Ga naar inhoud


Joyne klaagt bij ACM over distributievergoeding NPO


Sprietje

Aanbevolen berichten

24 minuten geleden zei T90user:

Prima maar dan GEEN NPO zenders meer op CanalDigitaal of Joyne want dat is dan niet meer nodig!

Ja, maar dat kan niet want ze zijn "must carry".

 

25 minuten geleden zei T90user:

Als dat zo is, waarom kan ik dan niet uitsluitend de NPO zenders inlezen zonder dat de hele meuk van Digitenne meekomt?

Dan gebruik je de zoekfunctie in de ontvanger verkeerd. Je kan gewoon 1 frequentie scannen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vindt dat Europa over gans Europa de must carry statuut moet verbieden en dat aanbieders van meer dan 100000 klanten vrij kan kiezen.

Door dit statuut is er volgens mij in Europa concurrentie vervalsing.

Omdat must carry zenders op het platform moeten met meer dan 100000 klanten kunnen ze zomaar bvb 2€ doorgifte vergoeding per abonnee vragen.

Dan kunnen niet must carry zenders ook die prijs vragen omdat de anderen dat doen, en kan het geheel fait gaan.

Ik vind.dat aanbieders 100% vrij moet zijn, en dat dit must carry statuut dringend "verboden" moet worden!

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de must carry verplichting voor de tv providers een must iedere inwoner heeft het recht

om de publieke/nationale zenders zonder meerkosten te ontvangen het wordt n.l. al betaald door inwoner

en reclame maar dat dvb-t  het kosteloos mag vind ik normaal maar dat anderen voor npo

en vrt moet betalen is niet juist.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luisteraar, je woont in België en bent kennelijk niet op de hoogte met onze wetgeving.

De volksvertegenwoordiging in Nederland heeft een paar jaar geleden besloten bij het afschakelen van de analoge tv dat het kijken naar de publieke omroep via de ether kosteloos is via DVB-T.

 

Alle overige particulieren initiatieven voor doorgifte van TV en radio signalen dienen door de gebruiker zelf betaald te worden.

Dit gaat niet veranderen.

 

Wat jij als inwoner van België daarvan vindt wordt voor kennisgeving aangenomen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-4-2018 om 22:25 zei Sprietje:

Het onder protest akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden was nodig omdat de NPO Joyne had gesommeerd de doorgifte van de zenders te stoppen.

 

 

De Nederlandse Propaganda Omroep gaat nu ook geld vragen?

 

Gewoon gelijk stoppen met doorgeven van die programma´s die aan de lopende band en decennia lang nieuwsfeiten verdraaien en/of verzwijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei T90user:

 

Als dat zo is, waarom kan ik dan niet uitsluitend de NPO zenders inlezen zonder dat de hele meuk van Digitenne meekomt? Zoiets kan uitsluitend wanneer ik het specifieke kanaal ken, maar dat geldt dan ook voor een specifiek kanaal van Digitenne als ik dat ene kanaal bewust zoek. Ik geloof er niets van!

 

Prima maar dan GEEN NPO zenders meer op CanalDigitaal of Joyne want dat is dan niet meer nodig! Die klojo's willen geld trekken uit wat wij tezamen met ons belastinggeld opbrengen zonder er een tegenprestatie voor te leveren. Die tegenprestatie MOET zijn dat ze die kanalen laag gecodeerd dus met kaart maar zonder abonnement doorgeven. Of werk jij soms voor zo'n club dat je hen zo in de portemonnee praat?

Met een KPN ontvanger kan je idd niet aparte frequenties inscannen. het is hun ontvanger dus ingesteld op hun wensen. Als je een eigen open ontvanger aanschaft dan kan je dat wel.  Hetzelfde verhaal voor Canal Digitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Alle overige particulieren initiatieven voor doorgifte van TV en radio signalen dienen door de gebruiker zelf betaald te worden.

Dit gaat niet veranderen.

Dit is een gegeven waar ik niet tegen op kan de burger heeft de keus kosteloos kijken via dvb-t of betalen bij een andere provider.

Nederland of Belgi"e maakt niet veel uit bijna de zelfde situatie ik doe graag systemen tussen de landen vergelijken zo ook

freenet en freetv dvb-t2 in duitsland waar de openbare zenders ook kosteloos zijn.

Het ter beschikking stellen van het tv/radio signaal aan een provider kost ook geld kan dus niet gratis bij

nader inzien.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Satterdam:

Met een KPN ontvanger kan je idd niet aparte frequenties inscannen. het is hun ontvanger dus ingesteld op hun wensen. Als je een eigen open ontvanger aanschaft dan kan je dat wel.  Hetzelfde verhaal voor Canal Digitaal.

 

Ik heb hier nog nooit een KPN Digitenne ontvanger in huis gehad. Mijn antwoord was een respons op de bewering als zouden er twee aparte systemen naast elkaar op dvb-t zitten en dat is gewoon niet waar. Als je Digitenne als provider inschakelt krijg je het NPO kanaal van die regio automatisch mee. Op een enkel kanaal inscannen bewijst absoluut niets, als ik één Digitenne kanaal inscan dan krijg ik uitsluitend die zenders die Digitenne op dat kanaal uitzendt en de rest van Digitenne niet. Dus van die reactie klopte geen mallemoer.

 

De verplichting om de drie Nederlandse publieke netten mee uit te zenden is een wassen neus. Allereerst omdat geen enkele provider met hersens die weg zou laten omdat je er daarmee voor zorgt dat er nauwelijks belangstelling voor je aanbod zal zijn omdat het NPO aanbod het allermeest bekeken wordt. Verder is het een wassen neus omdat het volgens mij de Luxemburgers en Skandinaviërs vrij staat om hun commerciële meuk aan eigen of buitenlandse pakketten naar keuze toe te voegen, daar heeft Nederland geen zeggenschap over. De Luxemburgers zenden overigens RTL 4 en 5 terrestrisch in Luxemburg-stad uit om de kunnen claimen dat het Luxemburgse zenders zijn dus feitelijk gebeurt dat al.

 

Nee, ik blijf erbij dat het veel slimmer zou zijn als ze die doorgifte dwang wat NPO 1,2,3 betreft zouden laten vallen en er een privilege van zouden maken in de zin van "je mag ze uitsluitend doorgeven als je ze alledrie doorgeeft en voor dat privilege betaal je door het zwak codeerd dus wel met gebruik making van jullie eenmalig aan te schaffen kaart maar zonder geldg abonnement ontvangbaar te maken".

 

Wedden dat er geen enkele provider is die zo gek zou zijn dat aanbod te weigeren?

5 uur geleden zei kiekiek:

 

De Nederlandse Propaganda Omroep gaat nu ook geld vragen?

 

Gewoon gelijk stoppen met doorgeven van die programma´s die aan de lopende band en decennia lang nieuwsfeiten verdraaien en/of verzwijgen.

 

Praat niet zo eikelig dom!  Reclame zenders dienen de belangen van de grote multinationals en dat is dan volgens jou geen propaganda terwijl de publieke omroep die leden kent en van allerlei sociale en politieke opvattingen blijk geven volgens jou propaganda uitzenden? Hoe ongelofelijk dom kun je zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We stoppen met deze politieke discussie over propaganda omroepen, zoals die al in talloze andere bijdragen volgens hetzelfde stramien gelopen is.

 

Terug naar het onderwerp, er wordt geklaagd over de doorgifte vergoeding van de publieke omroepen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk komt de rekening bij de kijker te liggen.

En of dat nou komt vanwege dure sportrechten of de NPO dat maakt weinig verschil.

Alles wordt doorberekend en de laatste schakel betaalt de rekening.

Wil deze dat niet meer dan zal ie overstappen naar een andere aanbieder.

Hierdoor zal de aanbieder met t minste spek op de botten het 1e de handdoek in de ring gooien.

Maar zolang kijkers de prijsverhogingen blijven slikken verandert er niks.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met de 3 euro voor de eredivisie BV, die dit bedrijf van alle kijkers incasseert is er een trendbreuk ontstaan, veel kijkers zijn naar een goedkoper pakket geswitched of hebben opgezegd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Off-topic bijdrage kiekiek verwijderd.

 

12 uur geleden zei ceesv:

We stoppen met deze politieke discussie over propaganda omroepen, zoals die al in talloze andere bijdragen volgens hetzelfde stramien gelopen is.

 

Terug naar het onderwerp, er wordt geklaagd over de doorgifte vergoeding van de publieke omroepen!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer en meer zenders zijn legaal te zien via hun site.

Zullen aanbieders ten tijde nog nodig zijn?

Via de site gratis te zien, en dan wel geld vragen voor doorgifte. Te gek voor woorden.

Ze zouden eigenlijk blij moeten zijn, dat aanbieders ze willen verspreiden, want meer kijkers.

Stel je voor dat alle aanbieders zouden zeggen, we betalen niet meer en we zetten je zenders op zwart.

Maar ze hebben de macht aan hun kant vanwege die must carry statuut, wat ik oneerlijk vindt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei sattv4iedereen:

Maar ze hebben de macht aan hun kant vanwege die must carry statuut, wat ik oneerlijk vindt.

Nogmaals, voor Joyne is die "must carry"status niet van toepassing.

Pas wanneer ze 100.000 klanten hebben moeten ze deze zenders doorgeven.

Ze hebben ervoor gekozen deze zenders vrijwillig door te blijven geven, maar moeten dan wel langs de kassa.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De must of vrijwillige carry maakt niets uit een provider is verplicht de nationale zenders door te geven .

Of denk je dat een inwoner uit Amsterdam een provider neemt zonder NPO dus geen NPO geen klanten.

Een Nederlands Limburger zou er anders over denken ik kan ook leven zonder NPO.

Een Nederlander in bv Spanje zou ook zonder NPO kennen hij wil hoofdzakelijk nieuws uit thuis front ontvangen

dat doen de commercielen ook.

Het zou zelfs met BVN kostenloos kunnen daar komen vrt/npo programma's op.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...