Ga naar inhoud


Settings openen niet meer in Windows 10


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hi Windows gebruikers met problemen om SETTING te openen in Windows 10 na het uitvoeren van een nieuwe update.

 

I had plots voor het eerst het probleem : na de update naar de Fall Creator update was er 1 van de 2 users op mijn PC waarvan SETTINGS of INSTELLINGEN niet meer openden.

Je kunt googelen naar een oplossingen en dan komen er een hele resem ingewikkelde dingen die je moet doen die uiteindelijk niks opleveren.

 

Ik vond heel toevallig een hele eenvoudige/snelle oplossing die het wel doet.

 

Ben je ook een van de ongelukkigen, laat het mij hier weten en dan lossen we dat effekes in enkele seconden op.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat over het Windows 10 Settings (tandwieltje) in de linker benedenhoek van het het startmenu.

 

Het is uiteraard GRATIS, ik deel graag oplossingen die mij na lang googelen geholpen hebben.

 

Wacht, ik zal straks een kopietje maken van wat je in dat geval moet doen en hier posten.

 

Is er iemand die met dat probleem zit ?

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

How to repair the Windows SETTINGS not opening

 

Launch the Command Prompt with elevated privileges — right-click on the icon and select More > Run as administrator from the drop-down menu.

In the Command Prompt window, run the following command:

 

 

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth

This process will take a few minutes to complete.

 

After it’s done, run this next command.

 

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

 

Your Start Menu tiles will behave as expected from now on.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Penthe:

Ik ken niemand met het probleem, hebben het hier in huis ook nog niet meegemaakt. Maar mocht het tandwieltje niet werken heb je altijd nog het ouderwetse Control Panel.

 

5a21a562290f0_ControlPanel.jpg.6d5efc86c01db7f6b6aaf61a4841513e.jpg

Dat klopt Penthe, je kunt ook nog altijd terug naar XP :lol:

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar via het starmenu kun je het tandwieltje ook starten maar dat werkt juist niet, wat wel werkt is in zoeken kiezen en dan Control Panel intikken en zo je probleem oplossen. De helft of meer van Windows 7 opties zit nog altijd in Windows 10, ze hebben Windows dus nooit helemaal weer opnieuw gemaakt ze hebben enkel een schil om de oudere versie heen gemaakt. Daarom is Windows gezien andere OSén ook abnormaal groot.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb win 10 in het Nederlands.

 

Ik heb net als Penthe op zoeken (het vergrootglas) geklikt, vervolgens instellingen ingetypt, en ik klikte in dat venster op "vertrouwde microsoft store-app" en ik had m weer.

 

Ik heb er meteen een snelkoppeling van gemaakt op mijn bureaublad.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken deze fout. Maar er bleek later nog meer loos. Ik zorg er altijd voor, als er een nieuwe update dreigt aan te komen, dat ik een image heb van de oude situatie.

Terug naar de image gegaan, en bij een nieuwe update bleken de probleempjes niet meer geintroduceerd te worden.

Liever terug naar een goed werkende oude situatie dan proberen een probleem op te lossen, want je weet nooit of je dan alle problemen ook opgelost hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...