Ga naar inhoud


GSM/UMTS/LTE Repeater


vGnp

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heeft er iemand ervaring met repeaters voor mobiele telefonie (en in tweede instantie data) voor grote gebouwen?

Ik ben bekend met actieve steunzenders, maar ben ook aan het kijken naar bovengenoemde repeaters.

 

Ik wil in een grote fabriekshal (met veel obstakels, orde grootte 2000 m2) ervoor zorgen dat de kwaliteit van de mobiele

telefonie (goede dataverbinding is meegenomen, maar niet het uitgangspunt) structureel beter wordt, maar kan behalve

de juichende verhalen op de websites van verkopers van deze repeaters niet echt zinvolle info vinden.

 

Dus: iemand hier die bekend is met deze materie, en mij i.i.g. in de goede richting wil/kan duwen?

 

Bij voorbaat dank.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb mij er ooit eens in verdiept en ben toen tot de conclusie gekomen dat het geen verbetering zou geven.

Ik heb toen een WiFi Mesh netwerk aangelegd met Cisco Meraki acces points en IPtelefonie.

Op de mobiele telefoons UC-One apps geinstalleerd, dat werkt tot tevredenheid.

 

En via het Meraki Dashboard kan ik alles prima bewaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hall Cees,

 

Dank voor je antwoord. Ik ga toch even verder in deze richting, we hebben namelijk on-site

ook passieve portofoon extenders (richtantenne buiten, rondstraler in b.v. kelderruimte's)

en dat werkt best goed.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn dat digitale portofoons of "ouderwetse" FM portofoons? want dat maakt wel een verschil.

 

Lees ook hier eens, daartussen staat ook de nodige praktijk ervaring waarom het technisch niet lekker werkt met GSM repeaters.

https://www.google.de/search?q=gsm+repeater+verboden&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=JmdWWpfZHtPCXpy0kvAK

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • Moderator

Ik kwam vandaag een brief van het agentschap Telecom tegen gestuurd aan een gebruiker van een GSM repeater, waarin gesteld werd dat die illegaal zijn en ontmanteld moeten worden.

Bij controle door het agentschap ben je bij het aantreffen van een GSM repeater tussen de  € 500 en 2.000 aan boete verschuldigd.

Het agentschap heeft handelaren aangeschreven en hun gesommeerd de namen van klanten te noemen.

 

Het ging in dit geval om een aanschaf uit 2013.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de provider geplaatste of geleverde repeaters zijn toegestaan, zo is te lezen in de brief die mij onder ogen is gekomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

proximus bied zulke repeaters voor telefonie aan.Genaamd mobile coverige extender (pro)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn geen repeaters. Deze toestellen maken via een private internet verbinding contact met de centrale. Die zendt dan een eigen signaal uit. Maar mijn vermoeden is ook, dat die maar 10 mW uitstralen. Dat zou enkel het 2G signaal uitsturen en niet 3 en 4G. Durf link van mobiele operator niet plaatsen vanwege reclame regels.

Je moet wel internet hebben bij die gsm operator en over de juiste modem beschikken.

Maar voor business klanten gaan ze verder. Bepaalde laten gsm gesprekken via wifi en een speciale app binnenkomen, als er geen gsm bedekking is.

Echte repeaters zijn verboden in België.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist en ze sturen 3G uit.Zijn eigenlijk een soort access points die telefoon 3G uitsturen (om het simpel te verwoorden) .Je moet zoals gezegd wel een abo hebben bij die operator.4G is op komst

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als t.s. Van belgie is, dan zou ik hem aanraden een bussiness gsm verdeler binnengaan. Bepaalde hebben oplossingen voor professionelen, die voor ons niet toegankelijk zijn.

zoals ik al zei, bepaalden laten gsm gesprekken toekomen op wifi met een speciale app.

of combineren die femtoclls met bovenstaande.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 6-1-2018 om 23:24 zei vGnp:

Hallo,

 

Heeft er iemand ervaring met repeaters voor mobiele telefonie (en in tweede instantie data) voor grote gebouwen?

Ik ben bekend met actieve steunzenders, maar ben ook aan het kijken naar bovengenoemde repeaters.

 

Ik wil in een grote fabriekshal (met veel obstakels, orde grootte 2000 m2) ervoor zorgen dat de kwaliteit van de mobiele

telefonie (goede dataverbinding is meegenomen, maar niet het uitgangspunt) structureel beter wordt, maar kan behalve

de juichende verhalen op de websites van verkopers van deze repeaters niet echt zinvolle info vinden.

 

Dus: iemand hier die bekend is met deze materie, en mij i.i.g. in de goede richting wil/kan duwen?

 

Bij voorbaat dank.

 

vGnp

Deze werken erg goed, even zoeken op poynting punt tech voor 2, 3 en 4G en geven dat netjes door.

Meer gegevens op die site en deze antenne staat op staal en binnen is ook alles staal.

 

ALL-BAND LTE/CELLULAR OMNI-DIRECTIONAL ANTENNA 452MHz-468MHz & 790MHz-960MHz & 1710MHz-2700MHzMax Gain: 7 dBi

  • Includes the new 450 – 470 MHz frequencies
  • Compatible with 4G, 3G and 2G technologies, supports WiFi and WiMax
  • Ideal for machine to machine applications
  • Increased connectivity stability
  • Consistent high gain over a very wide frequency band

2-3-4G-antenne-2.jpg.8d4adb8628470122b0e28c31b3f4bee1.jpg

2-3-4G-antenna.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@catw,

 

Dat ziet er goed uit. Is dit een kwestie van antenne op het dak en repeaters binnen?

Ik probeer iets op te zetten voor zowel GSM, UMTS alsook latere generaties verkeer.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...