Ga naar inhoud



HeinV

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik heb hier een DM920 gekocht, volledig pre installed voor TV-vlaanderen.  Maar blijkbaar heb ik die zenderlijst toch kunnen verwijderen. grrrrr

Nu wil ik daar die DCC-E2 weer terug aankoppelen zoals ik deed met mijn DM8000.  Maar ik krijg mijn DM920 niet geconecteerd.

Hoe kan ik in mijn DM920 mijn ip adres aanpassen. Ik heb hem wel al kunnen laten wijzen naar mijn router 192.168.1.1 maar krijg nergens de mogelijkheid om een vast IP adres eraan toe te voegen.

Google maakt me ook niet veel wijzer.

 

Iemand een idee? Ik ben een redelijke leek ivm die sat. ontvangers. Ik heb wel jaren een DM8000 hier draaien had, dat ging goed. Maar op dat gebied ben ik geen groot licht. ;-)

 

Kan iemand me verder helpen?

 

Zeer veel dank
 

Hein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


En welke firmware woont er nu op de box? Indien OpenATV, nepOpenPli, NewNigma2 dan gewoon weer even een FastScan doen met de optie TV Vlaanderen. Via de Netwerk menu optie kun je gewoon het IP adres vastzetten. Gewoon de optie DHCP uit vinken. Er komt dan een invoerveld waar je je vaste IP adres kunt invoeren.

DCC-E2 kun je netjes laten zoeken nasr het ingestelde IP. Gewoon in DCC bij de Connection op 'search' duwen. DCC kan niet zoveel met de zenderlijst (buiten een vooraf bewaarde settings-backup terugplaatsen).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij netwerkinstellingen krijg ik enkel "wired aan" Verder kan ik daar niets aanpassen.

Daaronder staat er netwerkbrowser, als ik daar op klik krijg ik een groen error scherm en start hij opnieuw op.

Daaronder staat "Mount Manager" daar heb ik een nieuwe netwerkverbinding toegevoegd. 192.168.1.80

 

dit heb ik al gedaan. De box opnieuw opgestart. Maar krijg die nog steeds niet te zien in mijn DCC-E2 center met een search.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet lullig bedoeld, maar een Linux ontvanger vereist toch een beetje (voor)kennis. Je moet uiteraard naar menu-system-netwerk. Wat je nu opgeeft is de info van je machine. En daar geeft hij braaf dat hij Wired verbonden is.

 

DCC doet niets met het herinstalleren van je zenderlijst (tenzij je een backup wil gaan terugzetten die je eerder hebt bewaard).

 

Kijk eerst eens of je NewNigma firmware een FastScan optie heeft. Meestal bij het menu onderdeel Zenders Zoeken..

 

Ben zelf geen NewNigma gebruiker.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat ik met die DCC geen zenderlijst kan installeren. Maar dan weet ik hiermee toch al of dat mijn DM920 zichtbaar is in het net. Met Dreamset kan ik dan die lijsten terug installeren.

 

Ik vind nergens een fastScan en zeker niets waar ik TV-vlaanderen kan mee aanklikken.

Hij wil enkel een automatische scan doen met verwijderen van de bestaande posten of een handmatige.

 

Als ik naar de info kijk van die DM920 staat er niets ingevuld bij het IP adres.

Je zou toch verwachten dat je bij netwerkinstellingen dat ip adres zou kunnen ingeven??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen NewNigma2 ervaring. Dus ik ken de menustructuur niet. Misschien is er een plugin FastScan die je kunt downloaden?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verkoper zei dat ik een zenderlijst moest inladen om dat weer goed te krijgen.

Vandaar dat ik dat vast ip adres wil, wat blijkbaar niet wil lukken.

 

Jammer genoeg bestaat er blijkbaar nergens deftige handleidingen van hoe je zo iets deftig moet installeren.

 

Ik vrees dat ik er terug mee zal mogen gaan naar Aalst waar ik die gekocht heb in de hoop dat ze het kunnen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zenderlijst kun je gewoon via het menu inladen. Gewoon Astra3 inscannen en de optie Netwerk scannen op 'ja' zetten. De zenders lopen vanzelf binnen maar zullen niet in de correcte volgorde staan. Als de box op DHCP staat kun je met Het menu ook het IP zien. Staat voor Wired... Dit adres kun je dan bij DCC gebruiken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hier heel de clou, ik krijg geen ip adres. Als ik bij info kijk op de box, staat er bij ip adres niets. Alles is leeg daar.

DHCP kan ik niet aan of uit zetten.

Ik begin hier te vermoeden dat er iets mis is met de box.

Telkens hij opnieuw opstart zegt hij dat er iets van 80 updates klaar staan. Als ik die wil uitvoeren krijg ik een groen error scherm en start hij opnieuw op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
36 minuten geleden zei HeinV:

Mijn verkoper zei dat ik een zenderlijst moest inladen om dat weer goed te krijgen.

Vandaar dat ik dat vast ip adres wil, wat blijkbaar niet wil lukken.

Zonder internet kan je gewoon een zenderlijst inscannen, die haalt je ontvanger van de satelliet.

Wil je een zenderlijst downloaden uit het internet heeft je ontvanger daarvoor geen statisch ip adres voor nodig.

 

Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik wat meer tijd hebben, ik ging al eens weg en weer geweest zijn aan Aalst. Maar het is zodanig druk in de zaak, dat ik al blij mag zijn dat ik er de zondag eens kan naar kijken.

Maar ik geraak geen meter verder. Eerder in tegendeel. 

Pas op, ik waardeer uw hulp enorm. Maar ik voel me nu een oen, dat ik nog niet eens dat IP aders kan instellen. Ik snap er niets meer van.

Jammer genoeg kan ik geen screenshots nemen van mijn tv. Denk niet dat Teamviewer daar kan mee werken.

 

Nog maals bedankt hoor.

Ik heb hier al een aantal keren een zenderlijst ingescant. Dan is hij een hele tijd bezig. Maar nooit geen tv vlaanderen zenders. Veel Duitse. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 minuten geleden zei HeinV:

Ik heb hier al een aantal keren een zenderlijst ingescant. Dan is hij een hele tijd bezig. Maar nooit geen tv vlaanderen zenders. Veel Duitse. ;-)

Dan ben je bezig Astra 1 te scannen en niet Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...