Ga naar inhoud


LG 43LH510V Canaldigitaal Fastscan?


Limbo2121

Aanbevolen berichten

Hallo. Ben nieuw hier. We zijn Nederlanders en hebben een huis(je) in Italië. Verleden jaar in Italië een LG gekocht met CI+-sleuf en DVB-S2-tuner. Keken eerst via de Hotbird maar sinds dit weekend via de Canal schotel van de buren naar de zenders op Astra 1 en 3. Fijn dat Canal Digitaal flexibele abonnementen aanbiedt. Maar nu is mijn vraag, wil je kijken via CI+-card dan moet je televisie beschikken over een DBV-S2-tuner (check), EPG (check) maar ook Fastscan. Hoe weet ik of mijn tv dat heeft? Is een LG, 43LH510V, niet geproduceerd voor Nederland dus de Nederlandse consumentenafdeling van LG kan mij niet helpen, die in België (wel telefonisch bereikbaar vanuit Italië) stelt dat ik mijn tv moet instellen op Finland (??). Inmiddels wel een mailtje verstuurd naar LG Italië maar of die dat snappen... Mss heeft iemand het verlossende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok. Las op de website van CD dat niet alle tv's gecertificeerd kunnen zijn (op de lijst staat geen enkele LG-tv) en dat als eisen gelden het aanwezig zijn van EPG, DVBS2 en fastscan. Omdat ik geen CI-kaart hier heb kan ik ook niet zien of er fastcan op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Limbo

 

Welkom op dit forum

 

Tja, je tv beschikt over een DVB-S2 tuner, een CI+ slot en een EPG. Een fastscan van CanalDigitaal heeft hij niet althans, dit kun je niet zomaar instellen. Misschien wel via een speciale handeling die normaal niet voor gebruikers is bedoeld.
Vorig jaar heb ik een nieuwe UHD-TV gekocht met ingebouwde satellietontvanger. Omdat ik weet dat als je in het buitenland een tv koopt, er meestal niet de mogelijkheid is om de zenderlijst van CanalDigitaal te downloaden. Ik heb de tv dan ook 2 maanden voordat ik naar Spanje ging in Nederland gekocht en daar 2 maanden elke avond naar gekeken. Mijn gedachte is dat als hij 2 maanden probleemloos speelt, je meestal daarna geen problemen meer hoeft te verwachten.
Voor de garantie heb je weinig te vrezen want die is 2 jaar in heel Europa geldig.
Natuurlijk kun je wel de zenders van Canal Digitaal binnen halen maar dan staan ze niet in de volgorde van Canal Digitaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Sprietje:

Beste Limbo

 

Welkom op dit forum

 

Tja, je tv beschikt over een DVB-S2 tuner, een CI+ slot en een EPG. Een fastscan van CanalDigitaal heeft hij niet althans, dit kun je niet zomaar instellen. Misschien wel via een speciale handeling die normaal niet voor gebruikers is bedoeld.
Vorig jaar heb ik een nieuwe UHD-TV gekocht met ingebouwde satellietontvanger. Omdat ik weet dat als je in het buitenland een tv koopt, er meestal niet de mogelijkheid is om de zenderlijst van CanalDigitaal te downloaden. Ik heb de tv dan ook 2 maanden voordat ik naar Spanje ging in Nederland gekocht en daar 2 maanden elke avond naar gekeken. Mijn gedachte is dat als hij 2 maanden probleemloos speelt, je meestal daarna geen problemen meer hoeft te verwachten.
Voor de garantie heb je weinig te vrezen want die is 2 jaar in heel Europa geldig.
Natuurlijk kun je wel de zenders van Canal Digitaal binnen halen maar dan staan ze niet in de volgorde van Canal Digitaal.

 

Dank je. Ik had de tv vóórdat ik interesse kreeg in CD. We gaan het gewoon proberen. Een nieuwe tv is snel gekocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig vanmorgen deze vraag aan LG gemaild, ik kreeg er onderstaand antwoord o

 

 

Geachte heer Meijer, 

Bedankt voor uw e-mail. 

Onze TV's zijn niet door CanalDigitaal gecertificeerd, waardoor wij de werking hiervan niet kunnen garanderen. Met name dingen als fastscan volgorde zal naar alle waarschijnlijkheid niet werken. 

Mocht u nog verdere vragen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag! 

Met vriendelijke groet, 

Robin de Vries 
Customer Service Representative 
LG Electronics Benelux 
 
Maar de LG tv's werken wel met een Canaldigitaal CI module, alleen staan de nederlandse zenders kris-kras in de zenderlijst.
 
Dat is makkelijk op te lossen door een Favorieten lijst aan te maken, je selecteerd bijvoorbeeld Ned1HD  en zet die in de favorieten lijst, dat moet je dan met alle zenders die je wilt doen, wel erg tijdrovend.
Bij een nieuwe scan blijven ze gelukkig wel in de lijst staan.
 
Philips / Samsung  en  Sony tv's ondersteunen meestal wel fastscan en er zijn nog meer merken die het kunnen.  Dus gewoon proberen, let goed op dat je Diseqc LNB instellingen goed instelt!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei dunhans:

Toevallig vanmorgen deze vraag aan LG gemaild, ik kreeg er onderstaand antwoord o

 

 

Geachte heer Meijer, 

Bedankt voor uw e-mail. 

Onze TV's zijn niet door CanalDigitaal gecertificeerd, waardoor wij de werking hiervan niet kunnen garanderen. Met name dingen als fastscan volgorde zal naar alle waarschijnlijkheid niet werken. 

Mocht u nog verdere vragen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag! 

Met vriendelijke groet, 

Robin de Vries 
Customer Service Representative 
LG Electronics Benelux 
 
Maar de LG tv's werken wel met een Canaldigitaal CI module, alleen staan de nederlandse zenders kris-kras in de zenderlijst.
 
Dat is makkelijk op te lossen door een Favorieten lijst aan te maken, je selecteerd bijvoorbeeld Ned1HD  en zet die in de favorieten lijst, dat moet je dan met alle zenders die je wilt doen, wel erg tijdrovend.
Bij een nieuwe scan blijven ze gelukkig wel in de lijst staan.
 
Philips / Samsung  en  Sony tv's ondersteunen meestal wel fastscan en er zijn nog meer merken die het kunnen.  Dus gewoon proberen, let goed op dat je Diseqc LNB instellingen goed instelt!

Ik heb 6 favorietenplekjes maak kwam erachter dat per plekje meerdere zenders kunt opslaan. Elders las ik nog dit (ging over een Samsung):

De tv heeft wel een fastscan, je moet bij de installatie voor CSat kiezen, canal digitaal en dan HD of SD kiezen. Daarna zal de tv een fastscan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LG zojuist:

 

"We kunnen in elk geval zeggen dat er in de Benelux geen LG modellen zijn die zijn gecertificeerd door Canal Digitaal. Daarnaast hebben de Benelux modellen geen fastscan om snel automatisch de zenders in te stellen. Wij vermoedden dat de Italiaanse modellen ook geen fastscan hebben, maar als u dat 100% zeker wilt weten zult u dat helaas na moeten vragen bij LG Italië."
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een LG-UHD-TV van ongeveer een jaar oud. Geen fastscan inderdaad, sterker nog: Mijn CI-Cam doet het niet als ik de cam in de TV steek. 

 

Op zich geen probleem, een aparte satellietontvanger werkt ook prima in combinatie met een LG-TV.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds lange tijd heb ik de lijst van gecertificeerde tv's niet meer gebruikt en gezien want die werd niet meer bijgewerkt. Toen ik een Google zoekopdracht gaf, kwam hij meteen. Daarna ben ik op de site van Canal Digitaal gaan zoeken. Dan is hij met geen mogelijkheid te vinden.
Nou lekker dan, dan zal die ook niet veel door mensen gebruikt worden. Dat is toch jammer want daar zit toch het nodige werk in dacht ik zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...