook 10 jaar oud vermoed ik.

 

Een UHD ontvanger bevat meerdere chip (sets), voor MPEG 1/2, H.264 voor HD, H.265 voor UHD ........

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterpas,

ik heb een VU+ Ultimo4K staan

schitterend beeld... op de juiste zenders (en daar is al veel over geschreven, du dat laat ik)

met VTI 13

 

o ja de TV

Panasonic TX-65EXW784   voor het grote werk

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...