Jump to content
ceesv

Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3

Recommended Posts

Het verlies aan biodiversiteit kan je al goed vaststellen. Ik geef één simpel voorbeeld, toen je tien jaar geleden in de zomer "s nachts met de auto reed, dan was je bumper en ruit besmeurd met honderden nachtvlinders en insecten,  deed je dat deze laatste zomer dan hing er haast niets aan.

Edited by astro iris

2 uren geleden, ceesv zei:

Die stijgingen, en de daarop volgende dalingen zijn van alle tijden.

Soms wordt het een periode warmer, soms weer kouder.

Verder is er niet zoiets als "de ideale temperatuur".

Volgens mij (en ik sta daarin niet alleen), daalt de laatste 3 jaar de gemiddelde temperatuur op aarde.

Wanneer de mens een ding gedaan heeft om de temperatuur op aarde te verhogen, is dat het schoner maken van de lucht.

Daardoor bereikt meer zon energie het aardoppervlak.

Maar dat verwoest de natuur niet, die past zich daarop aan.

Beetje daling de laatste paar jaar maar die schommelingen van een paar jaar zeggen weinig, zoals je hier kunt zien:

https://www.nu.nl/weekend/5816718/klimaatverandering-hoeveel-warmer-wordt-het-nou-eigenlijk.html

Waar het om gaat is de algemene trend en die is duidelijk. En samenvallend met de stijging van het CO2-gehalte.

Er is hier recent een bijdrage voorbijgekomen, die aangaf dat het CO2 gehalte in het verleden ook hoog was, maar daarbij achter de temperatuur stijging aan bleek te lopen.

Er zijn ook perioden geweest met een hoog CO2 gehalte maar met een opvallend lage temperatuur.

Men staart zich wel blind op CO2, maar er zijn ook onderbouwde studies die aangeven dat CO2 niet verantwoordelijk is voor de verandering van de temperatuur.

Ik vermoed, dat het geen oorzaak maar een gevolg is.

Het grootste gedeelte van de CO2 op aarde is opgeslagen in de oceanen.

Hun opname en afgifte zou in verband kunnen staan met de gemiddelde temperatuur en een van de regel instrumenten kunnen zijn van de natuur in het reguleren van de temperatuur op een mondiaal niveau.

Ik ga ervan uit dat de wetenschap dit allemaal al heeft ingecalculeerd.En vervolgens tot bepaalde conclusies komt. 

Wat ik mij hier steeds afvraag tijdens deze discussie, men baseert zich steeds op wetenschappelijke studies, maar mensen toch, kijk eens rond, doe jullie ogen eens open en bekijk de grote verschillen die je ziet in je eigen oh zo korte mensenleven hier op aarde.

Mooi artikel , de klimaatverandering ligt niet zoveel bij de mens . NASA geeft toe dat de klimaatverandering natuurlijk is en veroorzaakt wordt door de zon.

Iets om over na te denken , al blijft ik voorstander dat we wel iets kunnen doen aan de milieuvervuiling in al zijn facetten.

https://fenixx.news/2020/02/11/nasa-geeft-toe-dat-de-klimaatverandering-natuurlijk-is-en-veroorzaakt-wordt-door-de-zon/?fbclid=IwAR3qKgFSjI9Du6gp_jmrmHbAQoMymgzp-A6W1_DHemMU2m5L7wWyMUdnAq4

Is dat soms een door Shell of Trump gesubsidieerde site?

Wat een lulkoek. Bij de 2e alinea word je al misselijk als je een beetje benul hebt.

Wat ik raar vind is dat deze stelling via die site gaat en Nasa dat zelf niet openbaar maakt.

1 uur terug, astro iris zei:

Wat ik mij hier steeds afvraag tijdens deze discussie, men baseert zich steeds op wetenschappelijke studies, maar mensen toch, kijk eens rond, doe jullie ogen eens open en bekijk de grote verschillen die je ziet in je eigen oh zo korte mensenleven hier op aarde.

Dat is een deel van het probleem, astro.  Je leeft maar kort, heel kort.

Ik heb enorme veranderingen gezien in mijn leven.

Als kind stapte ik met m'n laarsjes in een kristalheldere sloot en ving salamanders en kikkervisjes met m'n blote handen en stekelbaarsjes met een schepnetje, gemaakt van een oude nylonkous. In de weilanden en akkers plukte ik bloemboeketten van o.a. pinkster-, koren-, en boterbloemen voor m'n moeder en zag bijna dagelijks koninginnenpages langs fladderen.

En dronk water uit een beekje, misschien onverstandig, zou er 25 jaar later  niet meer over piekeren met de groene smurrie toen, maar deed het toen wel in Ierland waar het water nog helder was en iedereen daar toen uit dronk.

Ook de laatste 30 jaren heb ik de zaak achteruit zien gaan. Geen leeuweriken e.d. meer, vrijwel geen leeuwenbekjes en grasklokjes meer waar het eerder deels geel en blauw was. In plaats daarvan wat duiven, fluitekruid, grassen en brandnetels.

Maar daarin zie je de overgang van de boerenbedrijven naar de agrarische industrie die we nu hebben. Staat grotendeels los van het klimaat.

Wat het klimaat betreft weet ik dat ik vroeger in sneeuwbulten dook, schaatste op de grachten, vijvers en kanalen en dat de haren in m'n neus soms aan elkaar vroren.

Maar goed, ook eind jaren 80 hadden we nog een enorme sneeuwstorm.

Vele weten niet zo veel want tot vele papers die gepubliceerd worden heeft men als "gewone man" geen toegang.

Up to date blijven is dan een probleem.

Er worden dagelijks vele papers gepubliceerd waar wetenschappers niet de tijd voor hebben om door te nemen.

Het is niet voor niets zo dat de IPCC de invloed van de zon gaat toelaten in de klimaatmodellen, zoals ik al eerder schreef.

Het is voortschrijden inzicht, conclusies zorgen voor stagnatie, mensen zijn "zekerheids junkies".....

Edited by MMD

8 uren geleden, astro iris zei:

Het verlies aan biodiversiteit kan je al goed vaststellen. Ik geef één simpel voorbeeld, toen je tien jaar geleden in de zomer "s nachts met de auto reed, dan was je bumper en ruit besmeurd met honderden nachtvlinders en insecten,  deed je dat deze laatste zomer dan hing er haast niets aan.

Hierbij een bevestiging van mijn persoonlijke waarnemingen.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200214_04849162?utm_source=nieuwsblad&utm_medium=social&utm_campaign=send-to-a-friend

11 uren geleden, Eduard07 zei:

Cees, er wordt WERELDWIJD een stijging geconstateerd:

Wat en slap gelul!!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By drz
      Velen hadden het nieuwsbericht al gezien en sinds vandaag is het zover!
      De brandweerauto's zijn voortaan groen van kleur ipv het bekende rood.

De motivatie is dat de auto's beter zichtbaar zijn wanneer er ergens brand is en mensen de brandweerauto's over het hoofd zien wanneer deze voor een uitslaande brand staat.
      Groen steekt namelijk veel beter af tegen het oranje, geel en rode gloed van ene brand.
    • By joker55
      De titel zegt eigenlijk al genoeg. Sinds de corona crisis wordt er veel thuis gewerkt, en fysieke afspraken op lokatie worden er eigenlijk niet meer gemaakt. MAW: het verkeer is een stuk rustiger.  Zelfs de filemeldingen zijn er niet meer, iig Hoevelaken hoor je niet meer.  VVN heeft nu wat cijfers naar buiten gebracht, en schrijft dat er de helft ongevallen waren tov dezelfde periode vorig jaar.  Tevens is de luchtverontreiniging ook een stuk minder.  Dan heeft de crisis nog iets goeds naar voren gebracht, en moeten wij er wat mee.    In plaats van de snelheid nbaar beneden naar 100 km, had Hr Rutte dit eerder moeten besluiten.   Maar misschien kunnen we wel deze trend doorzetten, en ons serieus gaan afvragen of we zo nodig zo veel langs de weg moeten gaan. Kan een afspraak ook anders, via mail, via video, thuiswerken?  Een beetje hierover nadenken ( investeren) kan mi geen kwaad.  Het scheelt ongevallen, milieu en ook tijd.     En elke dode  minder in een ongeval is gewoon pure winst.

Bron.
    • By Con
      Dal scheelt mij weer een "hoop" energie.

• By kaelem
      Hoi,
      Ik zou samen met mijn vrouw 3 juni voor 14 dagen naar egypte gaan.
      Gemakshalve ga ik er maar van uit dat dit niet doorgaat.
      Ik heb geen annuleringsverzekering,door omstandigheden vergeten.
      Reissom rond 1500 euro.
      500 aanbetaald in december,rest moet binnenkort.

Wat is nu wijsheid die 500 als verloren beschouwen of die 1000 nu betalen en afwachten op eventuele vouchers....
      Nu zit er voor 500 in en anders voor 1500.
      Reis via sunweb geboekt trouwens.
    • By Psychosammie
      Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik ben nu wel effe klaar met dat corona. Een topic met maar liefst 91 pagina's and more to come.

Ondanks de ernst van het virus zijn er ook een paar positieve feiten te noemen. Zo is de aandacht voor een paar volstrekt zinloze discussies volledig weggevallen.
      Dat onzinnige geneuzel van de lhbtipqr (ofzo) gemeenschap. Helemaal stil. Niks meer gehoord van dat irritante kind Greta. De Sinterklaas discussie is nog niet losgebarsten. Maar misschien nog wel de belangrijkste, dit weekend gaat de zomertijd weer in! Zin in!  
      Ik neem vanmiddag een biertje op jullie in de tuin en dat die corona shit maar snel afgelopen mag zijn. 🍺
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy