Ga naar inhoud


Update KB4074588 werkt niet


Gast catw

Aanbevolen berichten

Zoals hier boven, zelfs met uigeschakelde antivirus scanner, ook van internet af (KB4074588 eerst gedownload) om dat ook te testen een fout.

Na eerst de online update diverse keren opnieuw heb laten draaien met daarna weer een foutmelding.

Dus eerst maar afwachten of er meer en betere uitleg komt op internet, nu nog weinig te vinden.

 

---------------------------------------------

• 2018-02 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1709 for x64 gebaseerde systemen (KB4074588) - Fout 0x80073715

----------------------------------------------

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zit met datzelfde probleem nadat ik na heel veel moeite een eerdere update erop had gekregen.

Het gaat om een oudere Compaq met een AMD processor waarop gelukkig niet al teveel geïnstalleerd is. Deze computer heeft trouwens al vanaf dec 2017 moeite met updates.

Diverse programma's van Microsoft kregen het niet opgelost en ook installeren met WSUSoffline lukte niet.

Ik bleef foutmeldingen krijgen dat bepaalde onderdelen van Windows update beschadigd zouden zijn. Ook de  download KB4074588 zou beschadigd zijn.

Ik heb met MediaCreationTool een installatie image op een USB stick gezet en ben daarmee nu de computer opnieuw aan het installeren.

Op een 100% identieke computer zijn er geen problemen. IK hoop dat ik deze ook weer normaal werkend krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het bij jou nu werkt is mooi maar zoals je kunt begrijpen wacht ik eerst wel even voordat ik drie computers, waarvan 1 laptop, opnieuw ga installeren.

Vandaar dat ik er ook vanuit ga, alle zijn met windows 10 64 bit, dat er ergens iets fout zal zijn wat opgelost kan worden zonder een nieuwe installatie van alle software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp heel goed dat je daar niet aan begint, dat zou ik in die situatie ook niet doen.

Je vind op het internet heel veel oplossingen die zouden moeten helpen, maar bij mij hielp er niet eentje.

Ik was bang dat ik hem met al het testen helemaal had verziekt en ik kon het bij deze doen omdat er weinig opstond en tijdelijk niet word gebruikt.

Ik wilde weten waar het fout ging en waarom, maar ik ben uiteindelijk niets wijzer geworden, alleen tijd kwijt. :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overal ook zoveel mogelijk gezocht, microsoft geeft een register sleutel aan waar je naar zou moeten kijken of die wel door de antivirus software goed staat.
Ja de sleutel uit het register hebben ze goed doorgegeven en bij mij op de computers is dat ook in orde, Trend Micro antivirus software.

(Laatste jaar Trend Micro en ik ga overstappen naar een ander programma.)
Verder geven ze een register sleutel doorgegeven welke dus niet goed is en ook daarin zit een fout waardoor je niet kunt zien of het een sleutel is of een key en ook een dword zonder waarde waar je dan ook niet veel aan hebt.

 

De software is ook niet in de veiligemodus te installeren dus dat kan je ook wel vergeten.
Nu is het even wachten tot er een goed antwoord komt van microsoft dus dat zal dan nog wel een paar dagen gaan duren.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maken jullie dan nooit een system backup voordat jullie een maandelijkse Microsoft update laten lopen waarin altijd het gevaar zit dat jullie machine in de soep draait ?

Doe dat toch !!!!

Kies voor een backup/restore programma die ook de mogelijkheid biedt om een backup/restore versie aan te maken op een bootable USB stick.

Dan ben je van al dat gerotzooi op nog geen 5 à 10 minuten weer aan het draaien.

 

Indien je meer uitleg wilt laat het dan weten in een PM want ik mag hier geen reclame maken voor een programma vrees ik.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar staat iets over een backup of geen backup, maar er hangt hier voldoende backup ruimte achter de computers en dan niet alleen voor een systeem copy maar ook voor een image van de systeemschijf.

En diverse andere files gaan gelijk naar de server voor sommige dingen is office 365 verrekte gemakkelijk, zelfs als deze laptop in het water valt heb ik alle gegevens nog.

En iemand die hem zou stelen heeft de pech dat mijn vingerafdruk er niet bij zit en de laptop zelf alle gegevens wist en het bios ook niet meer laat werken.

En mijn backup's bestaan uit meerdere delen, en de oudste is dan een image van één week en als je meer wilt weten over een goede backup dan kan je dat altijd onder het kopje van windows vragen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Pluizebol:

 

Indien je meer uitleg wilt laat het dan weten in een PM want ik mag hier geen reclame maken voor een programma vrees ik.

 

Tuurlijk wel, zowel Acronis als EaseUS zijn prima oplossingen om goede backups te maken, deze zijn echter niet gratis. Ik zelf gebruik EaseUS omdat je dan mappen kunt excluden die niets met je systeem te maken hebben. Van de excluded mappen maak ik een andere backup.

 

In dit geval is de falende update een fout van Microsoft dus is geduld hebben het beste wat je kunt doen, over een aantal dagen is het opgelost en kun je gewoon de update installeren. Voor elke update een backup maken vind ik zware overkill en dan heb je ook echt 0% vertrouwen in Microsoft, gelukkig is dat bij mij nog niet zo erg :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie zo weinig geduld ofzo? De laatste updates zouden geen gaten dichten maar enkel fouten oplossen, dan ga je toch niet geheel Windows 10 overnieuw installeren(Vooral als je geen last van de fouten hebt) terwijl je weet dat Microsoft met zulke minder belangrijke updates gewoon een maand wacht. Bij mij ging de installatie wel goed maar als deze fout was gegaan was ik keurig in de wachtstand gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het probleem met deze "super" update is nog niet verholpen maar wat niet is kan nog komen alleen het is er niet stil over geworden.

 

Buggy Win10 1709 cumulative update KB 4074588 redlining, bluescreening, borking USB

The February patch for Windows 10 Fall Creators Update, version 1709, has drawn criticism and problem reports of many shades, from many corners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...