Ga naar inhoud


Bootable USB stick maken


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Penthe,

 

het verschil met YUMI en jou Universal-USB-Installer is dat je met YUMI multiboot kunt aanmaken op de stick

korte uitleg;

je kunt er dus meerdere linux distro 's erop zetten

en dan bij de boot/start kiezen welke je nodig hebt voor bijvoorbeeld herstel van een ander OS of geïnfecteerd OS

@all

voordeel is dat ie met GRUB2 samenwerkt t.o.v. GRUB (oud, zal ik maar schrijven)

en je kunt er natuurlijk ook enkel een iso van een distro op zetten

 

voor verschillen kijk op distrowatch

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat stond ook helemaal niet vermeld dus waarom probeer je dat dan toch?

als jij al jaren zo een efi op je acer nodig hebt dan heb je ook allang een oplossing gevonden

je werkt immers met linux

https://www.msi.com/html/pdf/How_to_build_a_UEFI_bootable_USB_drive_and_update_BIOS_eng.pdf

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb recent een mini pc gekocht, merk Beelink, met een Apollo Lake processor. Die wilde niet opstarten met een live USB van Linux Mint of Ubuntu. Daarbij heb ik veel hulp gehad aan het blog van Linuxium.

Op https://linuxiumcomau.blogspot.com/2017/06/customizing-ubuntu-isos-documentation.html wordt beschreven hoe je een ISO kunt 'respinnen', aanpassen voor diverse systeemvereisten. bv. Respinnen met een andere kernelversie, bootloader  en vele andere opties.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...