Ga naar inhoud


Probleem opnames Vu+ Solo2


Werner Peeters

Aanbevolen berichten

Op ‎9‎-‎5‎-‎2018 om 14:28 zei Werner Peeters:

Mijn probleem is dat na het beëindigen van een opname mijn Vu+ Solo2 automatisch blijft aan staan op zender #1 in plaats van zichzelf uit te schakelen. Hierdoor kom ik in de problemen als ik bijv. een tweede opname wil starten na de eerste, want als de smartcard op dat moment bezig is zender #1 te decoderen, dan is de opname van een ander kanaal zwart. Wat kan ik hier tegen beginnen?

 

Ik werk overigens met de laatste versie van OpenPli

in 2014 heb je al een solo2 geconfigureerd, als je dat bent vergeten dan kijk maar eens naar je berichten in uw profiel

nog steeds een TVV kaart ?

 

als je timer opnames maakt per EPG is de default dat de receiver weer in standby schakelt

de vraag is nu hoe jij de opnames laat starten ?

per timer / EPG

per timer / zelf aangemaakte opname tijdstip

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klopt, ik heb de tuner nu eens van scratch opnieuw geconfigureerd.

Het probleem met het terug naar kanaal 1 gaan is schijnbaar opgelost.

Het enige wat er nu nog scheelt met Oscam is het volgende (ben een beetje aan het experimenteren geweest): als ik een opname van een programma dat op Astra 23.5 wordt uigezonden maak, kan ik blijkbaar niet naar een zender van Astra 19.2 kijken. Astra 28.2 en Hotbird 13 zijn geen probleem.

Ik doe waarschijnlijk nog iets fout in de configuratie; maar wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb overigens nog wat liggen experimenteren, het andere CI-slot werkt wel degelijk, ik zal er de eerste keer de kaart niet ver genoeg ingeduwd hebben. Ik durf die dingen fysiek niet te forceren.

Hoe dan ook, ik kan blijkbaar alle mogelijke opnames combineren behalve op de 19.2. Daar kan ik maar max. 1 zender van zien. Ik begin stilaan te vermoeden dat het aan de aansluiting gaat liggen.

 

Maar wat moet ik precies tonen qua configuratie? Er zijn zo veel menuschermen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Werner Peeters:

Klopt, ik heb de tuner nu eens van scratch opnieuw geconfigureerd.

Het probleem met het terug naar kanaal 1 gaan is schijnbaar opgelost.

Het enige wat er nu nog scheelt met Oscam is het volgende (ben een beetje aan het experimenteren geweest): als ik een opname van een programma dat op Astra 23.5 wordt uigezonden maak, kan ik blijkbaar niet naar een zender van Astra 19.2 kijken. Astra 28.2 en Hotbird 13 zijn geen probleem.

Ik doe waarschijnlijk nog iets fout in de configuratie; maar wat?

Ook geen fta op 19,2 bvb bvn of ard? Of gaat het specifiek over decoderen?

met softcam nog nooit meegemaakt, dat je maar 1 zender tegelijk kan decoderen.

Fout in tuner configuratie, nader bepaald de diseq instellingen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei sattv4iedereen:

Ook geen fta op 19,2 bvb bvn of ard? Of gaat het specifiek over decoderen?

met softcam nog nooit meegemaakt, dat je maar 1 zender tegelijk kan decoderen.

Blijkbaar ook geen FTA. Als ik bijvoorbeeld op één HD aan het opnemen ben, kan ik bijvoorbeeld niet naar Das Erste HD of ZDF HD kijken, die volgens mij toch FTA zijn. Alle ander combinaties (BBC op 28.2 of RAI op 13.0) werken wel, alsook alle andere zenders van de 23.5 (Canvas,...)

Dan zal het wellicht niet met de coderingen te maken hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrees van niet. Oftewel een tunerconfiguratie fout, of iets dat misloopt tussen lnb en ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, er is al 3 keer gevraagd om je configuratie.

Je tuners zijn niet goed geconfigureerd (Ka of Ku band?) of er is een switch niet goed aangesloten of switch/kabel/lnb defect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens aan, meteen raak, de ene tuner 19 voor de Ka band en de andere voor de Ku band.

 

daar zit je probleem.

verander ka door ku en voila...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van beide op ok, en we staan verder.

Hier mijn tuner configs. Bij jou zal er nog poort c en d bijstaan, en 2 tuners ingesteld.

 

 

 

Ceesv was voor, nu genieten van tv kijken.

heb ook al mensen geholpen met dit probleem. Maar kan je met een enigma iets doen met die ka band?

aangepast door sattv4iedereen
Probleem ts Opgelost, foto. Voorbeelden verwijderd

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen,

stel die vraag in een eigen topic

 

werner,

beetje suf niet?

als het maar duidelijk is dat we altijd juiste informatie willen omtrent de instelling c.q. configuratie bij een bepaald probleem

dan komt het altijd goed

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Tonskidutch:

werner,

beetje suf niet?

als het maar duidelijk is dat we altijd juiste informatie willen omtrent de instelling c.q. configuratie bij een bepaald probleem

dan komt het altijd goed

Gelukkig maar. Maar voor quasi-leken als mezelf is het al niet simpel om te zoeken waar je al die instellingen vindt. Je verdrinkt als het ware in een stortvloed van menuschermen en terminologie. Maar goed, het is nu in orde. Bedankt iedereen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...