Ga naar inhoud


Ik verhuis, mag schotel zetten, indien geen gaten,HD50 en venstersteun?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je kijkt toch wel uit op het zuiden met een van je ramen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, maar de 23 zal net erop of eronder zijn vrees ik. Indien er geen mogelijkheid is, dan verhuis ik mijn tv en schotel materiaal waar mijn vu e.d. staat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Dishpointer.com kun je toch precies zien hoe de signalen op je huis vallen. Ik ga er van uit dat je daar al wel naar gekeken hebt voordat je besloot een vlakantenne aan je raam te hangen.

Laat eens een afbeelding van Dishpointer zien.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2018 om 17:49 zei sattv4iedereen:

Hi,

ik verhuis, en ik mag van de eigenaar een vlakantenne zetten op voorwaarde, dat ik geen gaten boor.

 

Heb wel een 5 db minder dan bij mijn ouders met een triax 88 cm.
 

 

Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar zie hier vaak toch topics rond de slingbox passeren.

 

Kan je niet via een schotel bij je ouders met een slingbox satelliet kijken, zou dat je opties niet enorm verruimen ? Dan heb je zelf geen schotel meer nodig en gaat alles via internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei pollegazon:

 

Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar zie hier vaak toch topics rond de slingbox passeren.

 

Kan je niet via een schotel bij je ouders met een slingbox satelliet kijken, zou dat je opties niet enorm verruimen ? Dan heb je zelf geen schotel meer nodig en gaat alles via internet.

Dat heb ik nog gedaan. ik heb een sd slingbox, en aangezien, de zenders die ik meest bekijk sd zijn, geen problemen.

In Nederland ken ik tarieven, snelheid en eventueel de datalimiet niet van internet abonnementen.

Maar om alle dagen te kijken via een slingbox, volstaan 2 internet abonnementen van 27€ niet, vanwege de data limiet. (1 bij sat ontvanger en 1 bij kijker)

Als ik enkel om een uurtje of 2 tv te kijken/dag, 2 internet abonnementen moet nemen van +/- 51€ ipv 27€, is dit een dure aangelegenheid, en zeker met een Belgisch vervangingsinkomen. Ouders gebruiken geen internet, komen dus ook financieel niet tussen.

En de canal digitaal app, is ook niet altijd evident, loopt soms niet synchroon e.d. Niet met chromecast en ook niet met een hdmi verbinding van laptop naar tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Sprietje:

Via Dishpointer.com kun je toch precies zien hoe de signalen op je huis vallen. Ik ga er van uit dat je daar al wel naar gekeken hebt voordat je besloot een vlakantenne aan je raam te hangen.

Laat eens een afbeelding van Dishpointer zien.

Via dishpointer geraak ik niet wijs :(. en ik denk dat het wel om enkele graden kan gaan 2,3 of 4, en dan weet ik niet, of dishpointer dat kan tonen, ik kan niet zo goed overweg met deze site. Maar ik had "vluchtig" gekeken met satellite finder op mijn smartphone, toen syndicus even weg was.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wegens privè redenen, ben ik er een maand niet geweest, en kan ik ook geen resultaten geven.

ik heb intussen wel die hd50 in mijn hand gehad, en die weegt behoorlijk.

ik weet niet of het verstandig is die via een venstersteun te monteren.

ik laat iemand op bezoek komen, die lange tijd vensters heeft gemaakt en geplaatst, en zal zijn raad eens opvragen.

ik wil geen gebroken venster, geen gebroken hd50, en andere vervelende schade.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...