Ga naar inhoud


Astra 1 2 hotbird


Pikkachu

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je inmiddels al wel de tip van Sprietje uitgevoerd, om de LNBs op de rail te verschuiven naar andere posities?

Hoeveel verbetering geeft dat op 13 oost?

 

Dat zou ik eerst doen, voordat ik de schotel weer zou verplaatsen.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste a33

 

Ik had in mijn eerste reactie een foutje gemaakt.
De lnb die Pikkachu helemaal op het einde van de rail heeft staan (zie foto eerste bericht van Pikkachu), is niet van de Hotbird 13 zoals ik schreef maar van de Astra 28,2. De verdeling van de drie lnb's op de rail is dus wel goed alleen staan de afstanden van de lnb's niet op de maten zoals ik heb uitgerekend.
Aangezien mijn berekeningen altijd gewoon kloppen, moet er winst te halen zijn als ze worden afgesteld zoals ik heb aangegeven. Verder denk ik dat de rail op de normale manier geplaatst is en dus niet schuin genoeg gezet kan worden. Vandaar dat ik geschreven heb dat het gat in de onderste groef moet zitten.
De schotel exact afstellen op de Astra 19,2 is heel belangrijk om ook de andere satellieten goed te ontvangen. Zodra de signaalkwaliteit over de 95% komt, een vochtige zeem over de lnb hangen om het signaal te dempen om zo de schotel precieser af te kunnen stellen.
Maar ja, ik zou toch zeker nog eens even kijken om 12:16uur als de zon in dezelfde richting staat als de Hotbird. Er zal deze week toch nog wel een dag komen dat de zon dan wel te zien is? Dan weet je in ieder geval precies hoeveel die boom in de weg staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik laat hem nog eens zien, van mijn oude appartement uit gezien met boom situatie winter situatie zomer

bladeren eraan, weg beeld

een jaar zonder SatellietTV tot ik de toestemming kreeg om de schotel 11 hoog op dak te zetten

 

als je die boom kunt "omzeilen" DOEN

IMG_2641.JPG

IMG_2775.JPG

aangepast door Tonskidutch
tikfout

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dan is het al zeker op een andere locatie zetten :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste mensen ik heb de schotel gister verplaatst en afgesteld nu heb ik weer het bijna het oude waardens terug astra 1 staat op tussen de 73-74% astra 2 90-93% hotbird 58 -60% 

het toch door de boom te maken nu is mijn vraag voor de zwakke hotbird NVACOM SNH-031 UNIVERSAL SINGLE LNB 0.3DB HORN met deze lnb beter ontvangst? omdat ik met turksat ook beetje in probleem ben door die stomme boom groter wordt raak ik signaal verlies van 65% ben ik naar 58-59% gezakt als die lnb goed ontvangt wil ik voor die 2 aanschaffen ik hoor het van jullie en bedankt voor de hulp zie foto van de schotel nieuwe plek

IMG_1203.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hij is naar rechts verplaatst er zijn geen obstakels in de weg alleen of de met die lnb beter ontvangst heeft dan is de probleem opgelost zie foto heb naast de schuur gemonteerd en nog rechts kan het niet meer 

46D8A969-BA17-453C-9A27-D06415AC8DE5.jpeg

aangepast door Pikkachu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een schaduw op je schotel valt, dan kun je als je even naar de zon kijkt toch altijd zien welk voorwerp die schaduw veroorzaakt?

 

Ik kan je geen garantie geven dat een Invacom beter signaal geeft dan een Inverto Black Ultra. Beide zijn prima lnb's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan laat ik het maar hierbij ben het beu al maanden bezig met afstellen plaatsen hoop gedoe laagste signaal zijn turksat en hotbird rond 60% maar moet voldoende zijn voor ontvangst en astra 1 74% astra 2 94% ben al tevreden dat ik het to zo ver heb kunnen krijgen bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...