Ga naar inhoud


Internet in een “Buitengebied”.


Recratie

Aanbevolen berichten

Hallo, jullie hebben me al aardig op weg geholpen met hoe of wat 3 TV’s via de schotel aansluiten.

Het huis dat we ongeveer in maart gaan betrekken/verbouwen ligt in een zgn Buitengebied.

Hoewel dit forum over sateliet gaat wil ik het toch proberen. 

Er ligt wel een telefoonlijn, maar als ik bij diverse providers een postcodecheck doe kom ik niet veel hoger dan 8 - 10 Mb/s.

dat is niet echt hoog en ik betwijfel of je hiermee bijvoorbeeld Netflix kunt kijken.

Internet via de schotel heb ik gegoogled, maar dat is vreselijk duur.

daarbij krijg je een ip adres uit Luxemburg, dus ook de Luxemburgse Netflix.

Jullie weten vast wel een cratieve oplossing.

 

Jaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8-10 Mbps is snel genoeg voor netflix. ik heb nog sd netflix gekeken met 2 Mbps.

Ik had destijds een 12 Mbps en deed er HD IPTV mee, terwijl ik aan het downloaden was, skypen en nog zaken.

Als je geduld hebt, om grote bestanden te downloaden, dan zou ik satelliet internet links laten liggen, want of je daar veel meer mee zal halen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, 8 á 10 Mbps is voldoende om Netflix te kijken want voor de SD versie heb je minimaal 3 Mbps nodig en voor de HD versie 6 á 7 Mbps.

Alleen voor de UHD versie heb je meer nodig maar dat lijkt mij dan geen probleem.

Op zich kun je met 8 á 10 Mbps prima uit de voeten.

Ik heb op dit moment hier in Spanje circa 3 Mbps ter beschikbaar en kan daarmee prima naar de SD versie van Netflix kijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je eventueel wel 4G dekking?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei ceesv:

Heb je eventueel wel 4G dekking?

Ben héél benieuwd wat je gaat schrijven over 4G.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb thuis 4G, LTE, meestal 20 - 30 Mb up/down.

Op het 2e honk, waar ik nu zit, hebben we nu ook 4G, meestal iets van 60 Mb.

 

Men is thuis begonnen met het leggen van Glasvezel, in ongeveer 2 -3 maanden krijg ik tot 1 Gb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jürgen:

Inderdaad, 8 á 10 Mbps is voldoende om Netflix te kijken want voor de SD versie heb je minimaal 3 Mbps nodig en voor de HD versie 6 á 7 Mbps.

Alleen voor de UHD versie heb je meer nodig maar dat lijkt mij dan geen probleem.

Op zich kun je met 8 á 10 Mbps prima uit de voeten.

Ik heb op dit moment hier in Spanje circa 3 Mbps ter beschikbaar en kan daarmee prima naar de SD versie van Netflix kijken.

en toch gaat het wel redelijk goed werken hoor 

wat liggen puzzelen :) dus geen paniek

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei ceesv:

Ik heb thuis 4G, LTE, meestal 20 - 30 Mb up/down.

Op het 2e honk, waar ik nu zit, hebben we nu ook 4G, meestal iets van 60 Mb.

 

Men is thuis begonnen met het leggen van Glasvezel, in ongeveer 2 -3 maanden krijg ik tot 1 Gb.

Kweetut, het is off-topic maar wat betaal je ervoor en bij wie?

Ik heb 4G van T-mobile met 50D en 35U maar wel ff € 50,00 aftikken... (100GB).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zat 650 meter van de zendmast T-Online en had contract bij Vodafone LTE / G4 internet met gratis modem

de snelheidswaarden had ik al eens gepost tegen de 50MB / verbruikslimiet 30GBper maand {situatie Duitsland}

dat heb je met netflix o.i.d. heel snel verbruikt binnen een week

57,50/maand

maar eigenlijk heel tevreden over de indoor verbinding

 

nu na m'n verhuizing ligt daar glasvezel met 400MB / en geen verbruikslimiet

19,50/maand

 

ik heb zeg maar de aanleg van de glasvezel voorgefinancierd

aangepast door Tonskidutch
link toegevoegd

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...