Ga naar inhoud


selfsat snipe3


Blommers

Aanbevolen berichten

Maar voorlopig gaat hij wel automatisch naar een satelliet, wel of geen disqec, hoe het dan tot stand komt zal mij een worst wezen, druk op ander kanaal en de antenne zoekt automatisch de juiste satelliet en daarbij nog goed signaal zelfs in Italie, Toscane, waar het flink regende en heel de lucht dicht zat, zonder blokjes gekeken.

We hebben tijdens de twee vakanties met camper zowat heel Frankrijk, Stuk Italie, Slovenie, Kroatie (tot onder Split, waar ik voorheen met 65 cm schotel geen ontvangst had, met de snipe 3 wel) Oostenrijk en duitsland overal testen gedaan en gekeken zonder problemen, dus een hoop vooroordelen zijn niet helemaal terecht als zou het ding niet zo best presteren.

(misschien ligt het ook wel in combinatie met de SAB titan)

Dus dik tevreden als het zo blijft in de toekomst, we wachten af...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Blommers

 

Als je onder Split geen ontvangst had, dan was de schotel van 65cm niet goed uitgericht of de lnb niet goed ingesteld. Zelfs tot in Griekenland en Turkije is de Astra 23,5 met een schotel van 60cm te ontvangen.
In de specificaties die je zelf aan haalt staat immers:
"De compacte rechthoekige schotelantenne is qua prestaties vergelijkbaar met een conventionele 60cm schotelantenne."
De ontvangst van de Astra 23,5 wordt pas zwak in Zuid-Spanje en Portugal, zie de footprint.


Verder staat in diezelfde specificatie dat de versterking die de Selfsat Snipe 3 33,7dBi is bij 12,7GHz.
Een Triax 64 van 60cm breed geeft 35,7dBi bij 11,7GHz, dat komt overeen met 36,4dBi bij 12,7GHz. Dat is flink wat meer dan de Snipe.

Maar dat de Snipe naar tevredenheid werkt komt mede doordat de antenne prima wordt uitgericht en de skew optimaal wordt ingesteld.

 

astra-3b_europe_ku_band_wide_beam_H.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

gemak dient de mens, de meeste andere systemen voor op camper zijn twee tot 3 x zo duur zodat dit systeem een  leuk alternatief is

en nogmaals ik heb er in heel Europa goede ontvangst mee gehad, zelf met flinke regen (kom toch niet in zuid Spanje en Portugal)

Had voorheen een losse schotel bij, 60 cm. waarbij ik in Kroatie onder Split dus geen Astra 3 te pakken kreeg en nu met de Snipe 3 zonder problemen beeld op exact dezelfde campingplaats

met een druk op de knop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Blommers

 

Zolang je met de Snipe binnen de footprint blijft van 60cm, heb je ontvangst.
Dat jij met een schotel van 60cm onder Split geen ontvangst meer had, lag aan een verkeerde afstelling van de schotel.
Waarschijnlijk had je toen een duo-lnb en het zou me niet verbazen dat je de kop van de Astra 19,2 in de klem had staan.
De skew in Nederland t.o.v. Split is 7 graden anders. Die had je denk ik niet aangepast. Had je de zaak wel goed afgesteld, dan had je ook beneden Split de Astra 23,5 kunnen ontvangen.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat de Snipe een handige automatische schotel is maar als je met je verhaal wil aangeven dat deze beter presteert dan een Triax 64, dan moet ik je tegenspeken want het signaal is daar niet zwakker dan in Nederland.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...