Ga naar inhoud


graag aanschaf advies 4k sat receiver voor dummies


hcfreak

Aanbevolen berichten

Denk het niet.. Ook met low-level kennis is het volledig begrijpbaar. De info zal hem wellicht aan het denken zetten, maar uiteindelijk weet hij precies wat de nabije toekomst gaat brengen. Een ontvanger koop je allang niet meer voor 10 jaar, maar voor een jaar of 3. Hij moet een afweging kunnen maken en zijn budget bepalen. Beetje lullig als hij €400 uitgeeft en er 2 jaar later achter komt dat zijn kaart niet meer werkt voor de kanalen die hij graag wil zien.. Zelf voorzie ik dat de premium kanalen straks alleen via Viaccess te kijken zijn en dat dat stapsgewijs wordt uitgebreid... Zagen we ook bij de overgang van Irdeto 1 naar Irdeto 2 en van Irdeto 2 naar Seca 1 etc.etc.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de eerste keer, kan er hem misschien even voortonen hoe het moet. ( zou er daar geen YouTube clipje van gemaakt zijn?)

Duur, maar bepaalde winkels programmeren hem voor je voor.

En die decodering, zou ik me (nog) geen zorgen maken. Een ander lid schrijft dat vti met de 4k modellen de gecodeerde opname tijdens nachtelijke uurtjes decodeert. Moet je voor bepaalde kanalen toch ci gebruiken om te kijken en opnemen tegelijkertijd, dan zou deze de opname achteraf decoderen, en heb je alsnog je opname. Ik heb enkel hd vu's, en kan dat niet testen. Maar ik kijk geen hoger beveiligde codering kanalen en evenmin only viacces orca gecodeerde zenders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Mimisiku:

Denk het niet.. Ook met low-level kennis is het volledig begrijpbaar. De info zal hem wellicht aan het denken zetten, maar uiteindelijk weet hij precies wat de nabije toekomst gaat brengen. Een ontvanger koop je allang niet meer voor 10 jaar, maar voor een jaar of 3. Hij moet een afweging kunnen maken en zijn budget bepalen. Beetje lullig als hij €400 uitgeeft en er 2 jaar later achter komt dat zijn kaart niet meer werkt voor de kanalen die hij graag wil zien.. Zelf voorzie ik dat de premium kanalen straks alleen via Viaccess te kijken zijn en dat dat stapsgewijs wordt uitgebreid... Zagen we ook bij de overgang van Irdeto 1 naar Irdeto 2 en van Irdeto 2 naar Seca 1 etc.etc.

 

Oftoppic: multichoice wilde irdeto ook stopzetten vanwege volledig gekraakt e.d.. Die werden netjes terug gefloten van de rechter en er kwam zelfs nog irdeto2. Het enige wat zou kunnen ( en dat is koffiedik kijken) is dat ze de kaarten enkel nog op nagra mode laten draaien. Maar er wordt daar al 2 jaar of meer over gespeculeerd.

Ik lig er nog niet wakker van.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

<offtopic>

MultiChoice was toen allang niet meer! MultiChoice heeft nog wel precies een jaar VideoCrypt || gebruikt voor FilmNet Eastern Europe m.b.v. de Thomson SRD-14. Daarna zijn ze afgezakt naar Suid-Afrika waar ze vandaan kwamen. Het was Canal + die forceerde naar Mediaguard (in de volksmond SECA) met de gruwelijke Strong SRT8000H en de Nokia 9302. Daar begon het Irdeto gevecht mee.

</offtopuc>

Ik ben er ook niet bang voor.. Wegens diverse redenen ben ik aan het overschakelen naar kabel. De sat blijft tot het stukgaat voor FTA actief. Ziggo biedt voor mij voldoende kanalen. Heb nu 4 DVB-C tuners waarmee ik het huis kan bedienen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij is kabel de deur uit wegens niet interesant en te gesloten systeem.

geen sat meer mogelijk, is andere hobby zoeken.

mijn vu’s blijven gebruikt, zolang ik sat ontvangst kan/mag doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al meer dan 30 jaar kijk ik via sat na alle tevredenheid eerst met maspro analoge ontvanger toen nokia digitaal dreambox 7000........ 

een vu+ vind ik een goede betaalbare ontvanger. 

Het is een E2 linux doos en kan veel meer als alleen sat tv. 

dvb-t iptv media player enz enz. 

Persoonlijk wil ik van tv providers niets weten er is genoeg vrij te ontvangen. 

Mijn advies neem een e2 doos 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen je hebt wel gelijk met je opmerking, maar ik ben blij met alle input ook al gaat deze zoals in dit geval boven mijn pet. Maar beetje bij beetje wordt ik wel ingevoerd in de materie. Ik heb altijd veel respect voor mensen die ergens echt verstand van hebben (er wordt vandaag zoveel geroepen door allerlei mensen die alleen de kok hebben horen fluiten etc. Ik heb (gelukkig :)) verstand van mijn eigen vak en zie daar ook veel mensen die maar wat roepen - ergernis....ergernis- er zijn namelijk veel mensen/klanten die dit dan voor zoete koek slikken)

 

Wat ik aan bovenstaande overhoud en voor mij van belang is (s.v.p. bevestigen):

 

ik kan met mijn losse CD card verder i.c.m. de VU+ (een CI module aanschaffen kan altijd nog)

 

met mijn losse kaart kan ik 1 zender ontvangen en 1 zender opnemen (voor mij voldoende)

 

de software moet ik zelf kunnen installeren (als ik vastloop kan ik altijd naar dit forum)

 

de VU+ Uno 4k is voor mij een goede keuze en met de VU+ kan ik opnemen (branden)

Ik heb Toast Titanium 11.2 op mijn Macbook Pro en dat programma kan zowat alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je losse cd kaart in je kaartlezer, kan je met oscam in ideale omstandigheden tot 4 zenders tegelijk decoderen.

maar let op, dat de kaart niet in strafmode ( anti cs maatregel) gaat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook verder niet zo boeiend, komt alleen voor bij interne shaming als je met meerdere personen tegelijkertijd naar meer dan 2 gecodeerde kanalen kijkt.

Soms gebeurt dit oo kbij het snel schakelen tussen de verschillende zenders maar niets om verder druk te maken als je normaal handelt.

 

Overigens, houd er rekening mee dat de UNO 4K een externe USB HDD nodig heeft om op te kunnen nemen.

Bij de UNO 4K SE is een mogelijkheid aanwezig om via een buitenaf tegebruiken slede een interne HDD te plaatsen.

 

Oh ja, de UNO 4K SE heeft een 2,5” kleurendisplay en de gewone UNO 4K niet.

Het kan ook gemakkelijk zonder maar ikzelf vind het persoonlijk wel comfortabel / handig om op verschillende momenten naar de display te kunnen kijken.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

wachten op de 4K zenders

Als het wachten langer is dan levensduur ontvanger valt te overwegen een

ouder model te nemen wat goedkoper is .

De software op oudere ontvanger types is uitgerijpt.

Ik denk ook niet dat alle plugins/aanvullingen al hergecompileerd zijn voor de arm processor.

Dit is koffiedik kijken met glazen bol.

Uiteraard als de keuze al op 4k gevallen is gewoon 4k toestel nemen waar meerdere

tuners in kunnen.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt voor de extra info (ben veel wijzer en op sommige punten gerust gesteld). Ik ga de UNO 4k SE aanschaffen (heb er echt zin in!)

 

hopelijk kom ik niet te eigenwijs (of te lui over, dat ben ik zeker niet) maar ;

 

ik zag dat een bekende online retailer de VU+ levert met al geïnstalleerd OPEN PLi (voor 10 euro extra) 

Kan daar iets tegen zijn voor mij? 

 

alvast dank voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...