Jump to content
Sign in to follow this  
ceesv

Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3

Recommended Posts

Na de laatste sneeuw dit voorjaar, op 4 mei in Limburg, is gisteren de eerste sneeuw van deze winter gevallen in Kerkrade en Heerlen.

Op 1-11-2019 om 13:38 zei ceesv:

Beste luisteraar, de traditionele airco in die landen is een een-richting installatie.

De overbodige warmte binnen wordt naar buiten getransporteerd.

De Drs. heeft zelfs waterkoeling op zijn zwembad, omdat anders het zwembad water te warm wordt.

Of heb jij een koelkast in jouw keuken staan die je ook als oven kan gebruiken.

Je Ruist!

Ja, Luisteraar gebruikt zijn koelkast als kachel. Hij heeft zijn koelkast geplaatst

in de buitenmuur met de deur naar buiten toe.

@Ceesv, dit verschijnsel hebben we vaker meegemaakt: beetje winters in november en begin december, en daarna weer 10 graden. En een "warme kerstmis" waar mensen "vroeger" voor naar Frankrijk of Spanje gingen. Ben benieuwd of we deze keer een beetje winterse kerst krijgen.

Edited by Eduard07

53 minuten geleden zei ceesv:

in Kerkrade en Heerlen.

en Maastricht als lokale spettervlokjes die zelfs na 12 uur nog in de schaduw zichtbaar was

maar de long term computer voorspellingen zijn na woensdag nacht met behoorlijke vorst voor de volgende dagen 10 graden.

mooi kost allemaal minder gas

Volgende maandag op naar 12 graden voor Vlaanderen, mogelijk nog iets warmer de rest van volgende week.

Hier zeikt het al de hele dag. Goed voor het grondwater dat nog altijd een centimeter of 15 achterloopt sinds vorig jaar. Kan mogelijk de maanden droogte van dit jaar wat compenseren.

Had liever gehad dat het 's nachts gebeurde.

35 minuten geleden zei minplus:

Had liever gehad dat het 's nachts gebeurde.

Misschien kun je 's nachts bij sproeien...😁

40 minuten geleden zei astro iris:

Helemaal gelezen, conclusie , ze weten het niet, maar als de trend van de laatste jaren doorzet wordt het zacht. Maar zoals steeds zijn er uitzonderingen. feit is wel dat de laatste jaren meer extremen voorkomen.

Helaas extremen meestal naar boven, niet naar beneden. En dat is de rode draad vanaf de jaren 80.

Nog een aardig linkje....

In deze link wordt de relatie tussen het zonnevlekken minimum en elfstedentochten/strenge winters gelegd..

Wat mij persoonlijk opviel is dat er steeds minder zonnevlekken verschijnen de afgelopen 100 jaar.

Is er dan toch wel een verband tussen het veranderen van het klimaat en de zonnevlekken?

By the way, het bericht is van eind 2018.

winter in nederland, gemeten vanaf omstreeks het jaar 1700..

Edited by drz

of zonnevlekken invloed heeft ?

Heb wel vernomen dat de zon door de normale cyclus nu erg dicht bij de aarde staat dan

zal de aarde ook meer energie opvangen

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Mimisiku
      Met welk (simpel) programma kan ik het best een handleiding maken? Wil mijn netwerk middels handleiding in kaart brengen zodat moeder de vrouw dit kan gebruiken. Denk aan plaatjes met lijnen en kadertjes (waar ik de IP nummers in plaats) en uiteraard tekst. Zie plaatje..

• By Con
      Ik heb gelezen dat je via bepaalde (lees enkele) VPN
      aanbieders BBC kunt ontvangen op je PC met Iplayer.

Ik weet niet of dat (il)legaal is maar indien legaal dan
      zie ik graag ervaringen en reacties tegemoet.
    • By Tonskidutch
      Zijn er speciale voorwaarden waar je kenteken moet zijn aangebracht volgens de wet? NL
      Ik zag daar net een heel mooie oude Honda Civic met een bijna vierkant "nieuw" kenteken.

• By kiekiek
      Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een goed rolgordijn. Daarmee bedoel ik kwaliteit. Al heel wat winkels langs geweest, maar het is standaard goedkope meuk met plastic bevestigingssteuntjes, wat er gewoon zwak uit ziet. Waar is een gordijntje te halen met ijzeren bevestingssteuntjes met een koortje om het op- en af te rollen en ook nog eens zo min mogelijk licht doorlaat? Het liefst ook met de mogelijkheid om het aan de onderkant ook vast te zetten aan het raam, omdat het een kiepraam is.
    • By ilseonline
      Ik raak regelmatig de weg kwijt, dan wil ik iets terug zoeken, maar verdwaal dan in de hooiberg van diverse topics en berichten in andermans topics, hoe kan ik bede terug vinden?

Ik ben op dit moment op zoek naar het stukje over onkruidverdelger, dat staat ergens in off-topic, maar ik zit me rot te zoeken, weet iemand nog waar dat staat? 
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy