Ga naar inhoud


Update KB4074588 werkt niet


Gast catw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

5 minuten geleden zei Penthe:

Zie de link die ik gaf, het is toch echt een bizarre fix voor de USB.

 

Nee joh, doe nou niet zo mal. Het zijn allebei 2018-02 Cumulative updates. De laatste is 688,8 MB en de problematische 686,6 MB. De laatste is dus ietsje groter en het buildnummer gaat van 16299.248 (problematische update) naar build 16299.251. Een kleine sprong in buildnummer en een geringe groei in MB's.

Cumulative betekent dat het alle updates bevat. Als het alleen een fix was, dan had het woord 'Cumulative' niet in de omschrijving gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lezen is ook een vak he, er staat ook in het artikel dat de update ronde gewoon volgende week is, maar als jij het beter weet dan wat er gezegd wordt in het artikel FIJN!

 

Er staat toch overduidelijk Microsoft Releases KB4090913 Update to Fix Critical USB Driver Issue.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spreek ik toch ook niet tegen. Deze cumulative update, die de problematische vervangt, fixt de Critical USB Driver Issue.

 

Het punt is dat jij leest dat het enkel een fix betreft, terwijl ik dat niet uit die tekst haal. Kan een cumulative update niets fixen dan?

 

Dat is toch ook beter, want zo voorkom je dat de vorige nog geïnstalleerd kan/ hoeft te worden.

 

En dat ie m vervangt, maak ik op uit het gegeven dat het een 2018-02 Cumulative Update betreft, net zoals de problematische. En waarom zouden ze nu nog 2 keer een 2018-02 Cumulative Update aanbieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze laatste heeft er bij mijn hoofdcomputer ook niet veel zin in, dus ook mislukt en totaal geen idee waar ik de oorzaak zou moeten zoeken.

En zo zijn er velen met mij die ook op dezelfde wijze de update niet in hun computer kunnen zetten zoals je overal op internet kunt vinden.

Blijft weer afwachten op de volgende die langs komt.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook een delta update van de eerdere problematische. Zou je die misschien wel kunnen installeren en vervolgens de nieuwste?

 

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4074588

 

"Delta updates, on the other hand, are cumulative updates that include only the changes developed since the previous cumulative update. In other words, if you install cumulative updates every month, there’s no need to download the full archive anymore, but only the delta update, which is substantially smaller in size and makes deployment faster and easier, especially in large networks."

 

Soms kost het ook minder tijd om Windows opnieuw te installeren in plaats van op zoek te gaan naar de oorzaak van het probleem... Het is ook nog niet zeker dat de volgende update het wel goed gaat doen en je alsnog Windows opnieuw moet installeren.

 

Wel zou je daarmee kunnen wachten tot de opvolger van de Fall Creators Update in (waarschijnlijk) april 2018 uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze laatste die je aangaf werkte ook niet zo goed, aan het einde de mededeling "mislukt".

 

Had eerst de verkeerde maar deze;

windows10.0-kb4074588-x64_delta_00fe000ecf7a11b16edbf15e584f39c707c5b391

is er netjes in gegaan dus weer een voordeeltje.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laaste update gaat er niet gelijk voor iedereen uit, bij mij wordt hij ook nog niet aangeboden via mijn automatische update, bij mijn vrouw ook nog niet. Kan morgen zijn maar kan ook pas over 3 dagen zijn we zullen het wel zien. Voor nu dus nog steeds op build 16299.248.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Melchiorskystar:

Mooi, jammer dat ik dat niet ook als eerste had geprobeerd in plaats van Windows te herinstalleren ... misschien was het bij mij ook wel goed gegaan ;)

 

En de nieuwste update, doet ie het ook goed? Zit je nu op build 16299.251?

Als ik het nakijk dan duurt dat nog wel even, vanmorgen was er wel een nieuwe update voor mij.

 

versie-win10.png

 

Even aan het zoeken geweest, vanwege die update "met weer een fout", maar ja Windows!

 

Yesterday’s cumulative update, KB 4090913, which brings Win10 1709 up to build 16299.251, claims to fix the third bug:

Addresses an issue in which some USB devices and onboard devices, such as a built-in laptop camera, keyboard, or mouse, stop working. This may occur when the Windows Update servicing stack incorrectly skips installing the newer version of some critical drivers in the cumulative update and uninstalls the currently active drivers during maintenance.

And that’s it. There are no other claimed benefits to this patch.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...