Ga naar inhoud


itv hd minder signaal


Frank1234

Aanbevolen berichten

Als alle adviezen niet mochten lukken, probeer eens voor 28.35 graden een andere LNB , je weet maar nooit.

Je hebt dan in ieder geval de zekerheid, dat het daar niet aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden zei Sprietje:

Ik dacht dat je daar geen problemen mee had?

Ja, het verbaast mij ook, dat hij daar nu ineens problemen mee heeft.

Je schrijft, dat de lnb. 's van 13 en 19,2 Oost 8-10 jaar oud zijn. 

Ik zit nu aan de disceq switch te denken. Is die ook 8-10 jaar oud? Waar heb je de disceq switch hangen, buiten

aan een paal bij de schotel, of binnen, op je foto is dat niet te zien. 

Welke disceq switch heb je precies,  merk en typenummer? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎24‎-‎1‎-‎2018 om 12:51 zei Sprietje:

De rail staat niet schuin genoeg.  Kan nu maar maximaal 7° schuin. Je moet de rail omdraaien zodat het gat in het midden in de onderste groef zit.
De rail moet 10.5 graden schuin staan.
De afstand tussen de koppen aan de voorzijde gemeten van kuiltje tot kuiltje moet zijn:
tussen de Hotbird 13 en Astra 19,2 is 64mm
tussen de Astra 19,2 en Astra 28,2 is 93mm
De skew van de lnb's moeten als volgt staan:
Hotbird op 2°
Astra 19,2 op 3°
Astra 28,2 op 9°
t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail.
Je zult de elevatie van de schotel iets bij moeten stellen nadat je de rail hebt omgedraaid.

 

Is de afstelling nu gelukt , zoals @sprietje hierboven heeft aangegeven, of ondervind je met het afstellen toch nog problemen ?

Heb je alle coaxkabels ook al eens gecontroleerd op knikken of beschadigingen ?

Liggen deze coaxkabels ook al 8-10 jaar , of zijn ze in de tussenliggende periode al eens  vervangen ?

Wat is het merk en type van deze coaxkabels. Dit staat op de coax gedrukt  om de zoveel centimeter.

Je hebt ze hopelijk toch niet in de bouwmarkt gekocht ?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Frank1234:

binnenkort probeer ik de lnb s opnieuw af te stellen. Merk coax weet ik zo niet. Wel bij een satshop gekocht., zal ook kijken naar de connectors.

Heb je de coaxkabels in een satshop in nederland of duitsland gekocht en in welke plaats ; let op niet de naam van de satshop noemen !

Het merk en type coaxkabels staat toch echt altijd op de coaxkabel vermeld ;kijk desnoods eens met een vergrootglas op de coaxkabel om het merk en type te vinden.

Mogelijk zijn de connectors , als deze nog nooit vervangen zijn, geoxideerd  o.i.d.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op Frank1234,

 

Nadat mijn schotel na de storm opnieuw is afgesteld heb ik op Astra2 28,2E

met een Relook RE-T1EC een signaal van 18,1 dB / 100% op alle BBC en ITV Channels.

Op Astra3 23,5E kom ik met een Inverto Black Ultra niet hoger dan 15,8 dB op  

de meeste zenders, wat meestal neerkomt op gemiddeld 95%.

Vaak werd de Inverto Black Ultra nogal de hemel in geprezen en daarom heb ik ook

op Astra3 hiervoor gekozen, maar de signaal ontvangst is wel goed, maar zeker niet echt

hoog in vergelijking met 18,1 dB op Astra2.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

die astra2 kanalen zijn hier bijna met een koekenpan te ontvangen. Astra 3 daarentegen .............

15,8 dB is zeker goed te noemen voor een m7 transponder

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

vanmiddag rail omgezet en lnb 19,2 vervangen voor inverto black ultra. Signaal op astra 19,2 is beter. Astra 28,2 is ietjes beter. Hotbird minder maar die kijk ik eigenlijk toch niet. Heb elevatie nog niet aangepast. Ook nog geen signaalmeter er tussen gezet. Op coax staat alleen digitales satkabel. Rail staat nu veel schuiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...