Ga naar inhoud


VRT AM frequentie 927 Khz vrijgegeven.


astro iris

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Eduard07:

Ik bedoelde eigenlijk in de VK. Maar ze zullen ter plaatse sowieso geen last hebben van een 20 kW zender uit Valencia. Het blijft een mooie frequentie, alleen zijn voor lange afstand de lagere op de middengolf, zoals de 648, natuurlijk mooier.

Ik vreesde ook dat het oude MW DX-en wel voorbij zou zijn, maar ben bezig allerlei radio's op zolder weer te reactiveren.

Blij dat ik ze nog heb.:) 

Hi hi, hier ook hetzelfde, heb op dit moment twee MW radio's die het goed doen een derde ligt op de operatietafel.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In Huls hoort en ziet men graag naar de Belgen en dan hoor je er commentaar over in dat café. Verbeter ze niet of doe een andere versie . Oei ,oei , steevast heb ze een eigen mening en dat kan niet anders zijn. Bijna moest ik gaan lopen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe omroepwet komt eraan en heel wat stations moeten verdwijnen, maar zoals meestal zijn Vlamingen vindingrijk om hierop iets te vinden, zeg maar achterpoortjes. Heel wat bedreigde lokale stations, die dreigen te verdwijnen ,hebben de handen in elkaar geslagen met stations die wel een licentie kregen, samen sterk en onder dezelfde naam frequentie delen .Minister Gatz kan hier niets aan doen, want alles is legaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een interessante discussie maar als ik me bedenk hoe hier binnen Nederland de meeste van die low power dingetjes overdag maar in een kleine straal kunnen worden ontvangen en tijdens de uren van de duisternis vaak met zoveel storingen en andere rommel uit binnen- en buitenland dan vraag ik me echt af of het überhaupt nog zin heeft om het gebruik van middengolf frekwenties te willen reguleren. Ik denk dat een regeltje in de trant van "er mag geen andere zender op die frekwentie binnen een straal van pakweg 50 km aktief zijn" al aardig in de buurt zou komen van een regulering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Seabreeze nog alleen op de 1395 AM zat, kwam deze zender hier 400 km verder 's avonds soms goed te beluisteren door. Intussen zijn zowat een achttal Nederlandse zenders op deze frequentie actief, met een soort van "katten gejank" als resultaat. Om het zaakje nog wat mooier te maken, komt rond 19u a 20u nog een Oost Europese zender met hoog vermogen meespelen, zou dit nog steeds Radio Tirana kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...