Ga naar inhoud


Vervangende voedingvan 1A naar 1,5 kan dat?


jepe

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Uk heb de indruk dat je zendvermogen en verbruik door elkaar haalt..

De pakketjes worden altijd met 10 mW. uitgezonden

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zojuist zei ceesv:

De pakketjes worden altijd met 10 mW. uitgezonden

Nope er wordt een burst uitgezonden en dan niets en dan weer een burst.

Denk aan packet radio alleen dat het nu veel sneller gaat.

Ben er zeker van dat ze kortstondig met meer vermogen mogen zenden en

dat enkel naar gemiddelde kijken een wattmeter kan alleen naar gemiddelden kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus hoe korter de impuls, hoe hoger het vermogen?

Denk eens na, of ga je schoolgeld terug halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus jij beweert, wanneer ik het goed begrijp, dat wanneer een zender van 1 Watt gedurende 1 uur uitzendt, die 1 Watt levert, en aan zal wijzen op een wattmeter, maar wanneer die zender 1 seconden uitzendt, die wattmeter 3.600 Watt zal aanwijzen, of dat die eindtrap in 1 seconde 3.600 Watt zal leveren?

 

Ik het al eens bij je opgekomen, dat die dect zender bij een paar pakketjes nooit 10 mW. zal aanwijzen op een conventionele Wattmeter, daarvoor is die veel te traag en totaal ongeschikt.

Men zal het vermogen bepalen door op een spectrum analyser naar de amplitude van de signalen te kijken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een 'burst' boven een bepaalde waarde komt, zal die vermoedelijk meteen storingen kunnen veroorzaken.

Het lijkt me daarom, dat als er een maximum gesteld is, dat dat max het piek-vermogen zal betreffen, niet het gemiddelde vermogen.

 

Dit geheel los van de vraag, hoe je het zou meten.

 

Maar dit is geheel vanuit mijn 'boerenverstand' bedacht; ik heb hier verder geen verstand van of kennis over.

Als ik de plank geheel missla met deze redenering: zeg het gerust! :)

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het vermogen van een DECT telefoon zal altijd hetzelfde zijn, ongeacht de duur van het signaal, of het nu 1 nsec. of een uur is.

Alleen een traditionele Watt vermogensmeter kan geen output meten die slechts 1 nsec. duurt.

Daarvoor gebruik je een spectrum analyser.

 

Digitale signalen hebben een geringere s/n nodig en hebben foutbit error correctie bits aan boord, is niet te vergelijken met fM zenders.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei ceesv:

Daarvoor gebruik je een spectrum analyser.

Een spectrum analyser heeft ook een scan frequentie dus een

gemiddelde eigenlijk een moment opname.

Het echte vermogen van de burst uitgezonden vermogen wordt en

kunnen ze niet meten .

diesel(power)gate :D

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Het vermogen van een DECT telefoon zal altijd hetzelfde zijn, ongeacht de duur van het signaal, of het nu 1 nsec. of een uur is.

Alleen een traditionele Watt vermogensmeter kan geen output meten die slechts 1 nsec. duurt.

 

@ceesv; Het spijt mij om te zeggen, maar je zit er toch echt naast hier. Jij gaat uit van een CW (continuous wave) zender. Echter is DECT geen CW systeem...

Als je bij https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Enhanced_Cordless_Telecommunications#Technical_properties kijkt, dan lees je:

Citaat

Average transmission power: 10 mW (250 mW peak) in Europe & Japan, 4 mW (100 mW peak) in the US

 

Bij heel veel niet-CW systemen, denk aan spread spectrum of frequentie hopping systemen, welke werken met bursts, wordt er altijd gesproken over een gemiddeld vermogen. Kijkend naar de specificaties / standaard, dan gok ik dat de duty cycle max. 4% is... (250mW peak t.o.v. 10mW gemiddeld..)

 

De "grap" van dit alles is dat juist een traditionele Watt meter (een Bird bijvoorbeeld) heel goed dit gemiddelde vermogen weergeeft!

 

aangepast door Big fellow
Citaat verkort

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...