Ga naar inhoud


Zwaardere USB voeding voor laden accu's?


Frans B

Aanbevolen berichten

  • Moderator
34 minuten geleden zei Big fellow:

Mijn laatste antwoord in deze discussie, aangezien hij geheel off topic is gegaan

Discussie gesplitst.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank ceesv.

Maar waarom heb je op powerbank altijd 2 usb laad poorten?

Je hebt er 1 van 1A en 1 van 2A.

Op de handleiding raden ze de 2A af voor smartphone. Als een batterij niet meer laadvermogen neemt bij een hogere ampere zoals hier gesteld, dan vraag ik me dat wel af.

Of zoals gezegd, doen ze iets met de spanning?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Als een batterij niet meer laadvermogen neemt bij een hogere ampere zoals hier gesteld, dan vraag ik me dat wel af.

Lees alle berichten nog maar eens door, en als je dan nog steeds denkt dat deze uitspraak correct is, dan geef ik het op.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dat eens met de telefoon batterij op 0% (dus dood laten gaan) en dan zonder hem aan te zetten op te laden via die 3 manieren.

Je PC geeft max. 500mA waarschijnlijk, de bijbehorende lader misschien iets meer (geef het merk van je telefoon eens?) als de lader de telefoon laat weten wat de max. capaciteit is, en de "3e" adapter heb ik geen verklaring voor.

Als de lader de telefoon verteld dat de telefoon 1A mag opnemen, en de telefoon kan dat technisch gezien doen, dan zal het laden met ongeveer 50% verkort moeten gaan t.o.v. laden met 500mA .

 

Spanning heeft niets te maken met stroom bij een belasting die niet constant is. Wat ik eerder schreef is dat een telefoon een variabele belasting vormt, afhankelijk van bijvoorbeeld of hij aan of uit staat, accu niveau, welke zendmast hij mee verbonden is. (Grotere afstand kost meer zendvermogen = stroomopname)

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn Samsung zit een Snelle lader, met meer vermogen.

De telefoon herkent dat en versnelt het laadproces.

Sluit ik de telefoon aan op een USB aansluiting duurt het laden duidelijk langer.

De elektronische regeling begrenst de lading wanneer de voeding een kleiner vermogen heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...