Ga naar inhoud


ziggo zenders ontvangen instellen met xtrend et8000


Gast Macwikki

Aanbevolen berichten

Gast Macwikki

Hallo,

Ik ben gisteren aan de slag gegaan om de ziggo zenders werkend te krijgen met mijn xtrend et8000.

Tot nu toe heb ik het nog niet werkend, ik heb het een en ander nagelezen hier op het forum maar nog zonder resultaat.

De kaart is een Irdeto oranje kaart.

CCcam is 2.3.0. en de kaart wordt gezien

Dit heb ik ingevuld bij de Cable scan 

Frequency: 474.000
Symbolrate: 6875
Modulation: QAM64
Network ID: 05555 

Ik woon in Landgraaf

Als ik een Cable scan doe vind de box 240 kanalen, ik heb een basis kanalen abonnement bij ziggo. Echter blijft het kijken beperkt tot FTA kanalen NPO1,2 en 3

Weet iemand hier wat ik fout doe of wat ik anders moet instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Macwikki

het zijn geen 240 maar 297 kanalen die ik vind. ziggo had ik ook even gebeld maar die geven geen ondersteuning aan een decoder die niet van hun is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de entitlements op de kaart nog wel geldig? Heb je hem bijvoorbeeld al in een CI+ module gehad in een door ZIGGO ondersteunde TV?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Macwikki

Ja, ik heb ziggo net nog aan de lijn gehad, die hebben ook nog eens een nieuw signaal naar de kaart gestuurd.

Daarbij kan ik dezelfde kaart met een ci+ module op de tv bekijken. daar doet alles het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke Irdeto kaart is het? Een <=0604 of een 0606? De laatste heeft een EMM nodig voordat hij correcte ECM's teruggeeft. Weet niet of CeeCeeKam deze functie ondersteunt. OScam kan dit wel..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was de kaart wel al actief? Kan mij iets herinneren dat het activeren van een nieuwe kaart niet wil lukken (in OScam dan, wellicht in CCcam ook niet).
Als je bijv. een Humax heb, doe de kaart dan eerst eens daar in totdat je beeld heb.
Daarnaast weet ik niet of CCcam ook een specifieke programmering nodig heeft voor Ziggo, net als OScam. (Al jaren geen CCcam meer).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij geeft aan dat de kaart in de CI+ prima werkt.. Dus geactiveerd en actief is hij ook..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Macwikki

De kaart is actief en doet het goed in de originele mediabox van ziggo en in de CI+ modulle.

De smartcard is nu een half jaar oud, nieuw van ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor CI+ module heb je? Als de boel 6 maanden oud is zou een 0606 wel eens kunnen kloppen...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker Irdeto. Maar welk CAID heeft de kaart? 0604 of 0606?

 

Bij de 0606 moet needemm=1 in de OScam reader. Of CeeCeeKam die optie kent weet ik niet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kaart toch al actief is en dus emm's heeft gehad heb je ook geen emm's nodig om deze te laten werken tot er een tier verloopt.   En CCcam geeft ook gewoon emm's door hoor... dat is echt niet verschillend tov oscam of enige andere softcam.

 

Maar je moet wel de juiste camid/camkey invullen in cccam en ook in oscam trouwens.

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Macwikki
3 uur geleden zei Mimisiku:

Dat is zeker Irdeto. Maar welk CAID heeft de kaart? 0604 of 0606?

 

Bij de 0606 moet needemm=1 in de OScam reader. Of CeeCeeKam die optie kent weet ik niet.

 

Waar zie ik dat? ik zie niets van deze nummers op de kaart.

2 minuten geleden zei Codx:

Als de kaart toch al actief is en dus emm's heeft gehad heb je ook geen emm's nodig om deze te laten werken tot er een tier verloopt.   En CCcam geeft ook gewoon emm's door hoor... dat is echt niet verschillend tov oscam of enige andere softcam.

 

Maar je moet wel de juiste camid/camkey invullen in cccam en ook in oscam trouwens.

 

 

wat moet ik invullen dan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee maar wel in je webinterface van je softcam

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx

Bij een 0606 kaart moet ik needemm=1 in OScam zetten voordat de 0606 beeld geeft, buiten de RSA key om. Hij wil eerst een geldige EMM sturen alvorens een geldige ECM terugkomt. Uiteraard worden EMM's gewoon verwerkt door CCcam en OScam.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...