Ga naar inhoud


Website hosten op Enigma2 satelliet ontvanger


Loek3000

Aanbevolen berichten

Ik heb een satelliet ontvanger van Mutant HD 51. Het besturingsysteem is linux volgens mij... Ik ben verder geen kenner van Linux zelf maar vroeg me af of er een website op te hosten is, want ik zie bijvoorbeeld wel Webif en dat is toch ook een webpagina..... Wie weet waar ik de bestanden moet plaatsen?  Ik wil er niet perse public maar voor nu alleen via een lokaal netwerk.

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites


enigma2 of dvbapp2  is niet de snelste, maar alles kan als je voor JOU image en Machine de juiste modules kunt vinden of maken

http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid=159337&hilight=website+hosten

 

ik geef deze link omdat ik er bij jou merk machine niet iets voor kan vinden, er waren mensen die dat ook hier op sat4all beschreven hebben, maar kan die niet zo snel voor je vinden

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt :) mijn duits is niet best, maar kan er ook niets vinden waar ik mee uit de voeten kan.... en inderdaad hun verwijzen dus ook naar webif wat dus ook een page is dus het moet wel kunnen, het hoeft niet snel, maar gewoon een pagina waar wat gegevens op staan voor gasten of mensen waar ik mee te delen heb.....

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat ftp is iets anders dan een website hosten

 

a ) ftp is file transfer protocol en dat pad is naar een html pagina, dus opent de browser de pagina

b ) maar een website benader je via WAN World Area Network via de DNS dynamic Name Server die een een website adres in een WAN IP adres vertaald (IPv4 of IPv6)

c ) je host stelt de pagina's ter beschikking en dat moet natuurlijk een geordende server zijn

 

je moet eerst een website bouwen om hem te kunnen hosten op een openbaar adres die naar je receiver wordt geforward ( = poort open in router )

aangepast door Tonskidutch
dubbel

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch een leuk experiment een eigen website op de sat box.

Poort 80 is bezet door enigma dan moet je uitwijken naar een andere poort.

Is zeker een micro webserver programma op internet te vinden gecompileerd

voor de processor van de sat ontvanger.

Grote jongens zoals apache webserver  en php kan je vergeten op de sat box te weinig geheugen

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

he hallo

als jij het niet altijd snapt,

dan kan ik daar geen verantwoording voor nemen

bovendien lees je niet eens maar komt gelijk met poep

 

het is aangetoond dat op een simpele dreambox en NSLU2 een erg basic website kan draaien

elke complexere website is beter op een professionele webhost onder te brengen

wil niet zeggen dat je geen website kunt hosten op die mutant

 

waar schreef ik neen dat kan niet?

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2018 om 23:46 zei Loek3000:

als ik deze doe:

 

ftp://192.168.178.150/home/root/index.htm

 

dan krijg ik netjes een webpage te zien (test) als ik eenmaal de ftp: weglaat of http: ervoor in de plaats zet, dan werkt het niet...

 

Je kan http://je-ip-nummer proberen. Krijg je niks terug dan zit er alleen een FTP server in dat ding. In dat geval moet je uitzoeken of je er een webserver bij kunt proppen. 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...