Ga naar inhoud


SRG zet Viaccess 2.6 en 3.0 stop op 15 mei, 4.0 volgt later


Clemens-vuplus

Aanbevolen berichten

Zodra een omroep eigen geluid gebruikt (nasynchronisatie) én het originele geluidspoor niet meestuurt zijn de gebruikelijke uitzendrechten (van Hollywood) niet meer van toepassing omdat de rechten voor het geluid dan bij de zendgemachtigde liggen. Ze maken dus geen extra kosten voor het uitzenden in geheel Europa, maar besparen wel op de codering.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat betekent dat vnl. wat ouderen en de mensen langs de grens het in Nederland kunnen volgen, dus dat zijn niet zoveel.

 

Hoorde zonet op de buis dat in ons landje 50.000 jongelingen examen Duits doen tegen 2 miljoen Polen.

Aangezien er 2x zoveel Polen zijn dus een verhouding 1 op 20.

Waar zijn we in Nederland in gotsnaam mee bezig met de scholing van jongeren in ons onderwijssysteem? Vroeger leerde iedereen Duits. Logisch.

Maar goed, dit is een andere discussie.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn bericht tnt sat gebruikt , dit moet  TNT  terrestrial zijn  , de zendmasten staan over de grens in de omgeving van Rijsel en Duinkerke

 

Ook nog geen reacties van iemand met een ORF kaart , daar is dit ook "Duits "  volgens mijn weten , en ongeveer hetzelfde als in Zwitserland maar Cryptoworks.

 

Soms geraakt men aan zo'n kaart maar meestal is dit beperkt tot inwoners (  een adres ingeven  werkt  met tv vlaanderen of canal digitaal.   Let wel het gaat hier niet over betaal televisie

 

Volgens mij is "germany "  een uitzondering op dit systeem ( ze zijn enkel begonnen met de commerciëlen in HD, maar dan abonnement wat niet het onderwerp is.

 

hereberie1234

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nabij Bern heb ik al eens in een gasthof geslapen. Ca 30 zenders zitten op de tv ginds, veel plaatselijke die niet op  schotel te ontvangen zijn, met hun dialecten. 

De zwaarste auto's rijden daar rond alsof het gewoon is.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hereberie, ik heb een ORF kaart... en inderdaad, om de 5 jaar moet die vervangen worden... soms heb je wat meer tijd....

De mijne "zou" dit jaar vervangen moeten worden, want ik heb hem sinds het voorjaar 5 jaar in gebruik.

Als je GIS betaalt (kijk en luistergeld) kan je de kaart aanvragen...  Er is wel een restrictie dat de kaart niet in het buitenland gebruikt mag worden..... maar goed....  

Heel vroeger had ik ook een SRG kaart...  maar sinds mijn "nieuwe" installatie met de HD receiver, concentreer ik me op de 2 belangrijkste sat posities Astra 1 op 19 oost en de Thor op 1 west....  dus de Hotbird heb ik niet meer, en op de sd receiver die nog steeds op de grote draaibare 120 cm schotel aangesloten is, heb ik geen SRF Fernsehen maar, omdat die alleen in HD uitzenden nu.

De Zwitsers hebben wel goede programma's...   soms kijk ik nog wel eens via de Zwitserse versie van Zattoo...  maar dat is helaas via de computer, dus niet lekker voor de tv....

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige

dit is inderdaad het goede antwoord op mijn vraag of iemand een  een ORF kaart of  iets gelijkaardig  heeft dat zonder abonnement een vijftal jaar actief kan zijn.

Gaat deze ORF kaart rechtstreeks in een Linux Enigma 2  (oscam ) systeem of gebruik je daarvoor een ci module en zoja welke komen dan daarvoor in aanmerking?

 

ik gebruik nu een deltacm ci module maar deze kan hoogstwaarschijnlijk de nieuwe  coderings-systemen die ORF en SRG SSR  gebruiken niet verwerken.  Bestaat er nog zoiets als een universele cam die de opvolger van deltacam zou kunnen zijn ? 

 

Vooral  het  Franstalig  gedeelte alsook enkele Duitstalige (van Zwitserse origine producties ) hebben mij gedurende de educatieve periode mij kunnen bekoren en overhalen om de stap te zetten .  ORF heb ik ook een tijd gehad toen het nog "open" ging maar daar was de liefde niet zo overtuigend.

 

groetjes

Hereberie1234

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-4-2018 om 09:55 zei luisteraar:

Vlaanderen kijkt naar programma's via bvn wat niet van eigen bodem komt en ook anders om. 

3sat en arte doen dat ook. 

Wel "van eigen bodem", want BVN is een gezamenlijk project van Nederland en Vlaanderen. Dus een taalgebied. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei Eduard07:

Wel "van eigen bodem", want BVN is een gezamenlijk project van Nederland en Vlaanderen. Dus een taalgebied. 

Zover zijn we nog niet dat Duitsland Zwitserland  duitstalig Belgie en Oostenrijk 1 land is met de zelfde eigen bodem of

Nederland en Vlaanderen de EU zet wel stappen dat heel EU eigen bodem is maar dat wordt geblokkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je schiet door, wanneer 2 samenwerkende  partijen besluiten programma's van eigen bodem uit te zenden noemt men dat "van eigen bodem".

Begrijpend lezen is te moeilijk?

 

Terug naar het onderwerp,

 

SRG zet Viaccess 2.6 en 3.0 stop op 15 mei, 4.0 volgt later

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-5-2018 om 21:05 zei hereberie1234:

 Gaat deze ORF kaart rechtstreeks in een Linux Enigma 2  (oscam ) systeem of gebruik je daarvoor een ci module en zoja welke komen dan daarvoor in aanmerking?

 

Nog even een antwoord over de ORF kaart die Hereberie naarst de SRG kaart wil gaan gebruiken...

 

Zoals je in mijn onderschrift leest, gebruik ik geen Linux box...  Ik ben een tevreden Technisat gebruiker, dus heb ik geen ervaring met het gebruik van Smartcards in Linuxboxen...


De ORF kaart (Irdeto) heeft jaren gewerkt in een Alphacrypt module... tot de module steeds fouten gaf, en volgens mij en mensen op een Duits forum, defect is...

Ik gebruik nu een "gewone" Irdeto module (zie blijlage), die ik in Duitsland bestelde voor 37,59 inclusief verzendkosten...   Werkt prima...

Het is een CI+ module, maar ik heb geen CI+ schacht, slechts een normale CI... maar dat is geen probleem, Als je de module voor het eerst gebruikt, verschijnt er een text dat bepaalde extra functies die bij CI+ horen niet zullen werken...  de Module werkt als een normale CI module in mijn receiver.

irdeto.jpg.634c58267c4dbf393ff4a26044d46151.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...