Ga naar inhoud


Ziggo Film1 kanalen storen


Hemant

Aanbevolen berichten

Bedankt Satfreaked voor de duidelijke uitleg. Ik zal binnenkort weer eens een poging wagen om van de storing af te komen.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎9‎-‎1‎-‎2018 om 01:50 zei Satfreaked:

Hallo.

 

Mijn ervaring is dit :

 

Zorg dat je een modern AOP punt hebt,  Google effe op AOP punt en dan zie je ze de morderne versie...

Denk je dat die wat ouder is dus 2 gats, bel dan ziggo en leg ik uit ik heb blokjes in beeld en nu komt dit schijnbaar,  door het AOP punt die verouderd is.

Zij komen dit kosteloos vernieuwen want tot daar is het HUN verantwoording, en verder in huis voor jou zelf.

 

Lost dat het nog niet op, haal dan bij *** een goede kabel Hirschmann Coax.

Dit zal heel veel schelen, en zo zal je een goed signaal moeten krijgen.

 

Ga je op meerdere kamers TV kijken dan is verstandig om een versterker te nemen ( Oa Hirschmann ook weer *** of googlen ) en dat is tevens je splitter dan,

want oudere splitters die zullen tegen je gaan werken ( zeker met filmnet, kom ik zo op terug ).

Zo direct mogelijke kabels gebruiken en liefst dus van Hirschmann of andere goed spul wat je in speciaal zaken kan halen.

Dus vanaf de versterker direct naar TV / Decoder gaan, en dus niet met oudere splittertjes werken meer.

 

Sinds kort zit oa filmnet op een zeer lage Frequentie bij ziggo met als gevolg dat veel mensen dit ineens niet meer binnen kunnen scannen en geen signaal erop hebben.

dit komt door oude splittertjes en of de wandkontactdoos in de woonkamer. Deze dempt de lage frequenties waar oa filmnet ineens op zit en naar de toekomst wel meer kanalen waarschijnlijk.

De enige manier is doos eraf en direct op de kabel een plug zetten, is handig als het achter de kast zit.

Of een Tras 2000 wandkontactdoos halen, die als enige echt goed gekeurd is voor deze frequenties.

 

 

google maar eens op 4G storing ziggo en dan zal je veel sites zien over deze problematiek en hoe  te handelen.

maar het blijft lastig.

 

 

 

 

Ik heb alles van Hirschmann liggen zelfs mijn wandcontactdoos met kabel keur keurmerk. Als ik hier geen versterker tussen gooi, dan is mij hoogste haalbare signaal om en bij de 41. Mijn AOP is van het merk Technetix ook met kabel keur. Ik vraag me af in hoeverre de Tras 2000 mijn signaal aansterkt, omdat je aangeeft dat deze goed gekeurd is voor deze frequenties.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2018 om 07:42 zei michaelangelo:

Ik heb alles van Hirschmann liggen zelfs mijn wandcontactdoos met kabel keur keurmerk. Als ik hier geen versterker tussen gooi, dan is mij hoogste haalbare signaal om en bij de 41. Mijn AOP is van het merk Technetix ook met kabel keur. Ik vraag me af in hoeverre de Tras 2000 mijn signaal aansterkt, omdat je aangeeft dat deze goed gekeurd is voor deze frequenties.

 

Heb je al eens geprobeerd om direct vanaf AOP aantesluiten? Wat voor waardes krijg je dan?

 

Als laatste test optie zou je de AOP los kunnen koppelen en de groene kabel zelf op een kleine 2way splitter kunnen koppelen en het dan uitproberen. 

En ja ik weet dat het officieel niet mag van Ziggo, maar op deze manier kan je zelf kijken of het inkomende signiaal goed is. Of je moet een monteur langs laten komen.

 

Ik weet ook dat je buren jou bijvoorbeeld kunnen storen. Bij mijn ouderlijk huis regelde ik in het verleden ook tv en internet. Ik vernam van aantal mensen dat ze onwijs veel problemen met hun verbinding hadden (in voormalig upc gebied). Bij mijn ouders kwam de groene kabel in de woonkamer en die was aangesloten op een ouderwetse wandcontactdoos. 

Omdat ik zelf problemen begon te onder vinden met mijn internet snelheid, en we op dat moment wel eens met 3 personen vol aan het downloaden waren. Heb ik UPC gebeld dat mijn verbinding niet goed was en te veel pieken en dalen waren.

Monteur langs gekomen, en die zag dat er in de straat best veel ruis was. Kijkt die naar de wandcontact doos waar de groene kabel op aangesloten is. Vraagt die wie heeft dit zo aangesloten? Wij zo van ja jullie tig jaar geleden :P

Blijkt dat ik de boosdoener was voor de straat. Iets met tv en radio signiaal wat verkeerd was aangesloten. Nieuwe doos gemonteerd en weg was de ruis in de gehele straat. Ik zelf had nergens last van maar tv signiaal werd dus via de radio poort bekeken en daardoor ook via die poort terug gestuurd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-1-2018 om 09:25 zei michaelangelo:

100% aan SNR? Hoe bestaat het? Ik kom hier nauwelijks boven de 45 uit. Maar inmiddels wel wel beeld op alle kanalen dmv een goedkope antenneversterker. Ik sta versteld kerel van jou waardes.

 

Heb je geen last van je beeld als er word geïnternet? Die waardes heb jij ook recht op. Laat je signiaal eens checken Alles valt of staat met je inkomende signiaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei groovy:

 

Heb je geen last van je beeld als er word geïnternet? Die waardes heb jij ook recht op. Laat je signiaal eens checken Alles valt of staat met je inkomende signiaal

 

Last van beeld bij internetten??
Dan klopt er zeker iets niet, is het modem wel op de goede manier aangesloten?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten ze wel aangesloten met een correct filter? Bijv. een POA-31EC-NL

 

 

CAI huisinstallatie volgens de laatste eisen van Ziggo (januari 2017).pdf

aangepast door Alex1970
Bijlage toegevoegd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2018 om 07:42 zei michaelangelo:

Ik heb alles van Hirschmann liggen zelfs mijn wandcontactdoos met kabel keur keurmerk. Als ik hier geen versterker tussen gooi, dan is mij hoogste haalbare signaal om en bij de 41. Mijn AOP is van het merk Technetix ook met kabel keur. Ik vraag me af in hoeverre de Tras 2000 mijn signaal aansterkt, omdat je aangeeft dat deze goed gekeurd is voor deze frequenties.

 

 

Daar heeft het met de wanddoos die ouder is niks mee te maken met sterker maken van je signaal.

Oudere wanddozen die DEMPEN de lage frequentie waar Filmnet in ziggo gebieden op zit.

Het vervangen door een TRAS 2000 zal je signaal niet versterker maar wel de Freguentie doorlaten die film net heeft.

 

En een versterker is soms nodig maar in veel gevallen is het niet nodig, maar als je op meerdere kamers gaat kijken moet je splitten en dan is een versterker een uitkomst die tevens 4 x uitgang heeft en ook nog eens versterkt wat vaak nodig is als je verder weg gaat naar boven dus.

 

 

 

 

aangepast door Satfreaked

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 7-12-2017 om 10:06 zei Hemant:

Hoi,

 

Ik merk op de Filmkanalen 122000 dat het niet stabiel is tov van de overige kanalen die prima werken. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Ik gebruik Koka799 met RF and heb Hirschmann connectoren daarnaast een Hirschman versteker die vanuit de meterkast het signaal wat opkrikt. Heb de versteker eru tussen uit gehaald maar daardoor wordt het juis slechter.

 

Vreemde is heb SNR en DB 100% maar op 122000 zakt ie terug naar 50 en zelf 0 %. mijn TVheadend slaat dan op hol en ik krijg Continuity Errors. Alle anders zenders werk perfect en geen erros op die zenders.

 

Misschien heeft iemand een tip?

 

Groet,

Hemant

 

 

Heb je al een oplossing voor je probleem??

 

Vorig week heb ik bij mijn oom een VU+ geplaatst. Deze moest in de slaapkamer komen, Kabel scan uitgevoerd Niet alle kanalen gevonden. Waaronder film1.

De box in de woonkamer aangesloten, en ja daar kon die alle kanalen vinden. Maar film1 0% signiaal, maar beeld bleef stabiel.

 

Op de slaapkamer helaas geen beeld. Nieuwe connectoren gehaald en een versterker.

 

Leverde in de woonkamer wel verbetering op naar 10 - 12% maar slaapkamer nog steeds niks.

Het was al aardig laat geworden en ben van de week weer geweest. 

 

Begonnen om vanaf AOP te splitsen voor modem en versterker. Beide kabels van Ziggo female - fconnector. Signiaal in de woonkamer steeg bij film1 naar 25%

Op naar de slaapkamer. Daar bleef nog steeds geen beeld komen. Mijn oom had een WCD in de slaapkamer. Deze werd al verkeerd gebruikt, tv kabel was op radio uitgang aangesloten.

Maar dat veranderen helpte weinig, WDC er van tussen uit gehaald. Via connectors direct op de box aangesloten en alle kanalen 100% met bij sommige kanalen een uitschieter naar 90%

 

Op de plek van WDC een f connector splitter geplaatst. De oude kabel die naar de tv ging gebruikt weer signiaal weg. Was de connector (Hirschman plug klik systeem) de boos doener.

 

Je kan beter de connectors gebruiken die je vast moet draaien dat scheelt ook een hoop signiaal verlies.

 

Hopelijk heb je er wat aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...