Ga naar inhoud


Ik zoek schotel van 150cm tot 180cm die zowel C band en KU band kan ontvangen


powersofts

Aanbevolen berichten


Een schotel van gaas is ongeschikt voor de Ku-band. De nauwkeurigheid van de zuivere parabolische vorm wijkt te veel af. Dat geldt zelfs voor de meeste primefocus schotels die uit 6 of 8 metalen segmenten zijn opgebouwd. Ze zijn meestal niet nauwkeurig genoeg aan elkaar te bevestigen. In de professionele sfeer bestaan ze wel maar daar hangt wel een flink prijskaartje aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeschikt zou ik niet zeggen, want het kan, ondankt het rendementsverlies.

Als zuivere Ku-band schotel dus niet aan te raden, maar als je er toch één hebt staan van 2,40 m of meer voor ontvangst van de C-band, dan kun je mits vervanging van de feedhorn er toch de Ku-band mee ontvangen zonder in een aparte schotel van 1,50 m of meer te moeten investeren.

Die mesh-schotels zijn sowieso nog moeilijk of niet meer te vinden. In de USA wel nog, maar die komen overigens ook van China en zijn kwalitatief ook niet meer wat het geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

intussen zit ik steeds meer mezelf in te lezen in de mogelijkheden en onmogelijkheden hier op mijn locatie.
Heb al wel gezien dat ik op de Oost zijde maximaal 65oost kan ontvangen ivm bomen.Op de westzijde moet het kunnen tot 50gr. west.

Nu ik bovenstaande bijdragen zo doorlees is het natuurlijk wel een optie om 'gewoon' mijn oude draaibare gregorian 120cm weer op te tuigen met een nieuwe, moderne Ku LNB.
Dan zou ik daarnaast altijd nog een aparte C band schotel kunnen aanschaffen, uit losse delen, als het echt zo is dat dit voor c band niet zoveel uitmaakt.
IK heb ook geen vervoer om zo'n grote 1.8m schotel te vervoeren, past gewoon niet. losse delen schotel is natuurlijk veel praktischer in vervoer.

Probleem is wel dat ik heel weinig primefocus schotels zie uit losse delen....

Ik weet wel dat de jonsa 1.8meter uit delen bestaat.

Over jonsa gesproken, op de 2websites in NL zie je foto's staan van die 1.8m jonsa dat deze uit 6 delen bestaat.
De medewerker van de winkel zegt dat de jonsa 1.8m uit 4delen bestaat....nou dat kan ik toch bijna niet geloven.

Er zijn toch geen 2soorten  1.8m jonsa's verkrijgbaar, toch?!
 

groet,

anthony
 

aangepast door powersofts
Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmiddag sprak ik iemand die zegt een offset schotel van archsat te koop te hebben van 180cm, deze offset schotel bestaat uit 3delen aldus de man.
Ik vroeg naar het type van deze schotel maar dat wist hij niet.

Ben gelijk gaan zoeken maar ik kan nergens een 180cm schotel vinden die uit 3delen bestaat en dan ook nog offset is.
ik kan alleen maar primefocus van 180cm vinden van archat.
heel vreemd dus.

 

 

aangepast door powersofts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het onmogelijk om een offsetschotel uit 3 delen te hebben. Bij een primefocus schotel zou dat wel kunnen omdat alle delen precies gelijkt zijn uit hoeveel delen die ook zou bestaan.
Een offsetschotel is ovaal en is overal verschillend van vorm.
Wat je soms wel ziet is dat een portabele offsetschotel uit twee delen is gemaakt, een linker- en een rechter helft of een onder- en een bovenhelft.

optima75t folding.jpg

Optima 75 folding portable satellite dish.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Heeft TS nog wat kunnen vinden?

En/of is de Gregorian nog opgetuigd?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2018 om 13:55 zei Alex1970:

Heeft TS nog wat kunnen vinden?

En/of is de Gregorian nog opgetuigd?

Daar TS niet reageert kan ik wel wat licht doen schijnen .

Powersoft heeft een nieuwe Laminas AS1800 laten komen en is met deze bij mij geweest voor ombouw met een lnb wisselaar .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben nog steeds heel tevreden met die laminas 180 en de revolver van Trust.
Door drukte van werk en andere hobby's heb ik de afgelopen maanden vrijwel niets gedaan met de schotelhobby.

Toch zal ik spoedig weer de draad weer oppakken,  zeker ook omdat het blad gaat vallen in mijn uiterste oosthoek en westhoek.

Ik verwacht dan 70/71 oost en 58west te kunnen gaan ontvangen....spannend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...