Ga naar inhoud


Vervangende voedingvan 1A naar 1,5 kan dat?


jepe

Aanbevolen berichten

Ik heb ooit een webwinkel gevonden, waar je zomaar een wifi versterker kon kopen van 10 watt.

Waarschijnlijk lekker legaal :grin: als je aan de uitgang een richtantenne of rondstraler aansluit, en die ook nog eens buiten plaats.

Ik ken iemand die eens een antenne van een draadloze telefoon op zijn mast van 26 km hoog had vastgemaakt, en zijn draadloze telefoon, had een rijkweidte van ongeveer 20 km :D.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
26 minuten geleden zei sattv4iedereen:

een wifi versterker kon kopen van 10 watt

10 Watt op 2,4 GHz, daar zou ik niet in de buurt willen komen, lijkt me niet goed voor je gezondheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei luisteraar:

Wow moet wel 26 m zijn:)

Juist, maar mijn android heeft gelijk moeilijk met dit forum.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@radio amateurs. Als aspirant radio amateur ben ik het vergeten.

Maar is de frequentie 863-865 Mhz echt licentie vrij? Mag men daar vermogens op gebruiken wat men wilt?

Ik meen me te herinneren dat in België op die frequentie ook babyfoon zitten of zaten?

Dect is beveiligd, want anders zou het kunnen gebeuren dat je je buurvrouw met haar minaar hoort bellen, door je babyfoon :grin::grin:. ( een grap mag zeker?)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens het nationale bandplan van het agentschap Telecom is 863 tot 865 MHz. Voor gebruik voor draadloze microfoons met een max vermogen van 10 mW eirp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Volgens het nationale bandplan van het agentschap Telecom is 863 tot 865 MHz. Voor gebruik voor draadloze microfoons met een max vermogen van 10 mW eirp.

Kom je met dit vermogen 2 km ver?

Ik hoor hoe hoger de frequentie, hoe minder ver. Met mijn 2 meter portabel 4 watt deed ik in vogelvlucht 35 km maar das meer dan 10 mW.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe het vermogem opgegeven wordt. 

een GSM zend met 1 wat dat geeft een indicatie. 

Dect zend data bursten uit bv 1% van de tijd wordt gezonden voor de rest niet. 

10mw * 100 geeft 1 watt 

geeft piek zendvermogen 1 watt maar gemiddeld over de tijd 10mw.

hoop dat iemand het begrijpt ben een slechte uitlegger

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op de officiële site staat toch 10 mW.

Raar. Maar 525€ vind ik toch veel geld.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zender vermogen wordt uitgedrukt in Watt, niet in Watt/uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei ceesv:

Zender vermogen wordt uitgedrukt in Watt, niet in Watt/uur.

Enkel blijft de vraag over gemiddeld vermogen. 

Ik heb al aangegeven dat ik iets slecht kan uit leggen. 

In de pieken kan gerust met 1 watt gezonden worden en het blijft toch 10 mw. 

ceesv denk aan pep in ssb tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei luisteraar:

Enkel blijft de vraag over gemiddeld vermogen.

Gemiddeld vermogen?

Per dag, per week of per jaar?

 

DECT zijn digitale pakketjes, die worden gewoon op maximaal vermogen uitgezonden, bij een goedgekeurd toestel met maximaal 10 mW.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei ceesv:

Per dag, per week of per jaar?

Natuurlijk enkel over de tijd dat er een uitzending is.

Als over de telefoon gesprek tijd maar 1% effectief gezonden wordt

dan ziet het anders zo uit (gemiddeld vermogen).

De bandbreedte speelt ook een grote rol voor het bereik

een fm kanaal met 12,5 khz BB of een smalbandig digitaal signaal

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...