Ga naar inhoud


Alleen NPO2 HD heeft storingen op 11739V


sat87

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik ben op dit moment bij een kennis die kijkt met een Panasonic Plasma met ingebouwde sat tuner.

Die rapporteert storingen op Nederland 2 en NPO politiek.

De spectrum analiser laat zien dat de T90 prima is uitgericht.

 

Lijkt mij een encoder probleem in de uitzend keten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee SBS6 HD geen probleem ook de afgelopen dagen niet, nu net ook gekeken naar NPO2 HD en vanmiddag geen probleem meer gezien. Dus denk toch iets met de encoder?

Zal vanavond nogmaals kijken. Trouwens de SNR geeft 84-85% aan op mijn VU+ (licht bewolkt).

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Denk eens na.

Via HDMI krijgt de Tv een kant en klaar signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Maar ik zal, mocht het zich weer voordoen, via de VU+ OpenWebif eens kijken (dus buiten TV om).

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Codx


Omdat @luisteraar schrijft dat NPO 2 een hogere bitrate heeft. Nou wat is hoog. NPO 2 heeft een bitrate van 4,3 Mb/s gemiddeld. Op dezelfde transponder zit Fox Sports EDL1 HD met een gemiddelde bitrate van 7,5.
NPO 3 heeft een gemiddelde bitrate van 6,8 Mb/s. Die zit inderdaad op een andere transponder maar heeft wel een hogere bitrate.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op npo extra (best) ondervond ik gisteren avond regelmatig sprongetjes in het beeld en die zit ook op deze transponder, mogelijk toch iets met de mux aan de hand?

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag geen problemen meer. Geen enkele storing meer op NPO2 HD, denk dus toch ook dat het iets met de encoder (mux) te maken had.

 

@Sprietje Fox Sport EDL1 kwam bij mij de afgelopen dagen zonder problemen binnen (perfect beeld), dus die bitrate was het inderdaad niet.

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er gaat duidelijk iets mis bij het encoden van de stream.

NPO politiek bevroor het beeld steeds even, het geluid liep door zonder onderbreking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...