Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten

Ik heb vaker sat ontvangers in die winkels gezocht en ook niet gevonden even over de grens in D een grote afdeling voor dvb-t en dvb-s van de zelfde keten. 

Hoe dan ook ik vind dvb-t2 erg interessant en beeldkwaliteit zal wel goed komen. 

Webwinkels genoeg om de hardware te kopen. 

Ergens logisch dat ze geen t2 ontvangers hebben de gecodeerde zenders werken alleen met kpn ontvangers. 

heb je ook bij primafoon gekeken

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei luisteraar:

Het geeft aan dat de bitrate niet laag beperkt is. 

Als de beeld informatie 5Mbit/s nodig heeft wordt het doorgegeven. 

Het zou kunnen dat als het nodig is om 7Mbit/s door te geven dat dat ook doorgegeven wordt. 

bij een bb van 8mhz kunnen ze met dvb-t2 tot 35Mb/s doorgeven. 

Bij 5zenders per zender 7Mbit/s tegelijk. 

info uit de wiki mbt dvb-t2 

 

Ze hebben rond de 32 Mbit voor de mux bij de gebruikte modulatie/guard/fec waardes die nu op internet staan. Ik kan dus nog geen signaal meten.  De rest is allemaal gekozen instellingen en die 7 Mbit max is niet gemeten dus zal die ook niet ingesteld staan.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-10-2018 om 22:03 zei luisteraar:

 

Ergens logisch dat ze geen t2 ontvangers hebben de gecodeerde zenders werken alleen met kpn ontvangers. 

heb je ook bij primafoon gekeken

 

Nee, in die winkel ben ik al zeker vijf jaar niet meer geweest. Maar dat daar FTA-ontvangers te koop zijn lijkt mij onwaarschijnlijk. 

Die willen natuurlijk alleen hun eigen toko verkopen, en dan alleen als ze jou echt niet als klant op interactieve TV krijgen....

 

Even wat anders: 

 

Vergeet niet om de resolutie van je DVB-T2 FTA-ontvanger aan te passen. 

Bij mij stond de resolutie nog op 1080i, nu dus op 1080p(50Hz). 

Bij mijn ontvanger kan ik niet kiezen voor een automatische aanpassing, dit moet handmatig.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Noordzee:

Vergeet niet om de resolutie van je DVB-T2 FTA-ontvanger aan te passen. 

Bij mij stond de resolutie nog op 1080i, nu dus op 1080p(50Hz). 

Bij mijn ontvanger kan ik niet kiezen voor een automatische aanpassing, dit moet handmatig

Interessant gegeven

dus in automatisch denk jou ontvanger dat de mpeg stream van kpn 1080i adviseert

Alle uitgangen naar hdmi zijn native is een omgevormd signaal uit de mpeg transmissie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee luisteraar,  een ontvanger "denkt" helemaal niks.  Hij kan hoogstens kijken naar welke input formaten de TV accepteert want dit wordt netjes gecommuniceerd tijdens de handshake. 

 

Als je de ontvanger op 1080i laat staan terwijl het bron signaal 1080p is zal de ontvanger dit omzetten van progressive naar interlaced en de TV zet dit weer om naar progressive.  Als je het uitgangsformaat op 1080p kunt zetten is die 2x omzettingsslag niet nodig. Maar bedenkt dat er altijd beeldbewerking wordt uitgevoerd op de TV dus of je het verschil gaat zien is nog maar de vraag.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ook hier geef jij weer een eigen interpretatie aan dingen die ver weg ligt van de werkelijkheid.

 

Misschien dat Noordzee het verder aan je wil uitleggen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei Noordzee:

Bij mijn ontvanger kan ik niet kiezen voor een automatische aanpassing, dit moet handmatig.  

Ik zal nog een poging doen om het luisteraar duidelijk te maken.

 

Noordzee heeft een ontvanger, waar de software geen mogelijkheid heeft om de resolutie automatisch te bepalen.

Hij zal dus zelf de ontvanger op 1080P moeten zetten.

Zijn ontvanger denkt niets.

 

Je doet er goed aan zelf aan te geven wat het uitgangsformaat van je ontvanger moet worden.

Dat bepaal je door te kijken wie de betere video bewerking chipset heeft, je monitor of je ontvanger.

Over het algemeen, een is het raadzaam de uitgang van de ontvanger op het native formaat van je scherm te zetten, om extra converteren te voorkomen.

Of je laat het signaal uit de ontvanger in het uitgezonden formaat 1 op 1 uit je ontvanger komen en laat de chipset in je scherm de convertering naar het native formaat van je scherm doen.

Je scherm zelf is altijd P, of je moet er nog een crt in hebben zitten.

 

Hiermee zijn we wederom afgedwaald, terug naar het onderwerp.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ceesv:
2 uur geleden zei Noordzee:

Bij mijn ontvanger kan ik niet kiezen voor een automatische aanpassing, dit moet handmatig.  

Ik zal nog een poging doen om het luisteraar duidelijk te maken.

Groot grote pardon heb het woordje NIET overzien.

Ging er van uit dat zijn ontvanger automatisch kon overschakelen op de aanbevolen resolutie die

de mpeg doorgeeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is al eerder door meerdere leden gezegd, lezen is niet je sterkste punt.

Terug on-topic!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een nieuwe planning met betrekking tot de (gewijzigde!) regio's 2,3 en 4 :

 

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm

 

Digitenne vernieuwt en krijgt HD

Waarom vernieuwt Digitenne?

In 2018 moeten we als KPN het Digitenne netwerk in Nederland vernieuwen. Om Digitenne te mogen blijven uitzenden moeten we van uitzendtechniek en frequentie veranderen. Dit is bepaald bij het verlenen van de nieuwe licentie. Na het vernieuwen van het netwerk is het mogelijk om Digitenne in HD-kwaliteit te ontvangen. We vernieuwen het netwerk per regio.

Nieuw netwerk, nieuwe tv-ontvangers

De huidige Digitenne tv-ontvanger is helaas niet geschikt om tv te kijken op het nieuwe tv-netwerk. Om gebruik te blijven maken van Digitenne moet je de oude Digitenne apparatuur omruilen. Maak online direct je omruilafspraak.

 

Direct apparatuur omruilen

 

 

regio_planning

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had liever dat KPN gewoon de masten noemt die omgaan, dat moet je nu maar raden aan die olievlekken.

Wat ik me ook afvraag wat er te evalueren valt. De eerste regio (Groningen Drenthe) is nu om, als dat goed gaat kan je toch het hele land in 1 keer omzetten? Zoveel kijkers heeft Digitenne toch niet meer, mede door die vreselijke dichtgespijkerde tuners waar je alleen maar live mee kan kijken. Daarmee is alleen de gratis NPO nog interessant geworden.

aangepast door Giant2000
  • Like 1

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de vertraging niet komen door een gebrek aan nieuwe tuners? Ik had begrepen dat het oorspronkelijke model niet meer geleverd wordt en dat er nu een alternatieve ontvanger wordt verstrekt.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds gisteren officieel ook geen Digitenne-gebruiker meer. 2 Abo's met 6 kaarten opgezegd. Nog wel ff auto-update functie van de kaartlezer uitgezet. Heb ik nog uitzendrechten tot het eind van de maand. Eerst een jaartje IPTV proberen bij Weserve (Cogas-netwerk).

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebrek aan nieuwe tuners, is dat ergens gemeld?

 

Ik zit in regio 2 met 3 kaarten op een abo. Twee daarvan draaien nu op een vakantiepark waarvan de kaarten waren uitgezet hoewel het adres in Overijssel is. Een grote yagi antenne stond op Smilde gericht maar die heb ik naar Hengelo laten draaien en het headend op die kanalen geprogrammeerd. Hierdoor wat tijd gewonnen om de zaak om te bouwen, waarschijnlijk satelliet. Het is wel grappig om te zien dat die smartcards alle programma's in het bouquet tegelijk kunnen decoderen.

 

In de woonkamer heb ik een DVB-C harddisk recorder aan mijn Ziggo aansluiting geknoopt (waar nog nooit een factuur voor is gekomen). De ontvanginstallatie voor Digitenne is nu alleen voor de publieke en regionale zenders in Nederland, Lingen en Münster.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...