Ga naar inhoud


Nieuwe 4K ontvanger een verbetering?


waterpas

Aanbevolen berichten

 Tonskidutch, De VU Ultimo 4K heeft ook mijn voorkeur. Jouw Panasonic, is dat een HD of een Utra HD toestel? 

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Niet meteen on-topic , maar buiten UHD H.265 zenders & DVB-S2x , ....

m'n 43'-LG-tje doet blijkbaar ook sommige streamkanalen , 5° oost

7 van de 14 , enkel de Multistream: 40 zenders

 

 

WP_20171205_15_37_44_Pro.jpg

WP_20171205_15_34_58_Pro.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overgestapt van een HD naar een 4k ontvanger en daarbij nog steeds dezelfde Full HD tv. Ik vind dat de beeldkwaliteit van de HD kanalen is verbeterd.
Het gaat hierbij om overstapt van een Xtrend ET9000 naar een VU+ Ultimo 4k.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/27/2017 om 15:30 zei waterpas:

 

Ceesv, en alle andere leden die gereageerd hebben bedankt, mijn eventuele keuze voor een 4K-ontvanger heeft er vooral mee te maken dat ik voorlopig weer "bij" ben. Ik ben een selectieve kijker en voor het geringe aanbod UHD-uitzendingen waar ik ook nog weinig belangstelling voor heb, vind ik een nieuwe UHD-TV overkill en laat het dus enkel bij een 4K-ontvanger. 
  

Hoi waterpas, je schrijft dat je een nieuwe UHD-TV overkill vindt vanwege het geringe aanbod UHD uitzendingen. Maar een UHD TV kan wel degelijk HD uitzendingen beter weergeven dan een HD TV. Door upscaling en andere beeldverbeteringstechnieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.cnet.com/news/can-4k-tvs-make-1080p-look-better/

Bottom line

Like any marketing, take the claims from TV manufacturers with a grain of salt. Good upconversion can improve the apparent detail in an image; I've seen side-by-side demos that make 1080p look nearly as sharp as 4K. Admittedly these were put on by a company which makes scalers, but the potential is there, just as it was in going from standard to high definition.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

upscaler/downscaler/video verbeteraar/transcode/... is allemaal het zelfde, het zijn video bewerkers. 

Het aantal video bewerkers tussen tuner en beeldscherm moet je tot een minimum beperken. 

Iedere video bewerking gaat ten koste van kwaliteit. 

Ben ik toch niet met je eens. Ik had pas ineens een vrij schokkerig beeld bij snel bewegende beelden. Toen bleek dat ik een bepaalde nabewerking had uitgezet. Ik denk dat moderne TV's wel degelijk bepaalde verbeteringen kunnen doen.

En met upscaling kan je het beeld wat minder grofkorrelig maken. Je ziet het verschil natuurlijk pas bij een kwalitatief goed signaal, en als je vrij dichtbij zit.
Hier een voorbeeld van een 1080p image:

http://i.rtings.com/images/reviews/e-series-2015/e-series-2015-upscaling-1080p-large.jpg

En een ge-upscalede versie:

http://i.rtings.com/images/reviews/m-series-2015/m-series-2015-upscaling-1080p-large.jpg

aangepast door Zeerob
Link naar reactie
Delen op andere sites

die voorbeelden uit het internet zijn onder andere condities gemaakt als de conditie die jij met een HDMI ingang van een Satelliet Receiver hebt

je kunt het gewoon ook thuis testen zonder internet voorbeelden erbij te slepen

zet die intelligent frame creation op de TV maar eens uit en kijk naar bewegende beelden en vooral personen van de een of andere film in HD en of UHD

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen de bliksem een paar maanden geleden mijn VU+ Duo2 verwoestte, heb ik een VU+ Ultimo 4K aangeschaft. Er was geen verschil in beeldkwaliteit zichtbaar, maar over een paar dagen komt er een Sony 65 inch 4K scherm in huis. In combinatie met de ontvanger verwacht ik nu wel een flinke kwaliteitswinst, ook bij standaard HD signalen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat wordt het beeldformaat?

Ah, 65" en dan 4K, dat gaat verschil uitmaken.

 

Op een 42" HD scherm zal je inderdaad weinig verschil zien wanneer je daar een 4k satelliet ontvanger gebruikt voor HD uitzendingen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Donkeyman:

 In combinatie met de ontvanger verwacht ik nu wel een flinke kwaliteitswinst, ook bij standaard HD signalen.

 Enkel nog de vraag welke upscaler van hd naar 4k werkt beter die van de tv of van de sat ontvanger? 

Als die van de tv beter is omdat die geoptimaliseerd is voor de beeldscherm hardware dan kan je beter het hd signaal in origineel hd formaat aan de tv aanbieden. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

het hoeft natuurlijk niet de aller duurtste 4K receiver te zijn, maar dat ligt vooral aan je soort gebruik en kijkgewoonte

ook de VU+ ZERO4K voor nog geen 150€ heeft het betere beeld van UHD en HD uitzendingen op je UHD tV (incl CI-slot)

 

overigens is er veel gratis UHD content te vinden op youtube en kun je al eens testen met de instellingen op je tV voor aanschaf van de 4K receiver

Screenshot_54.jpg

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...