Ga naar inhoud


Dreambox 8000 : onvolledige opnames


zzzzzz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

41 minuten geleden zei Mojo:

Volgens de teletext van BVN is de opname om 06.01:30 begonnen. En gestopt om 6:59:58.

Dat is toch wel bizar.

Hij begon dus 1,5 minuut te laat.

Bij mij begon hij ongeveer op tijd (heb dit niet via teletekst gechecked, maar via de Windows Explorer.

Merk op dat ik deze keer mijn tijd liet synchroniseren via een NTP server, en ingesteld dat hij niet mocht synchroniseren met de actieve transponder.

Zou het kunnen dat er een probleem is met de tijd op verschillende trasponders op satelliet?

En dat de tijd dan wat fluctueert, zodat hij het ene moment aangeeft dat het nog 06:59 is, en een beetje later dat het 06:01 is?

Zijn OpenATV en OpenPLi niet zeer gelijkaardig qua kernel en zo?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk nog aan iets anders.
Ik gebruik eigenlijk op regelmatige basis 4 verschillende soorten timers.

 

1) de gewone EPG timers, dat zijn deze die waarschijnlijk iedereen gebruikt.

Deze gebruik ik als ik bijv. een film wil opnemen.

Standaard staan die met 5 minuten buffertijd ervoor, en 18 minuten erna, voor als de EPG niet helemaal juist is.

 

2) de herhalende timers met exacte begin- en eindtijd.

Dit gebruik ik voor programma's waarvan ik begin- en einduur met grote zekerheid kan vaststellen, bijv. het Journaal.

Ik weet dat dat om 19:00 begint (soms net iets ervoor), de eindtijd varieert een beetje.

Dus ik neem op van 18:59 tot 20:00 uur, iedere dag.

Dan weet ik ook dat als er een fout in de EPG zou zitten, ik toch nog mooi het nieuws heb op het moment dat ik dan thuiskom.

 

3) de Autotimer (extra plugin), hier had ik nog niet aan gedacht.

Deze is handig voor series en dergelijke, als je bijvoorbeeld wel weet op welke avond ze het uitzenden, maar het uur wat schommelt, of als zelfs de dag waarop het uitgezonden wordt, varieert.

 

* Je weet natuurlijk nooit dat die Autotimer mijn gewone timers af en toe om zeep helpt?

* andere zaak die ik mij afvraag, je kunt in het Timers menu ook een log bekijken.

Dan is het de vraag, zou het kunnen dat hij probeert naar die zender te zappen, en dat het niet lukt, en dat hij pas na een aantal pogingen erin slaagt?

Iemand zei mij dat Diseqc nog altijd wat bugs heeft in OpenPLi.

Mijn Dreambox 8000 werkt met een Multytenne Twin, onlangs had ik ook dat probleem dat met de zomertijd plots mijn tunerinstellingen verkeerd stonden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is er maar een manier om er achter te komen of het aan de transpondertijd ligt en dat is opnemen op ARD of ZDF want Duitsers zijn Punktlich.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mojo:

Eigenlijk is er maar een manier om er achter te komen of het aan de transpondertijd ligt en dat is opnemen op ARD of ZDF want Duitsers zijn Punktlich.

Ja, maar het is toch wel vreemd, die afwijking zou dus op Spaanse, maar ook op transponders met Nederlands/Vlaamse zenders zitten.
Maar ik wil gerust eens opnemen van ARD of ZDF in plaats van BVN, ik bekijk die opnames toch  niet :D

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Mojo:

Zoals te verwachten. Opname van ARD HD start precies op de ingestelde tijd en duurt ook 60 minuten.

Ik ga ook eens dubbeltesten met ARD HD.

Heb de plugin om via internet te syncen voorlopig weer verwijderd.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei zzzzzz:

Ik ga ook eens dubbeltesten met ARD HD.

Heb de plugin om via internet te syncen voorlopig weer verwijderd.

Ik heb verder geen plugins oid geïnstalleerd voor de tijd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...