Ga naar inhoud


KPN blokkeerd opnemen


kees321

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei wiz:



Men had de terrestriale distributie van tv nooit moeten overlaten aan een commerciele partij, en al helemaal niet aan kpn.

 

 

Wat een onzin,  de NPO en regionalen blijven gewoon FTA... en KPN komt echt wel weer met een CI+ module. Sterker nog als de overheid straks zijn zin krijgt zijn ze dat zelfs verplicht.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op 28-6-2018 om 21:36 zei Codx:

 

 

Wat een onzin,  de NPO en regionalen blijven gewoon FTA... en KPN komt echt wel weer met een CI+ module. Sterker nog als de overheid straks zijn zin krijgt zijn ze dat zelfs verplicht.

Is al EU wetgeving waar KPN zich aan moet houden.

Geldt niet alleen voor Digitenne,maar ook voor interaktieve tv.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Satneef:

Is al EU wetgeving waar KPN zich aan moet houden.

Geldt niet alleen voor Digitenne,maar ook voor interaktieve tv. 

 

IPTV is een volledig gesloten system en kan niet met een CI+ module of eigen apparatuur, dat werkt simpelweg niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen die tijd

Op 28-6-2018 om 21:36 zei Codx:

 

 

Wat een onzin,  de NPO en regionalen blijven gewoon FTA... en KPN komt echt wel weer met een CI+ module. Sterker nog als de overheid straks zijn zin krijgt zijn ze dat zelfs verplicht.

... heeft het grote gros wat nu nog Digitenne heeft het bijltje erbij neergegooid.. Het aantal abonnee's neemt jaarlijks af (ze zitten nu op 160.000 geloof ik). Dit is ook de reden waarom Digitenne nooit winstgevend is geweest. 

Voor de kwaliteit zullen er meer en meer overstappen naar satelliet (Joyne of CDS)

Net op vakantie geweest in Drenthe. Op bijna alle boerderijen schotel. In Zuidwolde wordt nu alles van glasvezel voorzien dus voor hen zal IPTV interessant worden

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Codx:

 

IPTV is een volledig gesloten system en kan niet met een CI+ module of eigen apparatuur, dat werkt simpelweg niet.

Ja,hoor,kan wel.

KPN gebruikt DVB-iptv

Edit 23:49: Lees dit         maar eens

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Satneef:

Ja,hoor,kan wel.

KPN gebruikt DVB-iptv 

 

Zorg dat je weet waarover je het hebt..!   IPTV wordt geleverd over een provider gebonden VLAN wat je alleen krijgt als je het product IPTV daadwerkelijk afneemt  en boxen met eigen gesloten middleware wat werkt met certificaten.  Er is niet eens een apparaat waar je CI+ modules in kunt stoppen.

 

Verder vermoed ik dat de populariteit van Digitenne weer toeneemt als het straks in DVB-T2/HD beschikbaar komt, zeker als het pakket wordt uitgebreid.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,lees dit maar eens.

 

Volgens de geruchten wordt het pakket van Digitenne niet uitgebreidt,maar wordt het allemaal HD

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wordt uit die discussie op dat KPN forum nog minder wijs dan uit deze hier boven ...

 

waar ging het eigenlijk om, of je kunt opnemen bij KPN!

 

via het menu van de arribox kun je opnemen in de gesloten (ik noem het maar ) KPN cloud

je kunt niet opnemen op een toestel thuis

 

er is sprake van DRM ( Digital Rights Management (afgekort met DRM) )

zodra er een ander toestel achter de arrisbox hangt anders dan een TV is geen uitgifte van het signaal mogelijk ook niet via de HDMI-in van een Receiver

 

p.s. ik heb ongeveer een jaar lang KPN TV gehad

aangepast door Tonskidutch
aanvullende info

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd er ook moe van het kpn forum,maar het bewijs staat er wel.

wordt inderdaad een beetje off-topic

 

Dat cloud opnemen van kpn is niets.

ik zou het liever lokaal doen.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

om alles lokaal op te nemen heb je veel te veel geld nodig (qua Hardware) en je kijkt er toch nooit meer naar

als iedereen een eigen bibliotheek aanlegt verspillen we miljoenen die elders hard nodig zijn

 

dat is mijn gedacht :D

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei Satneef:

Ik werd er ook moe van het kpn forum,maar het bewijs staat er wel.

 

Er staat helemaal geen bewijs, alleen een wens van bepaalde figuren maar dat gaat nooit gebeuren.  Tuurlijk als je alles technisch ombouwt en fabrikanten iptv boxen laat bouwen die een bepaald systeem ondersteunen en daarvoor een CI+ module laat maken, dan zou het theoretisch gezien vast wel kunnen.  Maar dat gaat niet gebeuren, bovendien IPTV providers kopen meestal een alles in 1 oplossing  bij een bedrijf.  Dat betekend dat verschillende providers verschillende oplossingen gebruiken, en tuurlijk zullen de streams wel allemaal op basis van H.264 zijn maar dat betekend niet dat ze hetzelfde zijn.

 

In 2012 was het een hobbyist gelukt om de KPN IPTV streams op een computer werkend te krijgen en stond er heel verhaal beschreven op Tweakers forum, die informatie is echter verwijderd en het systeem is allang aangepast. Wat ik mij herinner kwam het er op neer dat iemand een certificaat uit een iptv box had gevist en die bleek op dat moment voor alle gebruikers hetzelfde te zijn en de streams zelf waren niet hard versleuteld. Daarmee kon de pc zich voordoen als een box en kon hij deze multicast streams bekijkbaar maken. zoiets was het, maar dan kun je verder nog niks.  Kortom IPTV met eigen apparatuur moet je snel gaan vergeten.  Neem dan een magbox ofzo.

 

Wat digitenne betreft, ze zeggen idd dat ze het pakket initieel niet gaan uitbreiden maar dan kan snel genoeg volgen.  En dat HD zal uiteraard wel kloppen, er is maar 1 zender waar geen HD feed van beschikbaar is en dat is MvH.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien het halveren van de beschikbare frequentie band is er niet veel ruimte voor uitbreiding.

Of ze moeten die zenders in SD gaan aanbieden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Codx,

dat was inderdaad maar heel even

en dan wel op een linux PC met Moonlight en speciale video Grab software die er bestaat voor Linux

nadien heeft ITV nooit meer gewerkt op de linux pC

dat IPTV zit gedegen dicht bij KPN.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Kopie van mei 2018,

 

Inmiddels een aantal maanden verder heb ik besloten om één van m'n digitenne ontvangers in te ruilen, dit vanwege zeer slechte ontvangst op de Topfield.  De ontvanger nu is ZXV7200.......leuk klein kastje alwaar Irdeto ingebakken zit en HDTV is voorbereid.

 

Mij gaat het niet om het opnemen maar om een te volgen programma, het enige waar ik over struikel is dat ik niet de 2 regio zenders voor zuid holland er in krijg.  Doe ik de één dan krijg ik TV West, doe ik de ander dan krijg ik alleen Rijnmond.  Misschien Tips & Tricks bij iemand ?

 

Zijn TV West en TV Rijnmond niet de calamiteiten zenders, en tevens de zenders die nog Teletext hebben? Het zou middels wet verboden moeten worden dat je een keuze moet maken van één van de twee zenders.

 
aangepast door waveman
Taal fouten verbeterd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...