Jump to content
Sign in to follow this  
HYvonne

Vu Plus Duo 2 TV uit/aan met VU+Duo AB afstandsbediening

Recommended Posts

Voor mij als leek was het lang zoeken zonder resultaat maar heb uiteindelijk (ergens anders) gevonden hoe ik met alleen de AB van de VU+ Duo de stb kan bedienen en ook de TV kan aan/uit schakelen.

VU+ afstandsbediening programmeren.
1) Tv aanzetten.

2) De cijfers 1 & 3 ingedrukt houden totdat het witte knopje (linksboven) rood gaat branden.
3) Toets TV merk code in. (Deze kun je hier vinden)
4) Witte knop die rood brandt indrukken en ingedrukt houden totdat tv uit gaat..
5) Grote OK knop drukken, samen met de stoptoets (toets met vierkant blokje boven audiotoets).

De VU+ afstandsbediening is nu klaar en je kunt met de knop TV (linksboven) nu de tv aan/uit schakelen.5a30214e4dea8_VUDuo2AB.jpg.0fa2891d367e09fbac344d1836224342.jpg

Hallo,

Vandaag heb ik een nieuwe Afstandsbediening aangeschaft (zie bijgevoegde foto) voor het bedienen van mijn VU-DUO2 receiver.

De originele begon problemen te geven met de toetsen boven en onder de OK knop dus een nieuwe. (Type werd mij aangeraden door de verkoper)

Vervolgens deze netjes geprogrammeerd voor de ontvanger en het werkt allemaal, echter nu wil ik ook met deze afstandsbediening de TV (Samsung LE46B652)

aan en uit schakelen en dat krijg ik niet voor elkaar !

Kan iemand mij hiermee helpen en kan dat wel met deze afstandsbediening ?

Alvast bedankt  <>  Cees

IMG_0280_(2).thumb.jpg.b21758068fd873688f07a6713f0bfab4.jpg

cees tuin, je kunt ook HDMI-CEC inschakelen op je VU+ en daarmee alle apparatuur in en uitschakelen, dat is makkelijker dan die codes zoeken en programmeren ;)

Edited by Tonskidutch
tiepvout

Inderdaad heel handig om te weten maar wel slachting om alleen de TV additioneel AAN en UIT te kunnen zetten, levert alleen extra vragen en problemen op.

Zoals Tonski al in zijn vorig bericht aangeeft kun je net zo goed met de optie HDMI-CEC bewerkstelligen mar dan veel gemakkelijker, tenzij de TV hier niet in voorziet.

Ik heb de hdmi-cec goed ingesteld de communicatie tussen satbox en tv werkt goed op

1 uitzondering na bij in standby zetten van box gaan tv niet in standby.

Heb dus vu+ afstandbediening geprogrammeerd voor de tv enkel om de tv uit te zetten.

Nadeel hiervan wat mij opgevallen is sindsdien kan ik de volume van de satbox niet meer instellen

volume knoppen afstandbediening vu+ stelt volume tv in niet van satbox.

Als ik volume satbox wil instellen moet dat via webinterface van satbox

Bedankt een ieder voor jullie reacties, met de reactie van alleyoop is alles opgelost en kan mijn TV prima aan/uit zetten.

Groeten  <>   Cees

Je kan het volume regelen van de VU+ via de programmatie.  Normaal staat je standaard op tv als je de tv hebt geprogrammeerd.

Druk op "tv" samen met "ok" gedurende 3sec tot het ledje blijft branden.

Druk nu op "stb". En klaar is Kees.

Het volume gaat nu via de stb.

Succes.

Mijn afstandsbediening reageert niet op het kastje. Kan niets meer verzetten. Geen zender niets

het zou toch andersom moeten zijn

dat je kastje op je afstandbediening reageert en niet

3 uur geleden zei Mbuys:

Mijn afstandsbediening reageert niet op het kastje

welke VU+ en welke afstandbediening heb je

EN welk image staat op je VU+?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By blitz10
      Kan ik in een skin=> Vali HD Nano iets veranderen.

ik wil namelijk in mijn zenderlijst iets veranderen.
      achter iedere zender staat wat er op dat moment wordt uitgezonden.kan ik dit gedeelte van kleur of van tekstgrote of  …….veranderen
    • By blitz10
      Ik heb al geruime tijd mijn box draaien op de laatste Pli software.

Ik wil nu wel eens switchen naar Vti.

Is er een mogelijkheid dat ik mijn gehele Pli image kan back uppen en Vti kan installeren.

Zou de Vti image me niet bevallen, dat ik in een keer mijn oude Pli image geheel weer kan herinstalleren zonder dat ik weer alles opnieuw moet herinstalleren
    • By RaveMaus
      Enkele weken geleden heb ik me zo'n Netatmo weerstation aangeschaft. Prachtig apparaat.
      Met Corona tijd genoeg om mijn Vu+je eens goed op orde te brengen. Zo was ik vandaag oa mijn LCD4Linux nog wat aan het finetunen. Kom ik daar nu allerlei zaken tegen over die Netatmo... Het zou me best handig wezen dat enkele gegevens van mijn binnen en buitenklimaat in de stand-by stand op mijn LCDtje staan.

Er schijnt een plugin voor nodig te zijn om die boel werkend te hebben op de Vu+. Bestaat daar nog ergens een actuele plugin voor? In de feed niet te vinden en al wat je online vindt is al zeker 4 jaar oud.

tnx
      Gert
    • By RaveMaus
      Zoals ik mijn vorig topic (Welkom VTI14...) al vermeldde, heb ik momenteel met mijn nieuwe VTI setup een probleem om de picons op mijn volledige OSD allemaal zichtbaar te krijgen.
      Hoever sta ik...

Mijn Picons haal ik van de site www.picons.eu. Op mijn vorige OpenATV installatie gebruikte ik precies dezelfde zenderlijst en picons als nu en die deden het telkens feilloos.
      Ik probeerde intussen zowat alle types picons die op die picons.eu te vinden zijn. Altijd en overal hetzelfde probleem: op het LCD4Linux schermpje zijn de picons bij elke zender zichtbaar, in de zenderlijst, EPG, taakbalk,... kortom het hele OSD van de ontvanger geeft er maar enkelen weer. Zelfs bij mijn openwebIF op de computer zijn ze allemaal zichtbaar.

Wat mij nu opgevallen is: alle bestandsnamen van de gedownloade picons beginnen met 1_0_1. 
      De SD kanalen die nog voorkomen in mijn lijst, beginnen ook telkens met 1_0_1 en laat nu net die het wel prima doen. De referentie van de HD kanalen begint telkens met 1_0_19 en die werken niet. Dat zijn natuurlijk 95% van mijn vaak gebruikte zenders.

Blijkbaar heeft het OSD van VTI daar problemen mee. De piconfolder van LCD4Linux verwijst naar precies dezelfde locatie als de piconfolder in VTI zelf: usr/share/enigma2/picon/, dus dat is OK.

Een gekende bug in VTI???

Bestaat er nu eventueel een picon lijst waar de HD picons wel met die 1_0_19 beginnen?

tnx
      Gert

• By RaveMaus
      In mijn vorig topic kloeg ik aan dat ik bij het bekijken van een opname vaak last had van blokvorming. Dit gebeurde tijdens het bekijken van een nog lopende opname.
      Op advies van Tonski overgeschakeld naar VTI. Vroeger nog gebruikt, maar ik dacht dat het geleden was van VTI 10 of 11.
      Het valt me op dat de algehele beeldkwaliteit standaard wat beter is op mijn OLED tv, vergeleken met OpenATV. Ik ga er dus even verder mee. Tot nu toe zijn de blokjes ook verleden. Helaas enkele dingen enorm veranderd vergeleken met vroeger, dus schiet ik even de vragen hier op jullie af...

Ten eerste de EPG:
      In de standaard skin die meekomt met een nieuwe installatie van VTI, heb ik slechts zenders op één beeld. Ik wil CoolEPG niet installeren, want daar werken de “autotimers” niet mee. Bestaat er een optie om de standaard “grafische multi EPG” zodanig in te stellen zodat je een stuk of 10 zenders tegelijk kan bekijken?

Er is een hele hoop van kanalen (zeker die van Telenet) waarvan geen/erg beperkte EPG info zichtbaar is.
      Ik downloadde EPG importer, zette in bronnen alle bronnen aan die ik wens. (Duitsland basic, België en NL basic en vooral ook Telenet DVB-C). Na importeren, zowel handmatig als automatisch vindt het systeem slechts 0 bronnen. Natuurlijk schieten we zo niets op wat de volledigheid van het EPG betreft.
      Wat is hier de oplossing voor?
      tnx alvast,
      Gert
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy