Ga naar inhoud


Ik verhuis, mag schotel zetten, indien geen gaten,HD50 en venstersteun?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik verhuis, en ik mag van de eigenaar een vlakantenne zetten op voorwaarde, dat ik geen gaten boor.

Ik heb een venstersteun, en zo een smal doorvoer.

Mag ik met een gerust weten, een hd50 plaatsen aan een venstersteun? Ik zou niet graag hebben, dat die loskomt, en schade aan derden toebrengt.

Ik weet dat zo'n dunne doorvoerkabel geen goed idee is, maar in mijn vorige woning, kon ik steeds kijken naar de 23°. Heb wel een 5 db minder dan bij mijn ouders met een triax 88 cm.

Indien nodig, kan ik verduidelijken met foto's, die ik zal nemen, als ik daar eens ben.

Alvast bedankt voor de tips.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het gaat om de Easymounth, zie bijlages

Ik hoop wel dat je het raam nog open kunt krijgen. Dat is natuurlijk afhankelijk hoe het raam open gaat.

Als je hem volgens voorschrift monteert, denk ik niet dat er veel kans is dat hij bij harde wind naar beneden valt.

Je kunt voor de zekerheid altijd links en rechts kunststof spanband gebruiken. Ik bedoel die kunststof banden die ze vaak om goederen of grote kartonnen dozen spannen om te zorgen dat ze niet van de pallet af vallen. Plastic strapping heten die. Die kun je rond de buis bevestigen en net als de platte coax tussen het raamkozijn naar binnen brengen waar je aan beide een blokje aan de band vastmaakt zodat het niet tussen de doorvoer van het raam naar buiten getrokken kunnen worden.

Die kunststof band is dacht ik ongeveer 12mm breed en 0,5-0,8mm dik. Bij veel kleine bedrijfjes die goederen op pallets of grote kartonnen dozen aangeleverd krijgen worden die weggegooid en kun je die zo krijgen.

 

easymount.jpg

Easy Mount Satspiegel.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is deze niet.

Het is die, die je tussen raam en kozijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan bedoel je deze, zie bijlage.

Die is volgens Selfsat niet geschikt voor de HD50. Deze is voor de kleinere HD30. Selfsat heeft geen raambeugels voor de HD50.

Bovendien zit je met een Selfsat beugel altijd door het raam tegen de vlakantenne aan te kijken. Bij de beugel die ik liet zien hangt de antenne onder het raam, dat kijkt vanuit je huis een stuk aangenamer.

 

selfsat-original-fensterhalter-fuer-h30.jpg

selfsat original fensterhalter fuer h30.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel merkwaardig dat die zoals vermeld wel gewoon in de doos van de hd50 zit?

Even verder kijken dan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je geen tegelvoet voorzien naast het raam en de smalle doorvoer kabel gebruiken om naar binnen te gaan?

 

Het is me immers niet duidelijk of je een woning of bungalow of appartement betrekt, dus vandaar maar deze suggestie.

Indien je een tegelvoet kan gebruiken, kan je immers ook voor een 'grotere' schotel gaan.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is merkwaardig dat die raambevestiging bij de Selfsat 50 zit. In de handleiding wordt met geen woord gerept over de vensterbevestiging, zie pdf

 

En dit staat er toch duidelijk als je een losse raambevestiging koopt:

 

Fensterhalterung für Selfsat Antennen H30D1 H30D2 H30D4 H21D1 H21D2 H21D4
 

Die Fensterhalterung zur Montage von Selfsat Antennen. Einfache Steck-Montage direkt am Fensterrahmen. Kein Bohren, keine Änderung am Fenster notwendig.

Lieferumfang: 1x Fensterhalterung und Schrauben für Selfsat Serien ( Selfsat Antenne nicht im Lieferumfang)

 

SELFSAT_H50D4_FLACHANTENNE.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is dezelfde, maar dan met een witte huls erom heen geschoven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ook dat de hele constructie dikker is en meer klem komt te zitten wanneer je het raam sluit.

Zo heeft elk voordeel zijn nadeel.

Elektrisch zijn ze identiek, net zoveel of weinig verlies als mechanisch de ongeisoleerde versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tips, het is een studio op de 2de verdieping, zonder terras. Die ene die sprietje opgeeft, even bestuderen. Maar men moet opletten, dat het venster nog gesloten blijft, dat er geen wind en zo door waait.

Ik weet dat die doorvoerkabels door het venster niet aan te raden is. maar beter dat, en een beetje Db verlies, dan helemaal niks.

ik kon toch iedere avond tv kijken met de hd50. niet met de hd30.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen metaaldamp-laagje op je venster zit, kan je ook nog overwegen een schotel achter het raam te zetten.

Alleen als de ruit volop regen krijgt (natte laag erop), dan zakt de ontvangst enorm.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...