Ga naar inhoud


blokjes op NPO1


Frans B

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd regelmatig zeer korte tijd kleine blokjes op NPO1. Gewoon midden in het beeld.

Het is zeker geen schotel of decoder probleem! Heb een VU-DUO met 90% kwaliteit. Het gebeurt pas de laatste week.Zijn ze weer met iets aan het rommelen?

Heb uiteraard eigen kaart.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites


rode led syndroom ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier , en alleen op dit kanaal. Ik dacht al dat het aan m,n schotel afstelling lag maar niet dus. Diverse andere satdecoders geprobeerd maar alle geven deze zelfde storing.

Hoef gelukkig niet verder te zoeken dus, als jij hetzelfde opmerkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook al enige tijd op meerdere zenders van Canal Digitaal. Ik heb de indruk dat dit is sinds dat CanalDigitaal zenders aan het verhuizen is om een transponder vrij te maken en af te stoten. Er zitten nu meer zenders op een transponder dan voorheen. Mogelijk af en toe vastlopen van de encoders omdat ze de aangeboden bitrate niet aan kunnen.

Totaal TV schreef op 11 febr.:
Recente investeringen in nieuwe generatie encoders stelt M7 Group in staat om efficiënter gebruik te maken van haar bestaande transpondercapaciteit. Dit is de belangrijkste reden dat het aflopende contract voor de Astra3-transponder 3/211, op uitzendfrequentie 11.914 GHz, niet wordt verlengd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Viel mij vanavond ook op, onder in het beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat de reden is Sprietje, zou de bitrate wel eens omlaag moeten gaan. Of we daar blij mee moeten zijn? ,maar het is wel opmerkelijk dat alleen npo1 last heeft. Terwijl er  ruim 16 tv kanalen op deze transponder geperst worden.

 

 

 

 

 

aangepast door hagees
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nagaan hoevaak ik naar NPOx kijk. Nooit... En is me derhalve nooit opgevallen

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt wel een probleem uit de studio.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei hagees:

Als dat de reden is Sprietje, zou de bitrate wel eens omlaag moeten gaan. Of we daar blij mee moeten zijn? ,maar het is wel opmerkelijk dat alleen npo1 last heeft. Terwijl er  ruim 16 tv kanalen op deze transponder geperst worden.

 

 

 

 

 

Krijg ook de indruk dat verschrikkelijk aan de bitrates geknabbeld wordt zo goedkoop mogelijk. 

Persoonlijk heb ik liever 10 goede zenders met goede kwaliteit dan 30 met beperkingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...