Ga naar inhoud


Schwaiger sf 9002


blazer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jürgen, dat is geen duo-lnb maar een single-lnb


@Blaze je moet nu geen sprookjes gaan vertellen. Is een duo-lnb waarvan de koppen 55mm van elkaar staan hetzelfde al een duo-lnb waarvan de koppen 48mm van elkaar staan. Je moet nu toch echt eens ophouden mijn adviezen in twijfel te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees maar wat op de site van inverto staat hoor , staat een tekening bij met de koppen het verschil dat ik zie is 4° tegen 4,3° , en dat zal dan die 7 mm zijn zeker 55 mm en 48 mm is 7 mm verschil .

 

Die verkoper zou in principe ook moeten weten wat hij meegeeft , kan daar morgen eens naar bellen om te zien wat hij daar van vind .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga je dan ook terug naar die verkoper wanneer het niet werkt.

 

Lees eens wat onderwerpen terug over mensen met dezelfde vragen, en hun terugkoppeling naar sprietje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook niet dat jullie geen gelijk hebben hé , ik ken er niets van , wat ik wel weet is dat ik nu te weten kom dat de duo lnb van tvv niet goed is voor in Spanje op een triax 78 te gebruiken .

Dit terwijl ik het zo al jaren gebruik en dan nog met 19.2 in de hals wat volgens mij jaren terug zo werd aanbevolen door tvv , ik geef wel toe soms heb ik vooral dan op VTM al eens een seconde stilstaand beeld , maar is ook enkel op VTM .

 

Dus ik zaterdag in de shop omdat ik voor thuis een nieuwe decorder wou , en zo kwam het ter sprake , en die verkoper zij mij dan ook dat die lnb van tvv daarvoor niet geschikt was , dus ik dacht oké wil dit wel veranderen om mijn installatie te verbeteren, en die man heeft deze meegegeven .

 

Dus als jullie zwart op wit beweren dat dit niet zal werken , moet ik die lnb terug doen naar de winkel, maar volgens hun website hebben ze die met 1 aansluiting niet .

desnoods moet ik online die ergens anders bestellen .

volgens de verpakking zou ik nu deze hebben http://www.inverto.tv/lnb/99/twin-monoblock-23mm-lnb-430-for-80cm-dish

 

Sprietje ,

 

je schrijft : Dit is de duo-lnb die wel prima past op een Triax 78: http://www.inverto.tv/lnb/100/single-monoblock-23mm-lnb-40-for-80cm-dish

 

en dit staat daar bij op de site van inverto

 

Deze Monoblock LNB was speciaal ontworpen voor dubbele satellietontvangst van Eutelsat's Eurobird op 9 ° Oost en Hotbird-satellieten op 13 ° Oost. Hoewel deze LNB hoofdzakelijk op maat is gemaakt voor de Italiaanse markt, kan deze worden gebruikt voor de ontvangst van satellietuitzendingen (op een schotelantenne van 80 cm) van elke twee satellieten op een onderlinge afstand van 4 °.
 
Staat ook bij dat de schotel 80 cm moet zijn , en werkt deze ook met Astra , zijn misschien domme vragen in jullie ogen , sorry daarvoor maar ik kan er niet meer aan uit hoor :(
 
 
 
 
 

 

aangepast door blazer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees eens hierboven wat Sprietje voor je heeft uitgerekend.

 

Van belang is je exacte locatie waar je schotel staat.

De exacte afmeting van je schotel.

Daaruit volgt de onderlinge afstand van de koppen, en de daaraan corresponderende duo lnb.

 

Mocht het eerste en tweede gegeven door jou niet goed aangegeven zij,n is de onderlinge afstand fout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook eens een mail naar de verkoper gestuurd , zien wat die gaat vertellen

 

de juist locatie is

Avenida espanja Rojales 03140

schotel is een triax 78

 

Wat ik natuurlijk zou kunnen doen is de schotel vervangen door een triax 88 , volgens een eerder berichtje van Sprietje zou die lnb die ik nu heb daar wel perfect mee werken .

Maar heb ik extra werk en extra kost .

 

Anders zal ik moeten zien dat ik de LNB terug kan doen naar de winkel , nu zou het best kunnen dat die verkoper geen schuld heeft hoor en dat ik gezegd heb dat ik in Spanje een Triax had van 85 cm , zoals ik eerst dacht , en dat hij daarom deze lnb heeft meegegeven :cry:

 

De lnb die Sprietje voorschrijft is ook blijkbaar nergens te vinden .

aangepast door blazer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een duo-lnb van TV Vlaanderen past veel beter op een Triax 78 dan de duo-lnb bedoeld voor een schotel van 80-85cm breed die je nu gekocht hebt. Dat weet elke schotel installateur maar misschien heb je net als op dit forum tegen de installateur wel gezegd dat je in Spanje een Triax 85 hebt.


Maar als ik het eerlijk mag zeggen, vind ik een Triax 78 maar aan de krappe kant in Rojales. Met flinke regenbuien zul je geen beeld hebben.
Je doet er verstandiger aan een Triax 88 te nemen. Dan kun je de lnb die je gekocht hebt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje ,

 

Zoals ik al vermelde zou het best wel eens mijn eigen fout kunnen zijn dat die man die lnb heeft aanbevolen :cry:

 

Dus 3 opties heb ik

1: ik gebruik gewoon mijn Triax 78 verder met mijn duo lnb van TV vlaanderen zoals het nu is , zou nog wel kunnen de lnb met de 23.5 in de hals plaatsen in plaats van met de 19.2 in   afwachting dat dit een beter ontvangst zou geven op de 23.5 .

2 : Ik koop mij een Triax schotel 88 en gebruik de lnb die ik nu heb aangekocht

3 : ik gebruik mijn Triax 78 en zoek de lnb die Sprietje voorschrijft ( als ik hem ergens ga vinden )

 

Optie 2 zal de beste zijn , dan zou ik ook nog de Triax 78 kunnen meebrengen naar Belgie en die hier verder gebruiken in plaatst van mijn 64 die ik nu gebruik in Belgie .

 

We raken er stilaan uit :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo , alles ligt netjes klaar voor mee te nemen naar Spanje , nieuwe  triax 88 in combinatie met de inverto IDLB-TWNM22-MNO43-8PP .

Nieuwe coax kabel word gemonteerd met compressie connectoren beide van Hirschmann .

 

Mijn triax 78 die nu in Spanje staat ga ik hier in Belgie plaatsen ter vervanging van mijn 64 cm , blijft er één vraag over , Welke lnb zou ik hier best voor mijn 78 cm gebruiken ?

Ik heb de tv vlaanderen duo maar die zou niet zo goed zijn voor een 78 cm .

 

Sprietje had er één door gegeven van inverto maar die heeft maar één aansluiting , en in Belgie zou ik er twee moeten hebben .

Op zoek naar de geschikte lnb duo voor triax 78 cm met twee aansluitingen ( of toch maar de tvv lnb gebruiken )

 

Groeten en aan iedereen bedankt voor al de goede raad

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...