Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten


De bedoeling is dat uiterlijk  in 2020 via HDTV uitgezonden gaat worden, dat willen de publieke omroepen en regionale omroepen.

 

De bedoeling is 5G in 2020 aan te gaan bieden in die band, er moet dus wat geschoven worden met frequenties en in MPEG4 zodat er voldoende ruimte is.

 

Of het er dan al werkelijk is, het blijft erg stil op dit moment qua uitspraken.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"....Binnenkort gaat Digitenne uitzenden volgens de DVB-t2-techniek. Deze nieuwe techniek kan alleen ontvangen worden door de basis tv-ontvanger. Grote voordeel hiervan is dat je daardoor in HD-kwaliteit televisie kunt kijken! 
Tot januari 2018 wordt de huidige basis tv-ontvanger uitgeleverd, daarna ontvang je van ons de ontvanger die de HD kwaliteit ondersteunt. Begin 2018 ontvangen alle Digitenne klanten communicatie hoe je jouw huidige apparatuur gratis kunt omruilen voor de nieuwe ontvanger...." 

(Bron: www.digitenne.nl).

Grote vraag is: wat is "binnenkort"  en bovendien: het is onverstandig om op voorhand een DVB-T2 ontvanger te kopen omdat je nog niet weet of er compatibiliteits issues spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is nog maar welke zenders er in HD uitgezonden zullen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och...ik wacht het gewoon af. Voor huidige begrippen heb ik een middelmatige schermdiagonaal - ik zie het verschil tussen SD en HD duidelijk, maar SD is niet irritant. 

Zodra duidelijk is dat er FTA in HD kwaliteit wordt uitgezonden ga ik rustig mijn VU-DUO2 vervangen door een opvolger. Niet eerder. Ik wil geen ellende hebben met incompatibiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op totaal tv staat dus een verhaal dat ze vanaf feb 2018 ontvangers gaan omwisselen.  Dus de switch naar DVB-T2 zal niet zo lang meer op zich laten wachten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens. je kan er geen peil op trekken. Het verstandigste is: afwachten, kijken of HD-TV via DVB-T2 wordt uitgezonden of niet, en welke ontvangers dit zonder problemen FTA kunnen ontvangen. In de tussentijd genieten wij van de goodies zoals FBC tuners die zonder meerprijs op de markt komen. Prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals ze gaan de bestaande ontvangers omwisselen dus niks houd ze dan nog tegen om DVB-T2 met HEVC te gaan doen.  En een exacte datum van overschakeling is misschien nog niet bekend maar dat het geen jaren meer gaat duren is vanzelfsprekend..

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Onbekend is nog of KPN dan DVB-T2 met de HEVC technologie gaat inzetten. Die optie ligt wel het meest voor de hand.

T artikel staat op TotaalTV

 

 

we wisten dat anderen (vodafone onder andere) meegedingt hebben naar de licentie

maar dat heeft niet geholpen

 

dus niets over bekend en een vermoeden is dat het voor de hand ligt

ja me hoela, vermoeden kunnen we natuurlijk van alles.

Als er geen investering klaar ligt om te implementeren komt er vooralsnog NIETS van HEVC.

KPN zwijgt in alle toonaarden

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Awake:

KPN gaat in het laatste kwartaal van 2018 Digitenne in HD uitzenden, zie https://www.digitenne.nl/...nne/wat-is-een-ci-module/ onder het kopje 'Let op'.

Hier staat ook "hierdoor is er nog geen geschikte insteekmodule/CI-module beschikbaar die dit ondersteunt. Vooruit lopend op deze overgang eind 2018 is besloten om de huidige insteekkaart niet meer te leveren."

 

Gek genoeg lijkt er toch een insteekkaart (CI-module) besteld te kunnen worden? En als een nieuw type ci-module nodig is,  dan kan er toch nog geen televisie daarmee overweg? Maar misschien dat de tekstschrijver 'hierdoor' en 'hiervoor' door elkaar gebruikt? 

 

Beter pas nieuwe tv kopen als de overgang achter de rug is, of als ze zwart op wit beloven dat het gaat werken met de nieuwe HD-digitenne...

aangepast door Melchiorskystar
Er stond 'bested' ipv 'besteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat de huidige CI module niet meer werken, of ligt dat aan de TV die mensen bezitten?

 

Of is het een combinatie van?

 

De module regelt met de kaart de decodering, in de TV zit de ontvanger, als de ontvanger geschikt is, blijft de CI module dan bruikbaar?

 

Een andere vraag, wat gaan sub-aanbieders van DVB-T(2) doen?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...