Ga naar inhoud


Nieuwe computer, oude schijven plaatsen


bartshit

Aanbevolen berichten

Goedendag.

 

Volgende week krijg ik een nieuwe computer.

Ik wil de (oude) schijven uit mijn computer hier weer in zetten.

Behalve de C schijf, in de nieuwe computer zit een ssd en daar zet ik windows op.

Op de (oude) schijven staan foto's en nog veel meer.

Kan ik deze zo overzetten, dat alle data blijft bestaan ?

Mijn plan was om eerst windows te installeren en dan de schijven inbouwen.

 

gr Bart

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als op de oude schijf de windows boot opstaat, zal je de rechten moeten overnemen. Het eenvoudigste is om een backup te maken, daarna de schijf formatteren en alles weer terug zetten. Is dit niet het geval, kan je hem gewoon zo aansluiten en alles moet zichtbaar zijn.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel uitkijken als er een Windows 10 op die oude schijven staat, zelf meegemaakt met een nieuwe laptop dat je huidige Windows 10 zomaar de updates half naar je oude en half naar je huidige systeem schrijft met als gevolg een crash die niet meer op te lossen valt(Er hing hier 1 nacht een externe schijf aan de nieuwe laptop met een Windows 10 van een overleden laptop om data terug te zetten). Zorg er dus voor dat er op de oude schijven geen Windows 10 aanwezig is. Hier moest na 1 nacht de restore naar fabrieks instellingen er aan pas komen om de nieuwe laptop weer te herstellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan, maar beter zet je W10 er opnieuw op. Dan kopieer je niet alle bagger mee die Windows er na een paar jaar toch van gemaakt heeft.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/3/2017 om 17:13 zei bartshit:

Goedendag.

 

Volgende week krijg ik een nieuwe computer.

Ik wil de (oude) schijven uit mijn computer hier weer in zetten.

Behalve de C schijf, in de nieuwe computer zit een ssd en daar zet ik windows op.

Op de (oude) schijven staan foto's en nog veel meer.

Kan ik deze zo overzetten, dat alle data blijft bestaan ?

Mijn plan was om eerst windows te installeren en dan de schijven inbouwen.

 

gr Bart

 

Ik heb daarvoor een kabeltje gekocht waarmee ik een Sata HDD via USB op mijn PC hang zonder de PC open te maken.

De disk verschijnt dan in de Windows File manager en ik kan  dan alle files die wil van die disk copieren naar mijn nieuwe PC zonder hem open te maken.

Ik heb er mijzelf en heel wat vrienden en andere gebruikers heel eenvoudig en snel mee kunnen helpen.

Het kabeltje heet TRIXES Adapter USB 2 of 3 pour disque dur SATA die ik kocht bij Amazon in Frankrijk (want daar woon ik).

Hij kost 9 € en hij ziet er zo uit.

Maar er zijn waarschijnlijk ook andere merken die bv bij Bol.com en/of Mediamarkt enz te koop zijn.

 

 

TRIXES Adaptateur USB pour disque dur SATA.jpg

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei bartshit:

Pluizebol.

 

Ik wil de schijven gewoon blijven gebruiken. Daarom bouw ik ze in. Mijn nieuwe ssd schijfje is niet groot genoeg. :-) 

 

Ok, ik begrijp je.

Ik heb zelf eerst mijn C: schijf vervangen door een SSD van Samsung en mijn HDD Windows schijf overgezet met de software die meegeleverd was met mijn SSD.

En na een beetje sparen :D ook mijn HDD Data en mijn HDD Backup schijven vervangen door SSDs. Hierbij kwam het kabeltje goed van pas.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...