Ga naar inhoud


VU+ en multistream


Alex1970

Aanbevolen berichten

juist opmerkelijk die datum want dat zijn niet die nieuwe lang verwachte tuners voor de Ultimo4K en Uno4K, ondanks dat er dvb-s2x op het printplaatje staat

dat is al een keer geconstateerd en helaas niet positief bevestigd in een ander topic over dvb-s2x is terug te vinden onder subforum algemeen 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Is elke Zero 4k geschikt voor multistream of waaraan kan ik dat herkennen voordat ik een oud model koop?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle VU+Zero 4K's hebben dezelfde tuner. Er zijn maar 2 'smaken'. De sat-versie met de DVB-S2X tuner óf de kabel versie met een DVB-C/T2 tuner

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeg me nog af of de Zero 4k ook nog 16/32APSK aankan, maar een dealbreaker is dat niet.

Dan is me nog steeds niet duidelijk of blindscan (goed) werkt. (Voor gewone DVB-S(2) signalen).

Ben ook benieuwd naar de mogelijkheden van VTi en apps specifiek voor de VU+.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn mensen die hebben geen blindscan nodig

er is zoveel kennis omtrent de zenderlijsten van de providers dat het gewoon niet echt hoeft (een echte satter of kabelaar heeft zijn lijstje klaar en ftpeet die even)

dat wil je misschien niet lezen

 

maar blindscan getest op de ZERO 4K heb ik niet (ik heb geen ZERO nodig in mijn huidige woning)

ik gebruik de ULTIMO 4K en daar werkt het onder VTI

 

je nieuwsgierigheid kun je natuurlijk bevredigen door een ZERO 4K te kopen :)

dat deed ik jaren met allerlei Dreamboxen en VU's en gaf daarover ook de berichtgeving en de ervaringen

 

en na een mooie testfase heb ik die receivers altijd gunstig aangeboden in het tweedehands circuit, geen of nooit kwade reacties erover gehad 

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Tonskidutch:

ik gebruik de ULTIMO 4K en daar werkt het onder VTI

Dat is goed nieuws. Eindelijk iemand die zelf een Ultimo 4K heeft en waarbij hij de optie Blindscan Fysiek gecontroleerd en werkend heeft.

1) Klopt dit?

 

Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat de Blindscan zou niet zou werken in de Ultimo 4k indien de FBC tuner is toegepast.

2) Met welke Tuner heb jij de Blindscan getest? Met de DVB-S2 Dual of met de DVB-S2 FBC Dual tuner of met de DVB-S2 Tuner?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Is er al bij iemand bekend of er een losse dvb-s2x tuner voor de Vu+ Ultimo 4k beschikbaar is of komt?

 

Ik zie op een aantal sat sites in tjechië en polen dat je een ultimo 4k kan bestellen met losse dvb-s2x tuners, maar ik heb daarbij mijn bedenkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hmsat bv verkoopt ultimo 4k, uno 4k (se) als s2, maar met s2x Tuners. 

Multistream werkt nog niet heb ik gelezen (ben wel niet zeker veel users hebbem het niet getest in het forum war het stond) , maar indiet dit het geval zou zijn dat zal nog aangepast worden. Kvermoedat ze oftwel wachten tot afgewerkte drivers met multistream om de s2x als dusdanig te verkopen, of ze willen geen overschotten aan s2 Tuners hebben van bv teruggestuurde stbs waar met de S2 Tuners niets mis is...

Welke Tuner je hebt zie je bij de systeem informatie

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

imageproxy.php?img=&key=6a0a06f972cc2a93Good News Everybody!! De DVB-S2X FBC tuner voor de VU+ Ultimo 4k (en andere modellen) is leverbaar.

Ik heb er gisteren eentje besteld en vandaag was hij al binnen.

Ik heb helaas nog geen satelliet schotel staan, die moet ik nog laten installeren. Maar de tuner heb ik al vast geïnstalleerd. Zie fotos.

 

1.png

3.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van multistream op DVB-C heb ik nog niet gehoord. Zit dat op de Ziggo kabel?

 

Als je DVB-S2X bedoelt op de satelliet, ja dat zou moeten kunnen, maar ik heb nog geen schotel geïnstalleerd. Dus dat moet nog even wachten.

 

Hopelijk zit de multistream functionaliteit al in de software van de VU+ , de Zero ondersteunt toch ook al een jaar multistream als ik me niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...