Ga naar inhoud


LG 43LH510V Canaldigitaal Fastscan?


Limbo2121

Aanbevolen berichten

ik heb geen LG maar ik zou het toch wel eens willen proberen

en de juiste transponders zijn toch ingevuld

bij mijn samsung werkt het gelukkig wel TVV modulle en kaart

zowel draaibare instelling of vaste instelling enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei el renegade:

Dat is ook mijn ervaring met de LG tv met ingebouwde satelliet tuner. Zelfs kanalen verwijderen is niet mogelijk. Je moet dan de tv helemaal resetten en opnieuw beginnen. Degene die dat ontworpen heeft kijkt nooit tv of zo🙄

 

Ik had het andersom: zelfs kanalen behouden is niet mogelijk wanneer je alleen de satellietconfiguratie aanpast. Als je bijvoorbeeld de stekker verplaatst van diseqc A naar diseqc B en je wilt de configuratie daar op aanpassen, dan vervallen 'uiteraard' alle ingescande zenders van die satelliet... En je kunt 'uiteraard' ook geen draaibare schotel configureren achter een diseqc switch. Ze moeten bij LG die programmeur(s) ontslaan en het betaalde geld terugeisen. Dat is geen software, maar flut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht even off-topic maar ik krijg geen goeie aan de zoekfunctie.

Heb via * een canal digitaal ci+-module gekocht. Dat is beduidend goedkoper dan bij CD rechtstreeks. Beide hebben dezelfde technische eigenschappen, alleen het plaatje op de module is anders. Of zijn er nog andere verschillen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke heb je, de witte of de oranje.

Bij de witte moet je een smartcard insteken, bij de oranje zit al een kaart ingebouwd.

De witte is trouwens geen CI+ module maar een CI-module. Dat staat ook op de sticker.

De oranje is wel een CI+ module, dat staat ook op de sticker.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 15-5-2018 om 08:57 zei Sprietje:

Welke heb je, de witte of de oranje.

Bij de witte moet je een smartcard insteken, bij de oranje zit al een kaart ingebouwd.

De witte is trouwens geen CI+ module maar een CI-module. Dat staat ook op de sticker.

De oranje is wel een CI+ module, dat staat ook op de sticker.

Zie de foto. Gewoon CI+ alleen andere afbeelding erop dan die op de site van CD!

15277925424431263601592.jpg

Op 12-5-2018 om 10:18 zei zeeteefje:

Mijn LG UHD TV werkt wel met de witte Nagra CI module van CD, maar ik heb dat maar één keer getest. De software van LG is zo dramatisch gebruikersonvriendelijk dat het geen werken is. Bij LG moet je kiezen tussen antenne en satelliet, je hebt dus twee aparte zenderlijsten waartussen je maar moeizaam kunt schakelen. Daarnaast gooit LG alle zenders na het inscannen in willekeurige volgorde in één grote lijst die op geen enkele manier te sorteren of te doorzoeken is. Na het scannen van Astra1 en -3 heb je dus een lijst met pakweg 2000 kanalen waar je de gewenste zenders tussenuit moet filteren om naar een favorietenlijst te kopiëren. Een enorme en tijdrovende klus die ook nog optimaal gebruikersonvriendelijk is geprogrammeerd zodat je gemakkelijk een fout maakt en overnieuw moet beginnen.

 

Als je een LG TV wilt gebruiken voor CanalDigitaal kun je beter handmatig één voor één de gewenste transponders inscannen zodat je alleen de zenders scant die je wilt hebben en die naar een favorietenlijst zetten. De zendervolgorde in die lijst wijzigen is ook al een ramp: je kunt alleen twee zenders van plaats laten wisselen.

 

LG maakt prima TV's, maar levert ze uit met rampzalige software. Je kunt beter een externe ontvanger aansluiten of een ander merk TV kopen.

Dat vreesde ik ook al. Gebruiksonvriendelijker kan bijna niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom heb ik nog steeds een losse box en geen sat-compatibele TV. Heb er in de winkel ooit een aantal getest (in 2015/2016) die zogenaamd CDS gecertificeerd waren. Allemaal drama met name de ronduit verwarrende DiseqC instelling en veelal foutieve FastScan. Editen van een favorietenlijst was gewoon antiek. Snap ook niet dat zo'n TV gecertificeerd was... Oude Aston 1.07 die het dan weer wel, dan weer niet werkte. De nieuwe witte CI die sommigen helemaal niet vraten...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nu ben ik in ilBelpaese. Gelijk de smartcard erin geduwd. Krijg bevestiging van tv dat hij erin zit maar dan houdt het ook op. Krijg hem niet aan de praat. Dacht dat ik via het zenderaanbod ergens op kon klikken maar helemaal niks. Kan ook nergens de optie CSAT kiezen. Iemand de gouden tip??? Of dan toch maar een kastje kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2018 om 15:54 zei beeheap:

 

Ik denk dat andere mensen met een LG het op prijs zullen stellen dat je de oplossing ook even vermeldt.

Ja. Handmatig de transponders invoeren bij "Handmatig instellen". Dan toevoegen en klaar is kees. Transponders zijn terug te vinden op internet. Nadeel is dat bij een wijziging je de transponder opnieuw moet invoeren. Al met al echt makkelijk.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Limbo2121:

Ja. Handmatig de transponders invoeren bij "Handmatig instellen". Dan toevoegen en klaar is kees. Transponders zijn terug te vinden op internet. Nadeel is dat bij een wijziging je de transponder opnieuw moet invoeren. Al met al echt makkelijk.

 

 

Heb op mijn één jaarr oude LG UHD ooit een poging gedaan om TV Vlaanderen daarop te krijgen, maar dat was onbegonnen werk. Kwam op hetzelfde punt uit - transponders toevoegen, maar dat is een ellenlange lijst (voor astra 23, maar ook de mijn andere drie sats) met nog eens onderverdeling V polarisatie en H polarisatie. Hoe deed je dat dan, een tip eventueel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 17-7-2018 om 20:12 zei pollegazon:

 

 

Heb op mijn één jaarr oude LG UHD ooit een poging gedaan om TV Vlaanderen daarop te krijgen, maar dat was onbegonnen werk. Kwam op hetzelfde punt uit - transponders toevoegen, maar dat is een ellenlange lijst (voor astra 23, maar ook de mijn andere drie sats) met nog eens onderverdeling V polarisatie en H polarisatie. Hoe deed je dat dan, een tip eventueel ?

Het lijkt heel veel werk naar uiteindelijk voer je per transponder de data in. Dat zijn steeds 3 variabelen plus als kenmerk dvbs-2. Ik heb 2 linkerhanden en als ik het makkelijk vind dan is het doodeenvoudig.

Sommige transponders voer ik niet in omdat de programma's niet interessant zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gisteren een lg tv gezien die wel Canaldigitaal fastscan heeft.

Na de taal Nederlands en land Nederland gekozen te hebben kon ik bij satelliet zoeken Canaldigitaal kiezen. Module er in en kijken maar. Ik vraag me af ( zal wel niet) of oudere toestellen deze optie ook gaan krijgen.

 

aangepast door el renegade
Verkeerde foto
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...