Ga naar inhoud


Duo LNB-1 vervangen door Duo LNB-4


Gilberto

Aanbevolen berichten

Dank voor jullie reacties weer - heel leerzaam! :-)

 

De antenne instellingen heb ik niet gewijzigd (zie bijlagen), en staan goed. De oude LNB heb ik teruggezet en ik heb alle zenders weer terug als vanouds (NPO1, NPO3 en Eén storen soms beetje maar dat zal met LNB afstelling te maken maken omdat ik haast had). Ik heb nog een paar andere instellingen toegevoegd met de oude LNB, wellicht helpt dit.

 

De elevatie instelling van de schotel is zeker interessant. Ik zit 20 km van Sanremo. Als de elevatie instelling dan 37 graden moet zijn, dan is het verschil inderdaad groot.

 

Het is me nu duidelijk dat ik bij het vervangen rekening zal moeten houden met:

1. De nieuwe duo-lnb moet 15° schuin staan en zo ver mogelijk naar de schotel staan

2. Eventueel de elevatie instelling wijzigen naar 37°

 

Ik houd jullie op de hoogte

 

Astra1.JPG

Astra3.JPG

Transponder_Astra3.JPG

Transponder_Astra1.JPG

Antenne_Astra3.JPG

Antenne_Astra1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die pijl zal er niet voor niets staan .

De afdruk naast de bovenste moer duid er op dat de schotel ooit op een hogere elevatie heeft gestaan .

Als de huidige elevatie door max signaal op de vrijhangende lnb ( waarvan de hoek niet juist is ) afgesteld is , kan zo'n afwijking voorkomen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...