Ga naar inhoud


Splitter.


Gast arjan66

Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei a33:

 

Wat werkt er dan niet, als je maar één LNB aansluiting hebt?

 

groet,

A33

 

De box wisselt tussen de 2 tuners willekeurig en dat kan je niet beïnvloeden. Dat heeft o.a. te maken met het inlezen van de EPG. Dan verschijnt er een melding in beeld dat de box geen signaal ontvangt. De enige oplossing is het wisselen van de coax tussen de tuners.  De software blijft het controleren en dat is niet uit te schakelen.

 

Daarnaast, waarom zou je maar een deel van de Sky+ box willen gebruiken, terwijl je opname faciliteiten hebt via de tweede tuner? Ik vind het een zeer goede multimedia/DVB-S ontvanger: Goede tuners, een zeer complete catch up (terugkijken), box sets, series opname mogelijkheid. Nadeel is de wat trage reactie. Het Sky abonnement is niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Dreeke : Ah, bedankt!

 

Als je maar één LNB output hebt, zit je dus in de problemen.

 

Ik zat net even te kijken, en google geeft heel veel hits: https://www.google.nl/search?dcr=0&biw=1366&bih=618&ei=3zywWoS3KNnwgAbJk4eQAg&q=Sky+Plus+box++only+one+LNB+cable&oq=Sky+Plus+box++only+one+LNB+cable&gs_l=psy-ab.3...31773.36098.0.37814.14.13.1.0.0.0.101.988.12j1.13.0....0...1.1.64.psy-ab..0.0.0....0.uDAFj9t2qQs

 

Iemand zette dagelijkse dummy opnames in van 23 uur en 59 minuten via LNB input 2 op een kanaal waar hij helemaal nooit naar keek, om zelf gewoon via input 1 te kunnen blijven kijken, en ook via die input opnames te maken. Anders moet je kennelijk steeds kabels verwisselen. (zie bijv. post#7 van  https://www.avforums.com/threads/tuning-sky-box-with-a-single-lnb-feed-only-works-intermittently.1331768/

Ik zag wel een post over het instellen van maar één feed: http://www.uksatellitehelp.co.uk/2011/02/20/sky-hd-with-a-single-cable/

geen idee of dat nog werkt, of bij welke receivers (ik geloof alleen bij de HD receivers?).

 

Of je dan desondanks regelmatig onderbrekingen krijgt vanwege het vullen van de EPG, dat vond ik zo gauw niet.

 

Lastig hoor, die 'intelligente´ receivers die voor jou denken, en die zich verder niet of moeilijk laten beïnvloeden....

 

groet,

A33

aangepast door a33
  • Bedankt 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het dezelfde werkwijze zijn van de cd bakjes Philips van ten tijde?

Tuner a tv kijken

Tuner b opnemen.

Zonder 2 kabels kon men niet opnemen maar ongestoord kijken.

Is opnemen bij sky geen extra betalende optie, of heb ik dat mis begrepen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei sattv4iedereen:

Zou het dezelfde werkwijze zijn van de cd bakjes Philips van ten tijde?

Tuner a tv kijken

Tuner b opnemen.

Zonder 2 kabels kon men niet opnemen maar ongestoord kijken.

Is opnemen bij sky geen extra betalende optie, of heb ik dat mis begrepen?

- o.a. Pace is producent van Sky+ boxen

- opnemen is onderdeel van alle Sky UK/Eire abonnementen

 

De opname mogelijkheid is minder belangrijk geworden door een zeer goede on-demand mogelijkheden van vrijwel alle belangrijke zenders.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had deze gekocht om de kabel van mijn schotel te splitten naar beide decoders. Resultaat: helemaal geen signaal. Niks komma nul. Ook nog de uitgangen verwisseld op beide decoders maar helemaal niks. Die gaat dus terug naar de winkel (14 euro). Morgen andere antenne ophalen met tegelvoet en aparte kabel leggen voor Sky. Bedankt voor de leerzame reacties. 

Hirschman1.jpg

Hirschman2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat toch duidelijk op de verpakking dat die splitter voor kabel tv is.

Met een beetje pech heb je de voeding van je LNB kortgesloten en werkt je ontvanger niet meer.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei ceesv:

Met een beetje pech heb je de voeding van je LNB kortgesloten en werkt je ontvanger niet meer.

 

Nou, dat kan alleen met véél pech, als je ontvanger ook geen (goede) kortsluitbeveiliging/stroombegrenzing heeft op de LNB-poort....

 

@arjan66 :

Ik snap niet dat je überhaupt nog een 'splitter' hebt willen kopen.

Ik zie eigenlijk in geen één post hiervoor, dat iemand dat adviseerde.

En dit is dan nog niet eens een splitter, maar een 'tap'. Dat is weer wat anders.

En alleen voor kabel-TV.... :(

 

Hadden we net zo goed geen tips hoeven geven?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 19-3-2018 om 20:55 zei Dreeke:

Ik heb zelf een Sky+ box en de alternatieve oplossingen kan je eigenlijk wel vergeten als je een goed werkende ontvanger wil hebben. De ontvanger heeft echt twee rechtstreekse aansluitingen nodig op de LNB. Dat is de enige manier waarbij ik een goed werkende Sky+ box heb.

Hij kan beter het advies van een ervaringsdeskundige ter harte nemen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangers werken nog prima. Je weet het hé? Mannen gaan eerst iets uitproberen en dan pas lezen :P

Nu maar iets beter luisteren naar de kenners:huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog een priority switch overwogen, of een A/B switch?

En de engelse posts gelezen over het gebruik van slechts één kabel bij zo'n Sky-box?

 

Want je kon geen extra kabels aanleggen, schreef je :

Op 18-3-2018 om 17:43 zei arjan66:

 Ik kan geen extra kabels aanleggen.

 

Maar je gaat nu toch meteen een andere schotel + kabels nemen?:

12 uur geleden zei arjan66:

 Morgen andere antenne ophalen met tegelvoet en aparte kabel leggen voor Sky.

 

Ik ben blij dat je het zelf nog snapt. ;):)

 

Groet,

A33

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ga toch proberen een 2e kabel aan te leggen. Is bouwkundig bij mij hier nogal lastig. Moet dus het dak op. Als ik na dit weekend niet meer reageer dan lig ik ergens in de tuin:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kijk, dat bedoel ik. :)

Je begint met de oplossing die je zelf onmogelijk had verklaard, zonder de andere oplossingsmogelijkheden te proberen?

 

1 uur geleden zei a33:

Heb je nog een priority switch overwogen, of een A/B switch?

En de engelse posts gelezen over het gebruik van slechts één kabel bij zo'n Sky-box?

 

 

Maar nu ga je dus voor de oplossing met drie kabels begrijp ik: de oude kabel voor je draaibare schotel, en twee extra kabels voor je SKY-schotel?

Dat is wel een mooie oplossing, al is die natuurlijk ingrijpend....

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...