Ga naar inhoud


Ziggo Film1 kanalen storen


Hemant

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik merk op de Filmkanalen 122000 dat het niet stabiel is tov van de overige kanalen die prima werken. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Ik gebruik Koka799 met RF and heb Hirschmann connectoren daarnaast een Hirschman versteker die vanuit de meterkast het signaal wat opkrikt. Heb de versteker eru tussen uit gehaald maar daardoor wordt het juis slechter.

 

Vreemde is heb SNR en DB 100% maar op 122000 zakt ie terug naar 50 en zelf 0 %. mijn TVheadend slaat dan op hol en ik krijg Continuity Errors. Alle anders zenders werk perfect en geen erros op die zenders.

 

Misschien heeft iemand een tip?

 

Groet,

Hemant

aangepast door Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmm,

 

Hij iz al een paar jaar oud met een Data TV en radio aansluiten zo ene dikke blok met een soort draai mechanisme bestaal uit 2 delen de OAP.

Is die te oud?

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem en ook bij een vriendin van me. Het enige dat bij ons is veranderd, is de plaatsing van een slimme meter in de meterkast waar ook de AOP zit. Woning is uit 2011 en met de juiste hardware. Hier ook netjes afgewerkte bekabeling maar volop storing op de Film1 frequentie bij Ziggo.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Youriy

 

Bedoel je de WCD van de OAP?

 

want aan de TVheadend kant komt er direct een kabel vanuit de meterkast naar de server. Zelfde geld voor de TV ze hebben geen WCD.

 

Hemant

 

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste test in alle gevallen van storingen: kabel direct op het AOP, dus die data/tv/radio splitter er tussenuit halen.

Als het dan nog het geval is ziggo bellen. Als het dan wel goed is kun je nog proberen als het om een umu-01 gaat het schakelaartje aan de achterzijde op uit te zetten. Helpt dit niet, ook ziggo bellen en vragen om een nieuwe splitter.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Thanks

 

Ziggo is net weg en die zei in eerste instantie dat het intern aan de installatie lag, dus ik heb gevraagd of ze direct een kabel op de OAP willen prikken en dan nogeens te testen.

 

Zelfde probleem :) dus nu doorgezet naar Netwerk team die in de wijkcentrale moeten gaan kijken, want in huis zit het probleem niet.

Ben benieuwd (heb inmiddel ook een nieuwere OAP moest vervangen worden zei hij, heeft geen verschil gemaakt voor de TV, Internet eigelijk ook niet kon voorheen 365Mbit en dat haal ik nogsteeds want prima is voor een 350Mbit lijn.

 

Groeten Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-12-2017 om 23:41 zei Dreeke:

Het enige dat bij ons is veranderd, is de plaatsing van een slimme meter in de meterkast waar ook de AOP zit.

 

En wederom een reden om die slimme meter te blijven weigeren.

 

Op 8-12-2017 om 16:37 zei Hemant:

... heeft geen verschil gemaakt voor de TV, Internet eigelijk ook niet kon voorheen 365Mbit en dat haal ik nogsteeds want prima is voor een 350Mbit lijn.

 

En dat terwijl je betaalt voor 400 Mb/s.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 14-12-2017 om 16:18 zei michaelangelo:

Ja, zelfde gedonder heb ik al maanden hier in Den haag. Alle kabels al voorzien van hoogwaardig kabels zonder succes!

 

Ik had eerst ook veel last van blokjes en haperend beeld. Boosdoener was de wandcontact doos waar de tv aansluiting rechts zat en de buitenkant niet egaal is. Het blokkerig beeld verdween na dat ik de splitter er beter op had gedrukt.

Daarna kwam het volgende probleem. Als ik aan het internetten was haperde mijn tv beeld. Modem in een ander ruimte geplaatst en het beeld bleef stabiel. Hier op heb ik Ziggo gecontact.

In mijn woonkamer komt de groene kabel binnen en die was direct op een splitter geplaatst. Dus nu staat daar een een AOP. vanaf AOP gesplitst en problem was solved.

 

Nu had de monteur de groene kabel iets te kort afgeknipt, niet goed bevestigd waardoor in eerste instantie nog al wat signaal verlies ontstond. De nederlandse zenders waren 60 tot 70%.

Advies was een versterker plaatsen, helemaal als ik in de slaapkamer tv in HD wilde bekijken. Daar was ik het niet mee eens en had al gezien hoe de AOP gemonteerd / geplaatst was. De AOP bungelde in de hoek en bij minst geringe beweging stoorde het beeld, kabel niet goed bevestigd.

Monteur ging weg en toen ben ik maar aan de slag gegaan en de kabel die in de AOP komt opnieuw bevestigd. Bungelt nog steeds net boven de grond maar geen storing meer. 

Daarop splitter er op en tv en modem aangesloten. ik had geen storing meer en bijna alle zenders hebben een signaal waarde van 100%, op een enkele zender na, maar die zitten wel boven de 90%. Ook in de overige kamers worden er goede waardes behaald.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-1-2018 om 04:36 zei groovy:

 

Ik had eerst ook veel last van blokjes en haperend beeld. Boosdoener was de wandcontact doos waar de tv aansluiting rechts zat en de buitenkant niet egaal is. Het blokkerig beeld verdween na dat ik de splitter er beter op had gedrukt.

Daarna kwam het volgende probleem. Als ik aan het internetten was haperde mijn tv beeld. Modem in een ander ruimte geplaatst en het beeld bleef stabiel. Hier op heb ik Ziggo gecontact.

In mijn woonkamer komt de groene kabel binnen en die was direct op een splitter geplaatst. Dus nu staat daar een een AOP. vanaf AOP gesplitst en problem was solved.

 

Nu had de monteur de groene kabel iets te kort afgeknipt, niet goed bevestigd waardoor in eerste instantie nog al wat signaal verlies ontstond. De nederlandse zenders waren 60 tot 70%.

Advies was een versterker plaatsen, helemaal als ik in de slaapkamer tv in HD wilde bekijken. Daar was ik het niet mee eens en had al gezien hoe de AOP gemonteerd / geplaatst was. De AOP bungelde in de hoek en bij minst geringe beweging stoorde het beeld, kabel niet goed bevestigd.

Monteur ging weg en toen ben ik maar aan de slag gegaan en de kabel die in de AOP komt opnieuw bevestigd. Bungelt nog steeds net boven de grond maar geen storing meer. 

Daarop splitter er op en tv en modem aangesloten. ik had geen storing meer en bijna alle zenders hebben een signaal waarde van 100%, op een enkele zender na, maar die zitten wel boven de 90%. Ook in de overige kamers worden er goede waardes behaald.

 

100% aan SNR? Hoe bestaat het? Ik kom hier nauwelijks boven de 45 uit. Maar inmiddels wel wel beeld op alle kanalen dmv een goedkope antenneversterker. Ik sta versteld kerel van jou waardes.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

 

Mijn ervaring is dit :

 

Zorg dat je een modern AOP punt hebt,  Google effe op AOP punt en dan zie je ze de morderne versie...

Denk je dat die wat ouder is dus 2 gats, bel dan ziggo en leg ik uit ik heb blokjes in beeld en nu komt dit schijnbaar,  door het AOP punt die verouderd is.

Zij komen dit kosteloos vernieuwen want tot daar is het HUN verantwoording, en verder in huis voor jou zelf.

 

Lost dat het nog niet op, haal dan bij *** een goede kabel Hirschmann Coax.

Dit zal heel veel schelen, en zo zal je een goed signaal moeten krijgen.

 

Ga je op meerdere kamers TV kijken dan is verstandig om een versterker te nemen ( Oa Hirschmann ook weer *** of googlen ) en dat is tevens je splitter dan,

want oudere splitters die zullen tegen je gaan werken ( zeker met filmnet, kom ik zo op terug ).

Zo direct mogelijke kabels gebruiken en liefst dus van Hirschmann of andere goed spul wat je in speciaal zaken kan halen.

Dus vanaf de versterker direct naar TV / Decoder gaan, en dus niet met oudere splittertjes werken meer.

 

Sinds kort zit oa filmnet op een zeer lage Frequentie bij ziggo met als gevolg dat veel mensen dit ineens niet meer binnen kunnen scannen en geen signaal erop hebben.

dit komt door oude splittertjes en of de wandkontactdoos in de woonkamer. Deze dempt de lage frequenties waar oa filmnet ineens op zit en naar de toekomst wel meer kanalen waarschijnlijk.

De enige manier is doos eraf en direct op de kabel een plug zetten, is handig als het achter de kast zit.

Of een Tras 2000 wandkontactdoos halen, die als enige echt goed gekeurd is voor deze frequenties.

 

 

google maar eens op 4G storing ziggo en dan zal je veel sites zien over deze problematiek en hoe  te handelen.

maar het blijft lastig.

 

 

 

 

  • Bedankt 1

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...